۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
ترکیه بازار تخم مرغ را هم گرفت

رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با اشاره به صادرات ۳ هزار تنی تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون، گفت: میزان صادرات ما بالا نیست، چون در بازارهای هدف نرخ تخم مرغ ارزان‌تر است.

به گزارش صدای بورس، ناصر نبی پور رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار تهران افزود: حجم صادرات تخم مرغ امسال چندان زیاد نبوده به طوری که شاید از ابتدای سال تا به امروز حدود ۳ هزار تن صادرات داشته ایم در واقع صادرات تخم مرغ زیاد نداریم، چون در کشورهای مقصد تخم مرغ ارزان‌تر است.

نبی پور درباره بازار منطقه گفت: ترکیه رقیب ما در این بازار است، چون ترکیه این محصول را با قیمت ارزان تر می‌دهد، دولت ترکیه به صادرکنندگان خود ۱۸ درصد یارانه برای صادرات می‌دهد، در ایران از صادرکننده دولت پول هم می‌گیرد، به این ترتیب نمی‌توانیم با ترکیه در بازارهای اطراف رقابت کنیم و صادرات تخم مرغ ما چندان قابل توجه نیست الان تا حدودی به افغانستان تخم مرغ ارسال می‌کنیم، چون به دلیل فاصله و مسافت، ترکیه چندان بار به این کشور نمی‌فرستد.


بیشتر بخوانید: مهرماه دوباره گرانی داریم


رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار تهران درباره فروش کیلویی یا شانه‌ای تخم مرغ در بازار داخلی تصریح کرد: دستور دادند تخم مرغ کیلویی فروخته شود، اما چندان اجرایی نمی‌شود باید فروش کیلویی باشد، چون بر فرض، مرغی که تازه شروع به تخمگذاری کرده تخم مرغ حداکثر ۴۵ تا ۵۰ گرمی می‌گذارد و تخم یک مرغی که ۶۰ هفته است به وزن ۶۵ گرم می‌رسد لذا فشار بر این است که تخم مرغ حتما به صورت کیلویی عرضه شود، اما انجام نمی‌شود و دولت اعلام کرده وزن یک شانه تخم مرغ یک کیلو و ۸۰۰ گرم تا ۲ کیلوگرم باید باشد نه یک کیلو و ۵۰۰ گرم، اما می‌بینیم در بازار چندان رعایت نمی‌شود.

به گزارش صدا و سیما، گفتنی است، صنعت مرغ و تخم مرغ کشور در شرایطی است که برخی معتقدند صادرات تولیدات این بخش می‌تواند گره گشا باشد، در حالی که به گفته برخی تولیدکنندگان مشکلات این بخش ریشه در تامین نهاده‌های تولید دارد و تنها راه رهایی از این چالش‌ها تامین به موقع نهاده است.

کد خبر 459304

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مهرماه دوباره گرانی داریم

    مهرماه دوباره گرانی داریم

    رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اظهار داشت: قطعا برای تخم‌مرغ افزایش قیمت را خواهیم داشت و بنابر وعده دولت۳۱ شهریور قیمت‌ها تعدیل می‌شود. هم چنین با سرد شدن هوا و بازگشایی مدارس، مطابق روال سال‌های گذشته، افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود.

  • کارگران کمتر از نصف استانداردها گوشت مصرف می‌کنند

    کارگران کمتر از نصف استانداردها گوشت مصرف می‌کنند

    در شرایطی که در چهارچوب هرم معروف «مازلو»، اقلام خوراکی همیشه در اولویت هستند، به نظر می‌رسد هنوز دستمزد کارگران (باوجود اعتراض طرف کارفرمایی به آن) کمتر از نصف حداقل‌های معاش است.

  • مرغ و تخم مرغ گران شد

    مرغ و تخم مرغ گران شد

    بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته جاری حاکی از ثبات نسبی قیمت اکثر کالاها و رکود در بازار آنهاست اما قیمت مرغ و تخم مرغ که در روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفته بر این مدارپیش می رود.

  • چرا سرانه مصرف محصولات پروتئینی پایین آمد؟

    چرا سرانه مصرف محصولات پروتئینی پایین آمد؟

    با اصلاح نظام یارانه، سرانه مصرف محصولات پروتئینی کاهش داشته که به گفته معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد، این افت تقاضا می‌تواند با تخصیص کالابرگ الکترونیکی جبران شود.

  • تخم مرغ گران می‌شود؟

    تخم مرغ گران می‌شود؟

    طبق مصوبه دولت، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب واحدهای تولیدی ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت مصرف‌کنندگان ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

  • قیمت مرغ برابر با دستمزد روزانه‌ی کارگران

    قیمت مرغ برابر با دستمزد روزانه‌ی کارگران

    براساس آخرین محاسبات، سبد معیشت خانوارهای متوسط کارگری حدود ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و یک شکاف عظیم میان هزینه‌های زندگی و دستمزد وجود دارد؛ این شکاف بیش از ۶۳ درصد است.

  • کالاهای اساسی غذایی هفته باثباتی داشتند

    کالاهای اساسی غذایی هفته باثباتی داشتند

    بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته سوم شهریورماه حاکی از ثبات نسبی قیمت اکثر کالاها نسبت به هفته گذشته است ضمن اینکه قیمت مرغ در این هفته افزایش یافته است.

  • مرغ منجمد ۴۰ تومانی به بازار آمد

    مرغ منجمد ۴۰ تومانی به بازار آمد

    سرپرست جهاد کشاورزی استان تهران از عرضه گسترده مرغ منجمد با قیمت ۴۰ هزار تومان در بازار خبر داد و گفت: این قیمت ۵ هزار تومان کمتر از قیمت مصوب است و برای تنظیم بازار عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =