جزئیات مجمع عمومی عادی سالانه گوهران

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، امروز یکشنبه اول اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، محرم رزم‌جویی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید، درخصوص دستاوردهای شرکت در یک سال مالی گذشته تصریح کرد: افزایش بیش از ۴۰ درصدی سود خالص، رشد ۴۲ درصدی درآمدهای عملیاتی و بازدهی ۵۰ درصدی قیمت سهام از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در سال مالی گذشته بوده است.

وی در ادامه افزود: EPS شرکت ۱۵۸ تومان و یک ریال است که ۹۵ درصد آن معادل هزار و ۵۰۰ ریال در مجمع امروز بین سهامداران تقسیم شد.

رزم‌جویی در خصوص افزایش سرمایه شرکت بیان کرد: دو ماه قبل مجمع فوق‌العاده شرکت برگزار شد و طی آن سرمایه شرکت از ۳ هزار و ۸۸ میلیارد ریال به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت؛ در تلاش هستیم در روزهای آینده حق تقدم‌های استفاده نشده را مشخص کرده و بعد از عرضه آن، فرآیند افزایش سرمایه را نهایی کنیم.

وی با بیان افزایش سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سال آینده گفت: با همکاری سهامداران و افزایش سرمایه، تأمین مالی خوبی برای شرکت انجام شده که صرف خرید سهام بنیادی و سهام ارزنده در بازار سرمایه خواهد شد.

مدیرعمل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در خصوص میزان سودآوری گوهران در سال آینده ادامه داد: عددی مشخصی را نمی‌توان اعلام کرد، اما سود سال آینده بیشتر از امسال خواهد بود.

وی همچنین در مورد روند بازار سرمایه در سال آینده گفت: بازار سرمایه متأثر از سیاستگذاری‌های دولت در حوزه نرخ ارز، عرضه محصولات خودرویی و سایر صنایع در بورس کالا بوده است که امید است با تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه و رفع موانع و محدودیت‌های موجود، سال آینده شاهد رونق بازار سرمایه باشیم.

رزم‌جویی با اشاره به قانون بودجه سال آینده نیز خاطرنشان کرد: طبق گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس اصلاحاتی در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌ها انجام شده که امید است قیمت آن و سایر صنایع مرتبط تعدیل و کاهش یابد، چرا که این امر به بهبود روند بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

وی در خاتمه اظهار داشت: با وجود آنکه بسیاری از سهامداران در دو سال گذشته از بورس متضرر شدند، اما همچنان بازار سرمایه در بلندمدت محلی امن، مناسب و سودآور است که با رفع ابهامات موجود و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، امید و اعتماد به بازار سرمایه برمی‌گردد.

کد خبر 467585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =