امروز پرونده افزایش حقوق بازنشستگان بسته می شود؟

طبق گفته‌های دیروز زاهدی وفا، امروز باید تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص و جزییات آن به اطلاع بازنشستگان برسد؛ تا به این لحظه، خبری منتشر نشده است.

به گزارش صدای بورس، چند روز دیگر پنجمین ماه سال جاری هم به پایان یافتن می رسید اما تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان هنوز نامشخص است. از روزهای پایانی سال گذشته بازنشستگان منتظر تعیین تکلیف حقوق خود هستند و حال گفته می‌شود که قرار است امروز تکلیف حقوق بازنشستگان مشخص شود.

چرا حقوق بازنشستگان دیر تعیین تکلیف شد؟

اواخر سال گذشته بود که قرار شد حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر ۵۷درصد و حقوق سایر بازنشستگان نیز ۳۸درصد افزایش یابد؛ اما در نهایت حقوق فروردین ماه بدون افزایش واریز شد؛ بازنشستگان هم از همان فروردین پیگیر افزایش حقوق خود هستند؛ بالاخره در خرداد ماه مقرر شد حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر ۵۷درصد افزایش و معوقات آن نیز پرداخت شود؛ اما در مورد حقوق سایر بازنشستگان تصمیم بر افزایش ۱۰درصدی شد.

حال تکلیف حقوق بازنشستگان حداقلی‌بگیر مشخص است و این بازنشستگان حقوق خود را با افزایش ۵۷درصدی نسبت به سال گذشت دریافت می‌کنند؛ اما سایر سطوح به حقوق خود معترض و خواستار آن بودند تا افزایش ۳۸درصدی حقوق اعمال شود.


بیشتر بخوانید: انتقاد از نحوه توزیع وام ضروری بازنشستگی


بالاخره قالیباف در نامه ای به رییس جمهوری ، دو مصوبه دولت درباره «تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱» و «کمک هزینه مسکن کارگران در سال ۱۴۰۱» را مغایر قانون بیان کرد و یک هفته مهلت داد تا حقوق بازنشستگان اصلاح شود. از نامه قالیباف یک ماه می‌گذرد و هنوز تکلیف حقوق بازنشستگان مشخص نشده است.

پس از آن بهادری جهرمی اعلام کرد که پیرو دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

همه این خبرها پشت هم می‌آمد و خبری از افزایش حقوق بازنشستگان نبود. بالاخره قفل سکوت زاهدی وفا روز گذشته شکست و او اعلام کرد که در جلسات برگزار شده تصمیم گرفتیم قانون را اجرا و بر نحوه اجرای آن نیز توافقاتی صورت گرفت و در این رابطه جلسه‌ای در روز چهارشنبه با نمایندگان این افراد داریم که آنها نحوه افزایش را اعلام خواهند کرد.

ه گزارش اقتصاد انلاین ،بحالا باید دید حقوق بازنشستگان امروز افزایش می‌یابد و تکلیف حقوق بازنشستگان بالاخره امروز مشخص می‌شود و یا بازنشستگان همچنان باید منتظر تکلیف افزایش حقوق خود بمانند.

کد خبر 457614

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • فقط برای کارگران و بازنشستگان «بودجه» نیست!

    فقط برای کارگران و بازنشستگان «بودجه» نیست!

    طرح دولت برای افزایش حق اولاد و عائله‌مندیِ قضات و هیات علمی‌ها، به تنهایی نشان می‌دهد که ادعای نداشتن بودجه به هیچ وجه شامل یکسری گروه‌های خاص نمی‌شود.

  • شرط دولت برای افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان

    شرط دولت برای افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان

    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشگری منوط به تامین منابع یا مدیریت مصارف است.

  • هشدار وزارت اقتصاد به بانک‌های متخلف

    هشدار وزارت اقتصاد به بانک‌های متخلف

    در شرایطی که برخی بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن شروطی متفاوت از بخشنامه وزارت اقتصاد مطرح می‌کنند، معاون امور بانکی وزارت اقتصاد با تاکید بر اینکه کلیه بانک‌های دولتی باید مفاد بخشنامه رعایت کنند و با بانک‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود.

  • وام ۱۲ میلیونی برای بازنشستگان کارگری

    وام ۱۲ میلیونی برای بازنشستگان کارگری

    رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: معرفی هفت هزار بازنشسته‌ی کارگری برای دریافت وام ضروری دوازده میلیون تومانی با موفقیت انجام شده است.

  •  بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز بلاتکلیف‌اند

     بازنشستگان تأمین اجتماعی هنوز بلاتکلیف‌اند

    در حالی که در آستانه ششمین ماه سال هنوز پرونده افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به ایستگاه پایانی نرسیده، سازمان اداری و استخدامی از ارائه طرحی خبر داده است که بر ترمیم حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشگری دلالت دارد.

  • قدرت خرید وام مسکن آب رفت

    قدرت خرید وام مسکن آب رفت

    قرار بود با افزایش سقف وام مسکن، قدرت خرید مردم در بازار مسکن افزایش یابد اما اکنون با وام ۴۸۰ میلیون تومانی تنها می‌توان ۷.۸ مترمربع مسکن را خریداری کرد.

  •  انتقاد از نحوه توزیع وام ضروری بازنشستگی

    انتقاد از نحوه توزیع وام ضروری بازنشستگی

    بخش قابل توجهی از ایرادها و انتقادهایی به نحوه توزیع این وام بازمی‌گردد، برخلاف صندوق بازنشستگی کشوری که وام‌ ضروری پانزده میلیون تومانی را با شرایط مشابه تنها و تنها براساس نام نویسی اینترنتی میان بازنشستگان متقاضی واجد شرایط توزیع می‌کند، در سازمان تامین اجتماعی کانون‌های بازنشستگی نقش موثر و پررنگی در نام‌نویسی از متقاضیان دارند.

  • آمار بانک مرکزی از جیب خالی بانک ها

    آمار بانک مرکزی از جیب خالی بانک ها

    برخی نرخ بهره را دماسنج بازارهای مهم می دانند اما برخی دیگر معتقدند آنچه ارقام نشان می دهد همه خبر از تب بالای ناشی از سوء نقدینگی در نهادهای مالی دارد. اتفاقی که به باور این دسته اگر مهم تر از نجات بورس نباشد کمتر از آن نیست.

  • سند خانه بیاورید وام اجاره بگیرید!

    سند خانه بیاورید وام اجاره بگیرید!

    در شرایطی که تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از اوایل خردادماه امسال ابلاغ شده، بنا به گفته برخی متقاضیان در نقاط مختلف کشور، برخی بانک‌ها به بهانه نداشتن ابلاغیه و بخشنامه از پرداخت این وام خودداری می‌کنند. برخی مستاجران هم می‌گویند که بانک به آنها گفته کپی سند خانه یا خودرو متعلق به خود را بیاورید تا بدانیم توانایی پرداخت وام اجاره را دارید.

  • خبر مهم درباره خانه دار شدن کارگران

    خبر مهم درباره خانه دار شدن کارگران

    معاون وزیر کار از ساخت شهرک‌های مسکونی با اولویت کارگران در جوار شهرک‌های صنعتی خبر داد و تنها راه خانه‌دار شدن طبقات ضعیف و متوسط کشور را مدل تعاونی‌های مسکن دانست.

  • خبر خوش: عین مصوبه شورایعالی کار برای بازنشستگان کارگری ابلاغ شد

    خبر خوش: عین مصوبه شورایعالی کار برای بازنشستگان کارگری ابلاغ شد

    مصوبه شورایعالی کار برای بازنشستگان کارگری ابلاغ شد.

  • سختگیری‌های غیرعرفی برای کارگران و تبعیض برای مهاجران

    سختگیری‌های غیرعرفی برای کارگران و تبعیض برای مهاجران

    در منطقه خاورمیانه چند دولت پس از دولت ایران اقدام به تصویب قانون یا قوانین کار کردند که شاخص‌ترین آن‌ها دولت عربستان و دولت رژیم صهیونیستی هستند.

  • افزایش ۳۵ درصدی پرداخت وام ازدواج در سال جاری

    افزایش ۳۵ درصدی پرداخت وام ازدواج در سال جاری

    صحابی، معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: پرداخت وام ازدواج امسال در مقایسه با سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است. تا امروز تسهیلات ازدواج برای ۳۶۴ هزار و ۵۸۰ نفر به مبلغ ۵۰۱ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است. همچنین تسهیلات فرزندآوری هم به تعداد ۲۶۵ هزار فقره و به میزان ۱۰۶ هزار میلیارد ریال از سوی شبکه بانکی به متقاضیات پرداخت شده است.

  • خبر خوش وزارت کار برای کارمندان

    خبر خوش وزارت کار برای کارمندان

    معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: مراحل پایانی تصویب فوق العاده ویژه ۳۵ درصد برای کارکنان دستگاه هایی که شامل حال آنها نمی شد، در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 0
    سرپرست وزارت رفاه بازهم زمان خرید قراربود26مرداد اعلام شود حالا می گویدپنچشنبه 27 یعنی خرید زمان مطمعن باشید 17 مرداد هم اعلام نمی شود فقط حرف حرف و عمل در کار نیست