۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
 مرغ هفته آینده گران می‌شود

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران با اشاره به اینکه قیمت جدید مرغ ۳۱ شهریور ماه تعیین و اعلام می‌شود از کاهش حدود ۳۳ میلیونی جوجه ریزی خبر داد.

به گزارش صدای بورس، حبیب اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر در بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در استان‌ها ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان است که این رقم نزدیک به نرخ مصوب این کالاست اما با قیمت تمام شده تولید حدود ۶ تا ۷ هزار تومان فاصله دارد.

اسدالله نژاد با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده در حال حاضر حدود ۵۰ هزار تومان است، افزود: قرار است دولت طی یک هفته آینده (۳۱ شهریور ماه) قیمت مرغ را اصلاح و اعلام کند.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: بر این اساس قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۵۰ هزار تومان و مرغ گرم نیز بیش از ۵۰ هزار تومان خواهد بود.

اسدالله نژاد گفت: می‌دانیم شرایط مردم مساعد نیست و این افزایش قیمت روی معیشت خانوار و سرانه مصرف مرغ در کشور تأثیر منفی می‌گذارد اما مساله اینجاست که تولیدکنندگان نیز در زیان شدید هستند و در ۴۵ روز گذشته از این مساله به شدت آسیب دیده‌اند.


بیشتر بخوانید: تخم مرغ ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزانتر از نرخ مصوب


اسدالله نژاد تاکید کرد: در چنین شرایطی دولت باید از مردم حمایت و از محل درآمد اصلاحات یارانه‌ای به مردم کمک کند که یکی از این روش‌ها تهیه کالابرگ الکترونیکی برای خرید محصولات پروتئینی است.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از راهکارها افزایش مبلغ یارانه‌ای است که دولت به مردم می‌دهد.

این فعال بخش خصوصی به صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی اشاره و اضافه کرد: آقای ساداتی نژاد عنوان کرده از واحدهای تولیدی باید حمایت شود و واحد تولیدی بنگاه خیریه نیست این صحبت به این معنی است نباید یارانه‌ای را که قرار است به مصرف کننده بدهند از جیب تولیدکننده بردارند.

اسدالله نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش میزان جوجه‌ریزی در ماه‌های اخیر عنوان کرد: میزان جوجه‌ریزی بر اساس تأیید و تخلیه (مقدار جوجه‌ریزی که به صورت قطعی انجام و در سامانه دامپزشکی ثبت شده است) در اردیبهشت ماه ۱۲۳ میلیون قطعه، در خرداد ۱۰۸ ملیون قطعه در تیر ماه ۹۱ میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه و در مرداد ماه ۹۰ میلیون و ۷۲۰ هزار قطعه بوده است.

به گزارش مهر ،وی اضافه کرد: میزان جوجه‌ریزی در شهریور ماه نیز تا امروز ۶۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بوده است.

کد خبر 459171

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مهرماه دوباره گرانی داریم

    مهرماه دوباره گرانی داریم

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اظهار داشت: قطعا برای تخم‌مرغ افزایش قیمت را خواهیم داشت و بنابر وعده دولت۳۱ شهریور قیمت‌ها تعدیل می‌شود. هم چنین با سرد شدن هوا و بازگشایی مدارس، مطابق روال سال‌های گذشته، افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود.

  • دولت زیر وعده های خودش زد

    دولت زیر وعده های خودش زد

    چند هفته ای می شود که قیمت مرغ فراتر از نرخ مصوب رفته و در مغازه ها بیش از۶۰هزار تومان فروخته می شود. فعالان صنعت طیور می گویند قیمت مصوب فعلی مرغ برای تولیدکنندگان مناسب نیست زیرا قیمت تمام شده تولید بالا است و احتمالا تا پایان شهریورماه نرخ مصوب اصلاح شود.

  • تخم مرغ گران می‌شود؟

    تخم مرغ گران می‌شود؟

    طبق مصوبه دولت، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت مصرف‌کنندگان ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

  • کارگران کمتر از نصف استانداردها گوشت مصرف می‌کنند

    کارگران کمتر از نصف استانداردها گوشت مصرف می‌کنند

    در شرایطی که در چهارچوب هرم معروف «مازلو»، اقلام خوراکی همیشه در اولویت هستند، به نظر می‌رسد هنوز دستمزد کارگران (باوجود اعتراض طرف کارفرمایی به آن) کمتر از نصف حداقل‌های معاش است.

  • چشم بازار مرغ و تخم مرغ به دولت

    چشم بازار مرغ و تخم مرغ به دولت

    وزارت جهادکشاورزی فردا نرخ‌های جدید را با توجه به برآورد هزینه تولید، اعلام می کند. این در حالی است که بنابر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها، سرانه مصرف مرغ ۳۰ تا ۵۰ درصد افت داشته و معاون تولیدات امور دامی وزارت جهادکشاورزی هم افت تقاضای مصرف تا رقم۳۰ درصد را تأیید کرده است.

  • چرا سرانه مصرف محصولات پروتئینی پایین آمد؟

    چرا سرانه مصرف محصولات پروتئینی پایین آمد؟

    با اصلاح نظام یارانه، سرانه مصرف محصولات پروتئینی کاهش داشته که به گفته معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد، این افت تقاضا می‌تواند با تخصیص کالابرگ الکترونیکی جبران شود.

  • چرا گوشت گران می شود؟/نمودار

    چرا گوشت گران می شود؟/نمودار

    تولید گوشت قرمز و عرضه آن در کشتارگاه ها در نیمه تابستان امسال رکورد ۶ ساله را ثبت کرده است. این در حالی است که رشد عرضه گوشت در این ماه نتوانسته است مانع افت قیمت مصرف کننده در مرداد ماه شود.

  • بیشترین شکایات مردمی از بازار کدام محصولات است

    بیشترین شکایات مردمی از بازار کدام محصولات است

    به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران در پنج ماهه امسال بیشترین شکایات در گروه کالایی نان، مرغ و گوشت، میوه، خدمات پس از فروش لوازم خانگی، قند و شکر و خودرو مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و عدم صدور فاکتور بوده است.

  • یارانه ها بزودی حذف می شوند

    یارانه ها بزودی حذف می شوند

    کالابرگ به زودی توزیع خواهد شد و پس از آن یارانه نقدی حذف می‌شود.

  • عجایب هشتم دولت سیزدهم

    عجایب هشتم دولت سیزدهم

    وقتی قرار نیست کالاها ارزان شوند یا حداقل سهمیه‌ی محدودی از آن‌ها با قیمت مناسب و قابل قبول در دسترسِ دهک‌های متوسط و پایین درآمدی قرار بگیرد، کالابرگ چه معنی دارد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 1
    امکان نداره معاون اول اجازه بده چیزی گرون بشه