۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
تخم مرغ گران می‌شود؟

طبق مصوبه دولت، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت مصرف‌کنندگان ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

به گزارش صدای بورس،محمد مرادی، مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه اکنون وضعیت تولید تخم‌مرغ در کشور خوب است، گفت: طبق مصوبه دولت، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت مصرف‌کنندگان ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است که با همین قیمت‌ها از تولیدکنندگان خریداری می‌شود.

وی افزود: با توجه به اصلاح نظام یارانه‌ای، قیمت‌های فعلی تخم‌مرغ به صورت موقت تعیین شده بود اما با توجه به تغییر نرخ نهاده‌های تولید، تولیدکنندگان در انتظار اصلاح قیمت‌ها هستند، این در حالی است که پیش از این معاون اول رییس جمهوری قول اصلاح قیمت‌ها در اول مهرماه امسال را داده بود.


بیشتر بخوانید: تخم مرغ ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزانتر از نرخ مصوب


مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار تصریح کرد: با توجه به آنالیز هزینه‌های تمام‌شده تولید و افزایش سود ۱۰ درصدی برای تولیدکنندگان قیمت واقعی تخم‌مرغ باید اصلاح شود.

مرادی درباره صادرات تخم‌مرغ گفت: اکنون صادرات این محصول با توجه به نامه اخیر معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ،طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی اکنون سالانه بیش از ۱.۲ میلیون تن تخم‌مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود.

کد خبر 459351

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  مرغ هفته آینده گران می‌شود

    مرغ هفته آینده گران می‌شود

    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران با اشاره به اینکه قیمت جدید مرغ ۳۱ شهریور ماه تعیین و اعلام می‌شود از کاهش حدود ۳۳ میلیونی جوجه ریزی خبر داد.

  • مرغ و تخم مرغ گران شد

    مرغ و تخم مرغ گران شد

    بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته جاری حاکی از ثبات نسبی قیمت اکثر کالاها و رکود در بازار آنهاست اما قیمت مرغ و تخم مرغ که در روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفته بر این مدارپیش می رود.

  • مرغ زیر ۵۰ هزار تومان رسید

    مرغ زیر ۵۰ هزار تومان رسید

    معاون بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور از توزیع گوشت مرغ منجمد بدون هیچ محدودیتی در بازار خبرداد و گفت: ذخایر گوشت مرغ کشور از شرایط مطلوبی برخوردار است.

  • قیمت مرغ برابر با دستمزد روزانه‌ی کارگران

    قیمت مرغ برابر با دستمزد روزانه‌ی کارگران

    براساس آخرین محاسبات، سبد معیشت خانوارهای متوسط کارگری حدود ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و یک شکاف عظیم میان هزینه‌های زندگی و دستمزد وجود دارد؛ این شکاف بیش از ۶۳ درصد است.

  • ترکیه بازار تخم مرغ را هم گرفت

    ترکیه بازار تخم مرغ را هم گرفت

    رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با اشاره به صادرات ۳ هزار تنی تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون، گفت: میزان صادرات ما بالا نیست، چون در بازارهای هدف نرخ تخم مرغ ارزان‌تر است.

  • مرغ منجمد ۴۰ تومانی به بازار آمد

    مرغ منجمد ۴۰ تومانی به بازار آمد

    سرپرست جهاد کشاورزی استان تهران از عرضه گسترده مرغ منجمد با قیمت ۴۰ هزار تومان در بازار خبر داد و گفت: این قیمت ۵ هزار تومان کمتر از قیمت مصوب است و برای تنظیم بازار عرضه می‌شود.

  • چرا نرخ جدید مرغ و تخم مرغ اعلام نشد؟

    چرا نرخ جدید مرغ و تخم مرغ اعلام نشد؟

    روز پنجشنبه ۳۱شهریورماه قرار بود وزارت جهادکشاورزی در پاسخ به درخواست مرغداران برای بازنگری و اصلاح قیمت مصوب مرغ و تخم مرغ، نرخ جدیدی را برای این۲ کالای پروتئینی پرمصرف اعلام کند اما تا آخرین لحظات تنظیم این گزارش هیچ خبری در این زمینه منتشر نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =