لیدرهای کوتاه مدت بازار

وضعیت آینده بازار سرمایه بستگی به نرخ دلار نیمایی و تفاوت آن با نرخ دلار آزاد دارد که باید از سوی سیاستگذار پولی شفاف شود.

صدای بورس؛ ارمغان جوادنیا- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه وضعیت بورس در نیمه دوم سال بستگی به تعین تکلیف برجام و تحولات پیش رو دارد، به «صدای بورس» گفت: هرچند هم‌اکنون با توجه به چشم‌انداز مثبت ایجاد شده روند نرخ دلار کاهشی است، اما وضعیت آینده بازار سرمایه بستگی به نرخ دلار نیمایی و تفاوت آن با نرخ دلار آزاد دارد که باید از سوی سیاستگذار پولی شفاف شود در غیر این صورت اگر چشم‌انداز نرخ دلارکاهشی باشد بازار در کوتاه‌مدت تحت تاثیر منفی قرار می‌گیرد اما صنایعی که دلاری نیستند تقویت می‌شوند.

علیرضا صادقی، از صنایع خودرو، بیمه و بانک به عنوان لیدرهای بازار در کوتاه‌مدت نام برد و افزود: البته تحولات بیرونی از جمله نرخ بهره فدرال رزرو، تصمیمات و سیاست‌های خروج از تورم و نرخ کامودیتی‌ها که تحت تاثیر نرخ بهره آمریکا است، به نوبه خود در وضعیت بازار سرمایه تاثیرگذار است.


بیشتر بخوانید:  ترکش تورم / آینده بازار طلا به کدام متغیرها وابسته است؟


او با تاکید براینکه کاهش قیمت نفت به زیر ۱۰۰ دلار با انجام توافق هسته‌ای نیز باعث کاهش تورم انتظاری در بلوک غرب خواهد شد، گفت: با این وجود، هرچند وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال بستگی به نتیجه مذاکرات هسته‌ای دارد اما در بهترین حالت ، نباید درنیمه دوم سال انتظار رشد در بازار سرمایه را داشت واحتمال دارد بازار در بازده فعلی در نوسان باشد اما اگر توافق اتفاق نیفتد و به آینده موکول شود تحولاتی چون برگزاری کنگره آمریکا و افزایش قیمت نفت در زمستان می‌تواند شرایط دیگری را برای بازار سرمایه رقم بزند. به بیانی دیگر، درچنین شرایطی احتمال رشد بازار سرمایه بیشتر از کاهش آن خواهد بود.

کد خبر 458251

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • زیان ۱۸ هزار میلیارد دلاری بورس‌ها در نیمه نخست ۲۰۲۲

    فدراسیون بورس‌های جهان خبر داد:

    زیان ۱۸ هزار میلیارد دلاری بورس‌ها در نیمه نخست ۲۰۲۲

    بورس‌های جهان دوره «بی‌ثباتی شدید» را تجربه می‌کنند. فدراسیون بورس‌های جهان (WFE) در گزارشی به بررسی چالش‌هایی که بازارهای سهام جهان با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند، پرداخته است.

  • بازار سکه شوکه شد

    بازار سکه شوکه شد

    امروز با افزایش قیمت دلار، سکه بازان توانستند کانال ۱۴ میلیون تومان را فتح کنند. قیمت سکه امامی در بازار امروز مانند ۲ روز قبل رشد کرد .

  • اروپا ۱.۵ میلیون بشکه نفت ایران را می‌بلعد

    اروپا ۱.۵ میلیون بشکه نفت ایران را می‌بلعد

    عضو هیات علمی موسسه مطالعات انرژی با بیان اینکه اگر بتوانیم افزایش تولید را به اروپا بفرستیم نیازی نیست که بخواهیم به امریکا صادرات داشته باشیم، گفت: یک تا یک و نیم میلیون بشکه افزایش تولید و صادرات ایران را اروپا براحتی جذب می‌کند و مشکلی برای این کار وجود ندارد.

  • گران‌ترین خانه دبی را چه کسی خرید؟

    گران‌ترین خانه دبی را چه کسی خرید؟

    شرکت میلیاردر هندی موکش آمبانی خریدار بزرگترین معامله املاک مسکونی در امارت دبی شد. او خرید یک ویلای ساحلی به ارزش 80 میلیون دلار را به پایان رساند.

  • دو ایراد به آیین‌نامه واردات خودرو

    دو ایراد به آیین‌نامه واردات خودرو

    تعیین سقف منابع ارزی برای واردات خودرو یعنی اعمال محدویت و باز گذاشتن دست وزارت صمت برای مهندسی کردن واردات خودرو. وزارت صمت یا سیاست‌گذار باید تعرفه واردات خودرو را مشخص کند، چراکه تعیین تعرفه شناور ابهام‌آمیز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =