بیشترین شکایات مردمی از بازار کدام محصولات است

به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران در پنج ماهه امسال بیشترین شکایات در گروه کالایی نان، مرغ و گوشت، میوه، خدمات پس از فروش لوازم خانگی، قند و شکر و خودرو مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و عدم صدور فاکتور بوده است.

به گزارش صدای بورس، سعید محمدی پور ، اظهار کرد: در پنج ماهه امسال ۳۱۷ هزار و ۸۸۴ بازرسی از صنوف توزیعی و خدماتی در استان تهران انجام و در نتیجه آن ۳۱ هزار و ۲۱۰ پرونده تخلف به ارزش ۵۷۳ میلیون تومان در معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت تهران تشکیل و جهت بررسی و تعیین تکلیف به مراجع مربوطه ارجاع شد.

وی با بیان اینکه دراین بازه زمانی ۳۱ هزار و ۸۷۹ مورد بازرسی در زمینه کالای قاچاق انجام شده است، تصریح کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها ۲۴۸ پروند به ارزش ۶۴ میلیارد تومان تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران همچنین با بیان اینکه در این مدت ۲۵ هزار و ۹۱۸ مورد گشت مشترک یاد شده با تعزیرات حکومتی، بازرسین اتحادیه‌ها، بهداشت و درمان و پلیس امنیت اقتصادی و غیره برگزار شده، ارزش پرونده‌های حاصل از گشت‌های مشترک را ۱۳۳ میلیارد تومان عنوان کرد.

محمدی پور همچنین از ارسال تعداد ۵۴ هزار و ۷۰۸ شکایت در پنج ماهه امسال به معاونت بازرسی خبر داد که از این تعداد ۲۶ هزار و ۲۸۷ مورد متخلف و ۲۸ هزار و ۴۲۱ مورد غیر متخلف بوده‌اند.

به گفته این مقام مسئول در مدت یاد شده، بیشترین شکایات مربوط به گرانفروشی، کم فروشی و عدم صدور فاکتور و در گروه کالایی مربوط به نان، مرغ و گوشت، میوه، خدمات پس از فروش لوازم خانگی، قند و شکر، و خودرو بوده است.

چگونه شکایت کنیم؟

مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابع، شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (ir.124)و اپلیکیشن "آپ" شکایت خود را مطرح کنند.

به گزارش ایسنا ،طبق قانون نظام صنفی، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

کد خبر 458433

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کدام کالاها در مرداد ارزان شدند / جدول

    کدام کالاها در مرداد ارزان شدند / جدول

    بررسی آمارهای مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، سه گروه از مجموع کالاهایی که در دسته خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها قرار دارند طی یک ماه گذشته با کاهش قیمت مواجه شدند.

  • کدام فعالان اقتصادی باید صورتحساب الکترونیکی صادر کنند؟

    کدام فعالان اقتصادی باید صورتحساب الکترونیکی صادر کنند؟

    طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شرکت‌های پذیرش شده در بورس و فرابورس نخستین گروهی هستند که در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان باید نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام کنند.

  • لوازم خانگی وارد می شود یا نه؟

    لوازم خانگی وارد می شود یا نه؟

    از اواخر سال گذشته اظهارات ضد و نقیضی درباره احتمال آزاد شدن واردات لوازم خانگی مطرح شد، اما در نهایت وزارت صمت اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای واردات لوازم خانگی ندارد و در مقابل به دنبال صادرات است؛ بنابراین به نظر می‌رسد هیاهویی که بر سر واردات لوازم خانگی رخ داد، مانند گذشته هیاهو بر سر هیچ بوده است.

  • لوازم خانگی قاچاق، بامجوز وارد کشور می‌شود

    لوازم خانگی قاچاق، بامجوز وارد کشور می‌شود

    رئیس اتحادیه لوازم خانگی خاطر نشان کرد: توان و قدرت خرید مردم تقلیل پیدا کرده است از این‌رو در خرید اشتباه می‌کنند و کالاهایی که در سمساری‌ها و امانت‌فروشی‌ها می‌خرند کالاهای استوک، رنگ‌شده و تعمیری بوده و به نوعی دور ریختن پول است.

  • ترکیه بازار مرغ را از ایران می گیرد

    ترکیه بازار مرغ را از ایران می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از پیشنهاد بخش خصوصی به وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد صندوق توسعه صادرات خبر داد.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • تورم ماهانه در کف ۱۴۰۱

    تورم ماهانه در کف ۱۴۰۱

    گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد تورم ماهانه در مردادماه سال جاری با ثبت رقم ۲درصد به کمترین مقدار طی‌ماه‌های گذشته از سال۱۴۰۱ رسیده است.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • دولت زیر وعده های خودش زد

    دولت زیر وعده های خودش زد

    چند هفته ای می شود که قیمت مرغ فراتر از نرخ مصوب رفته و در مغازه ها بیش از۶۰هزار تومان فروخته می شود. فعالان صنعت طیور می گویند قیمت مصوب فعلی مرغ برای تولیدکنندگان مناسب نیست زیرا قیمت تمام شده تولید بالا است و احتمالا تا پایان شهریورماه نرخ مصوب اصلاح شود.

  • صنعت ایران به کدام سمت پیش می‌رود؟

    صنعت ایران به کدام سمت پیش می‌رود؟

    با توجه به رکود جهانی و اجرای سیاست انقباض پولی توسط بانک مرکزی، صنایع کشور در شرایط بحرانی قرار دارند.

  •  مرغ هفته آینده گران می‌شود

    مرغ هفته آینده گران می‌شود

    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران با اشاره به اینکه قیمت جدید مرغ ۳۱ شهریور ماه تعیین و اعلام می‌شود از کاهش حدود ۳۳ میلیونی جوجه ریزی خبر داد.

  • چرا گوشت گوسفندی ارزان تر از گوساله شد؟

    چرا گوشت گوسفندی ارزان تر از گوساله شد؟

    رصد قیمت در بازار گوشت تهران نشان می دهد قسمت های مختلف گوشت گوسفندی در بازار در محدوده ۶۰ تا ۲۸۳ هزار تومان به فروش می رسد.

  • مرغ ارزان شد، اما گوشت همچنان گران است

    مرغ ارزان شد، اما گوشت همچنان گران است

    بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته اول شهریور ماه حاکی از ثبات نسبتی قیمت اکثر کالاها نسبت به هفته گذشته است ضمن اینکه قیمت برخی کالاها از جمله برنج، مرغ و تخم مرغ کاهش جزئی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =