خودکفایی تولید ECU و سنسور اکسیژن در کروز

حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه صنایع تولیدی کروز اعلام کرد تولید داخلی سنسور اکسیژن تا 3 ماه دیگر راه اندازی می شود و می توانیم این قطعه را داخلی سازی کنیم و همچنین صنایع تولیدی کروز ظرفیت تولید و تامین ECU مورد نیاز خودروسازان را نیز دارد

به گزارش صدای بورس، حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه صنایع تولیدی کروز با بیان اینکه دانش طراحی و تولید مجموعه مدیریت موتور از جمله ECU در داخل کشور وجود دارد، گفت: صنایع تولیدی کروز ظرفیت تولید و تامین مورد نیاز خودروسازان را دارد.

به گفته مدیر گروه قوای محرکه صنایع تولیدی کروز، در خصوص قطعه سنسور اکسیژن هم که در حال حاضر وارداتی است این شرکت مشکلی در تامین نداشته و به اندازه نیاز بازار امکان تامین وجود دارد. انصاری گفت: البته خبر خوب این است که خط تولید داخلی سنسور اکسیژن نیز تا 3 ماه دیگر راه اندازی می شود و می توانیم این قطعه را داخلی سازی کنیم. در خصوص قطعه آی سی یو هم هر چند بحران جهانی تراشه های الکترونیک امکان تامین بی وقفه ECU را در بعضی از مقاطع زمانی دچار وقفه نموده، اما با تمهیدات لازم و با وجود استمرار بحران مذکور، شرایط تولید این شرکت بسیار بهتر از سابق میباشد.

انصاری با اشاره به تامین قطعه ای سی یو و سنسور اکسیژن برای محصولات خانواده ایران خودرو و سایپا گفت: البته این دو خودروساز علاوه بر کروز تامین کنندگان دیگری نیز دارند که عمده آن از طریق واردات تامین میگردد. ناگفته نماند؛ صنایع تولیدی کروز از سال 92 تولید اولین نسل از ECU را آغاز کرد و تا به امروز توانسته 5 نسل متفاوت از آن را داخلی سازی و چندی پیش از ششمین نسل از این قطعه رونمایی کرد. در واقع این شرکت قطعه سازی نخستین شرکت داخلی در بومی سازی صد درصدی ECU است.

این قطعه "های تک" به عنوان قلب سامانه مدیریت موتور یک برد الکترونیکی است که با استفاده از میکروپروسسور مخصوص (دربردارنده لایه های مختلف نرم افزاری) و مدارات ورودی و خروجی متعدد، امکان دریافت، تحلیل ورودی ها و همچنین ارسال فرمان های لازم براساس شرایط تنظیم شده (کالیبراسیون) را دارا است و کروز توانسته تمام اجزای تشکیل دهنده آن را از سخت افزار تا بخش نرم افزاری که مهمترین بخش آن محسوب می شود داخلی سازی کند و این امر با مهندسی معکوس بسیار متفاوت می باشد.

گفتنی است؛ قطعه ECU اکنون در 6 نسل داخلی سازی شده که آخرین نسل برای مناسب موتورهای توربوشارژ با قابلیت های روز میباشد و برای نخستین بار است که ساخت این قطعه در داخل صورت گرفته است.

کد خبر 457529

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازاری پر از فروشنده، اما خالی از خریدار

    بازاری پر از فروشنده، اما خالی از خریدار

    به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو که از حدودا دو ماه پیش آغاز شده، تحت تاثیر اخبار مذاکرات برجام نیز تداوم یافته و بازار شیب نزولی را طی می‌کند؛ این در حالیست که بازار از خریدار خالی مانده و همه فروشنده هستند، اما مشتری نیست.

  • حضور قطعه سازی کروز، رایزکو و ایسکرا در نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه

    حضور قطعه سازی کروز، رایزکو و ایسکرا در نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه

    شرکت های قطعه سازی کروز، رایزکو و ایسکرا در نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه که از ۳۱ مرداد تا ۳ شهریورماه ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو برگزار می شود، حضور خواهند یافت. 

  • اهداف قیمتی خساپا مشخص شد

    اهداف قیمتی خساپا مشخص شد

    گزارش تحلیلی از روند حرکت نمودار خساپا را در ادامه می خوانید.

  • خودروسازان در تیر ماه چه تعداد خودرو فروختند؟

    خودروسازان در تیر ماه چه تعداد خودرو فروختند؟

    کل فروش سه خودروساز بزرگ کشور در تیر ماه ۹۶ هزار و ۹۴۸ دستگاه بوده، این در حالیست که تولید خودروسازان در تیر ماه ۸۴ هزار و ۹۹۳ دستگاه بوده که بیانگر پیشی گرفتن فروش از تولید است.

  • قیمت خودروهای سایپا/جدول

    قیمت خودروهای سایپا/جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده نمایید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • آتامان ایران‌خودرو دیزل وارد بازار روسیه می‌شود

    آتامان ایران‌خودرو دیزل وارد بازار روسیه می‌شود

    در تفاهم‌نامه‌ای که به امضای مدیران ارشد ایران‌خودرو دیزل و شرکت روسی امگا تراک رسید، ایران‌خودرو دیزل محصول کشنده آتامان را به روسیه صادر خواهد کرد.

  • نمایش توانمندی‌های ایران خودرو و ۲۱ سازنده داخلی در روسیه

    نمایش توانمندی‌های ایران خودرو و ۲۱ سازنده داخلی در روسیه

    معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو گفت: در نمایشگاه «اتوموبیلیتی» مسکو، توانمندی‌های ۲۱ شرکت از زیرمجموعه ایران خودرو در سطوح مرتبط با خودروهای سواری، سنگین و نیمه سنگین و خدمات مهندسی با ارایه ۹۹ قطعه و در ۲۳۲ متر مربع به نمایش گذاشته خواهد شد.

  • «ریسک امضاء زدن» عامل طولانی شدن قیمت گذاری خودروسازان

    کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

    «ریسک امضاء زدن» عامل طولانی شدن قیمت گذاری خودروسازان

    طبق اطلاعیه منتشره از سوی ایران‌خودرو در سایت کدال، «این خودروساز در راستای راهبردهای رئیس‌جمهور برای خصوصی‌سازی‌های شفاف و تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و اهداف و ماموریت‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فروش سهام دولت، قصد دارد سهام شرکت‌های ایران‌خودروی فارس، ایران‌خودروی خراسان، ایران‌خودروی‌ تبریز، تولید خودروی صنعت خزر و ایران‌خودروی کرمانشاه متعلق به گروه صنعتی ایران‌خودرو را به‌ صورت بلوکی به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط با رعایت ضوابط و مقررات واگذار ‌کند».

  • قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی شد/ سیر صعودی فروشندگان

    قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی شد/ سیر صعودی فروشندگان

     انتشار اخبار مثبت از نزدیک شدن به توافق احتمالی برجام، بسیاری را در بازار خودرو فروشنده کرد و قیمت‌ها در یکی دو روز گذشته سیر نزولی به خود گرفته است.

  • سایپا اعلام کرد: کوییک اس نداریم کوییک معمولی ببرید

    سایپا اعلام کرد: کوییک اس نداریم کوییک معمولی ببرید

    گروه خودروسازی سایپا برای ثبت نام کنندگان خودروی کوییک اس که موعد تحویل خودرو آن‌ها با تأخیر مواجه شد، تحویل خودروی کوییک معمولی را پیشنهاد کرد.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • پذیرش ۸ خودروی جدید در بورس کالا

    پذیرش ۸ خودروی جدید در بورس کالا

    در جلسه روز گذشته هیات پذیرش بورس کالای ایران ۸ خودروی جدید از ۶ گروه خودروسازی پذیرش شد و با احتساب پذیرش های قبلی (۷ خودرو متعلق به ۳ گروه خوردوسازی)، شمار خودروهای بورسی به ۱۵ عدد رسید. چهارشنبه این هفته نخستین عرضه های رسمی خودرو پس از مصوبه شورای عالی بورس آغاز می شود.

  • لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    روز گذشته شاخص کل با افت ۳ هزار و ۴۶۳ واحدی به ۱ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۶۵۳ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با افت ۴۳۶ واحدی به ۳۹۵ هزار و ۴۴۷ واحد رسید. نمادهای «فملی»، «نوری»، «فولاد»، «فارس» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «شاراک»، «خساپا» و «وبانک» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار بورس معتقدند که بازار سرمایه به شدت تحت تاثیر اخبار مذاکرات برجام قرار گرفته است! به عبارتی چنانچه اخبار خوب منتشر شود بازار مثبت و اگر اخبار خوبی از برجام نرسد خوش‌بینی بازار تبدیل به بدبینی مطلق می‌شود. به همین دلیل نمی توان تحلیل دقیق از بازار بورس امروز ارائه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =