خودروسازان در تیر ماه چه تعداد خودرو فروختند؟

کل فروش سه خودروساز بزرگ کشور در تیر ماه ۹۶ هزار و ۹۴۸ دستگاه بوده، این در حالیست که تولید خودروسازان در تیر ماه ۸۴ هزار و ۹۹۳ دستگاه بوده که بیانگر پیشی گرفتن فروش از تولید است.

به گزارش صدای بورس، بررسی آخرین آمار مربوط به تولید و فروش خودروسازان مربوط به تیر ماه امسال نشان می‌دهد که کل فروش سه خودروساز بزرگ کشور (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) در این ماه ۹۶ هزار و ۹۴۸ دستگاه بوده، این در حالیست که تولید خودروسازان در تیر ماه ۸۴ هزار و ۹۹۳ دستگاه بوده که بیانگر پیشی گرفتن فروش از تولید است که می‌تواند یکی از نتایج تکمیل خودروهای ناقص و کاهش خودروهای دپویی باشد.

همچنین میزان فروشِ تیر ماهِ خودروسازان در مقایسه با خرداد ماه که ۱۱۱ هزار و ۲۴۵ دستگاه فروخته شده بود، افت کرده است. البته تولید تیر ماه نیز نسبت به خرداد ماه که ۱۰۳ هزار و ۹۶۹ دستگاه بود، با کاهش مواجه شده است.

جزئیات فروش تیر ماه خودرو

بررسی جزئیات فروش خودروسازان نیز نشان می‌دهد که ایران‌خودرو در تیر ماه توانسته ۴۳ هزار و ۴۹۰ دستگاه خودرو بفروشد که اگرچه بیشترین فروش را در بین شرکت‌های تولیدکننده خودرو داشته اما نسبت به خرداد ماه افت ۱۵ هزار و ۱۳۴ دستگاهی داشته است.

این شرکت همچنین در ماه نخست فصل تابستان ۴۶ هزار و ۸۲ دستگاه خودرو نیز تولید کرده که نسبت به خرداد ماه افت نزدیک به ۱۲ هزار دستگاهی داشته است.

ایران خودرو در این مدت، ۲۶ هزار و ۸۳۲ دستگاه در گروه پژو، ۴ هزار و ۱۹۰ دستگاه سمند، ۶ هزار و ۹۱۳ دستگاه دنا، ۲ هزار و ۷۱۶ دستگاه رانا، ۹۱۸ دستگاه هایما و یکهزار و ۹۱۰ دستگاه تارا فروخته است.

همچنین سایپا در تیر ماه ۲۷ هزار و ۴۷۴ تولید کرده که نسبت به خرداد ماه ۵ هزار و ۸۱۹ دستگاه کمتر است. این شرکت در تیر ماه توانسته ۳۸ هزار و ۶۹۸ دستگاه خودرو بفروشد.


بیشتر بخوانید :شاخص رضایت مشتریان ایران خودرو از فرآیند فروش به ۸۱.۷ درصد رسید


فروش گروه X۲۰۰ سایپا شامل تیبا، کوئیک و ساینا ۳۲ هزار و ۹۰ دستگاه بوده است. همچنین این شرکت در تیر ماه ۲ هزار و ۴ دستگاه شاهین را به فروش رسانده است. ۴ هزار و ۶۰۴ دستگاه وانت پراید (سایپا ۱۵۱) نیز فروخته شده است.

پارس‌خودرو نیز در تیر ماه ۱۱ هزار و ۴۳۷ دستگاه خودرو تولید کرده که یکهزار و ۱۹۸ دستگاه کمتر از خرداد ماه بوده است. این شرکت در این ماه ۱۴ هزار و ۷۶۰ دستگاه فروخته که یکهزار و ۱۸۶ دستگاه بیشتر از خرداد ماه بوده است.

گروه Q۲۰۰ پارس‌خودرو ۹ هزار و ۴۸۲ دستگاه فروش در تیر ماه داشته است. همچنین ۴ هزار و ۹۳۴ دستگاه کوئیک معمولی دنده‌ای و ۲۴۶ دستگاه کوییک اتومات پلاس فروخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر،همچنین این شرکت ۹۸ دستگاه ساینا را نیز در تیر ماه امسال به فروش رسانده است.

کد خبر 457500

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • «ریسک امضاء زدن» عامل طولانی شدن قیمت گذاری خودروسازان

    کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

    «ریسک امضاء زدن» عامل طولانی شدن قیمت گذاری خودروسازان

    طبق اطلاعیه منتشره از سوی ایران‌خودرو در سایت کدال، «این خودروساز در راستای راهبردهای رئیس‌جمهور برای خصوصی‌سازی‌های شفاف و تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و اهداف و ماموریت‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فروش سهام دولت، قصد دارد سهام شرکت‌های ایران‌خودروی فارس، ایران‌خودروی خراسان، ایران‌خودروی‌ تبریز، تولید خودروی صنعت خزر و ایران‌خودروی کرمانشاه متعلق به گروه صنعتی ایران‌خودرو را به‌ صورت بلوکی به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط با رعایت ضوابط و مقررات واگذار ‌کند».

  • خاور درباره تغییر ترکیب تولید شفاف سازی کرد

    خاور درباره تغییر ترکیب تولید شفاف سازی کرد

    گزارش افشای اطلاعات با اهمیت خاور منتشر و دلیل تغییر در ترکیب تولید و فروش شرکت تشریح شد.

  • خودکفایی تولید ECU و سنسور اکسیژن در کروز

    مدیر گروه قوای محرکه صنایع تولیدی کروز اعلام کرد

    خودکفایی تولید ECU و سنسور اکسیژن در کروز

    حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه صنایع تولیدی کروز اعلام کرد تولید داخلی سنسور اکسیژن تا 3 ماه دیگر راه اندازی می شود و می توانیم این قطعه را داخلی سازی کنیم و همچنین صنایع تولیدی کروز ظرفیت تولید و تامین ECU مورد نیاز خودروسازان را نیز دارد

  •  نوبت سوم قرعه‌کشی یکپارچه خودرو اعلام شد

    نوبت سوم قرعه‌کشی یکپارچه خودرو اعلام شد

    سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو که یکی از سیاست‌های وزارتخانه و مورد تاکید وزیر صمت است، به‌تدریج در حال انجام است و تاکنون ۱۱ خودرو از شمول قرعه‌کشی خارج شده است.

  • مواجهه مردم با بازار سهام چگونه است؟

    مواجهه مردم با بازار سهام چگونه است؟

    بازارسهام رمقی برای عبور از رکود معاملاتی ندارد. رفتار سهامداران در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد به‌رغم پیشروی نرخ تورم و افزایش حجم نقدینگی، سرمایه‌گذاران معاملات بازار سهام را با احتیاطی دوچندان نظاره می‌کنند.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد

    قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • تصویر رسمی از سفره خانوار

    تصویر رسمی از سفره خانوار

    مرکز آمار ایران تصویر دخل و خرج ایرانیان در سال۱۴۰۰ را به‌روز کرد.

  • فردا عرضه ۶۰۰ دستگاه شاسی بلند در بورس/هر کد ملی یک خودرو!

    فردا عرضه ۶۰۰ دستگاه شاسی بلند در بورس/هر کد ملی یک خودرو!

    پای خودرو دوباره به بورس کالا باز شده است و متقاضیان می‌توانند تا ساعت ۱۷ امروز، نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند. براساس مشخصات کالای قابل عرضه هر کد ملی مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو است. صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود.

  • دریافت استاندارد کشورهای حوزه خلیج فارس (GSO) برای دنا

    دریافت استاندارد کشورهای حوزه خلیج فارس (GSO) برای دنا

    قائم مقام توسعه و تولید ایران خودرو، از دریافت استاندارد کشورهای حوزه خلیج فارس (GSO) برای محصول دنا خبر داد و گفت: با دریافت این استاندارد، امکان صادرات دنا به کشور عمان و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم شده است.

  • لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱

    روز گذشته شاخص کل با ۴۴ واحد رشد به ۱ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۶۹۷ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با رشد ۱ هزار و ۷۷۹ واحدی به ۳۹۷ هزار و ۲۲۷ واحد رسید. نمادهای «فولاد»، «فملی»، «فارس»، «کگل» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «وبملت»، «اخابر» و «خودرو» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. این روزها بورس گوش به زنگ اخبار برجامی است،اخبار مثبت از روند مذاکرات سمت و سوی معاملات امروز را تغییر خواهد.

  • قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی شد/ سیر صعودی فروشندگان

    قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی شد/ سیر صعودی فروشندگان

     انتشار اخبار مثبت از نزدیک شدن به توافق احتمالی برجام، بسیاری را در بازار خودرو فروشنده کرد و قیمت‌ها در یکی دو روز گذشته سیر نزولی به خود گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =