قیمت برنج به کمتر از ۸۰ هزار تومان می رسد؟

نایب رئیس انجمن برنج گفت: با توجه به پیش بینی ۱۰ تا ۲۰ درصدی تولید و رکود بازار برآورد می شود که قیمت برنج در بازار کاهش یابد.

به گزارش صدای بورس، احمد اشراقی گفت: هم اکنون خرید و فروش برنج راکد است چرا که کشاورزان خواهان عرضه با قیمت بالاتری هستند و تاجران و کارخانه داران با این نرخ حاضر به خرید نیستند.

به گفته او، هم اکنون کشاورزان خواستار عرضه برنج با نرخ ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان هستند که معامله با این‌ نرخ انجام نمی شود.

اشراقی می‌گوید: با افزایش عرضه محصول طی ۱۰ تا ۱۵ روز آینده پیش بینی بهتری می توان در خصوص قیمت برنج در بازار داشت، اما آنچه مسلم است قیمت هر کیلو برنج برای مصرف کننده به کمتر از ۱۲۰ هزار تومان می رسد.

نایب رئیس انجمن برنج گفت: با توجه به شرایط مناسب بارش پیش بینی می شود که تولید برنج نسبت به سال قبل ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یابد که همین امر بازار را به تعادل و ثبات می رساند، حال اینکه به کمتر از ۸۰ هزار تومان می رسد، الان نمی توان برآوردی داشت.


بیشتر بخوانید: شرط تمدید ثبت‌سفارش واردات برنج


بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو برنج طارم ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، فجر ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان، شیرودی ۸۰ تا ۹۰ هزارتومان و نیم دانه ۵۰ تا ۷۰ هزارتومان است که اخیرا اخباری مبنی بر کاهش قیمت برنج به کمتر از ۸۰ هزار تومان در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان - بنابر آمار سالانه ۳ میلیون تن برنج در کشور تولید می شود که با احتساب ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش تولید حداکثر ۸۰۰ هزار تن کسری نیاز کشور از طریق واردات باید تامین شود.

کد خبر 457523

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • میوه ایرانی در راه هند

    میوه ایرانی در راه هند

    وزارت بازرگانی هند از افزایش ۵۳ درصدی تجارت با ایران در نیمه نخست ۲۰۲۲ خبر داد و میوه و فرآورده‌های نفتی را مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران به این کشور اعلام کرد.

  • برنج در فصل برداشت به چه قیمتی رسید؟

    برنج در فصل برداشت به چه قیمتی رسید؟

    دبیر انجمن برنج ایران گفت: با آغاز فصل برداشت برنج و افزایش ۳۰ درصدی تولید برنج ایرانی در سال جاری، قیمت‌ این محصول در بازار کاهش محسوسی روبرو است.

  • برنج ارزان شد

    برنج ارزان شد

    مشاور نظام صنفی کشاورزی گفت: با افزایش ۳۰ درصدی تولید و ازدیاد عرضه در پیک برداشت، قیمت برنج در کارخانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان نسبت به قبل کاهش یافته است.

  • فروش نسبتا خوب فباهنر در سه ماه

    فروش نسبتا خوب فباهنر در سه ماه

    فباهنر ۳ ماهه نخست سال را با تحقق سود ۱.۲۴۳ ریالی به پایان رساند. این مبلغ در مدت مشابه سال گذشته ۸۴۱ ریال بود. گزارش عملکرد فروش این شرکت را درادامه می خوانید.

  • دولت باید نظارت کند حتی اگر قیمت گذاری نکند

    دولت باید نظارت کند حتی اگر قیمت گذاری نکند

    رییس سازمان تعزیرات در نشست خبری خود ماموریت های این سازمان را در دولت سیزدهم تشریح کرد.

  • کدام کشورها از لوازم خانگی ایرانی استفاده می‌کنند؟

    کدام کشورها از لوازم خانگی ایرانی استفاده می‌کنند؟

    رئیس انجمن قطعه سازان لوازم خانگی گفت: کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ازبکستان و آذربایجان از جمله مقاصد صادرات لوازم خانگی ایرانی هستند و به برخی کشورها مثل ترکیه، قطعات هم صادر می‌شود.

  • برنج طارم کیلویی چند؟

    برنج طارم کیلویی چند؟

    در این خبر به بررسی قیمت انواع برنج ایرانی و خارجی در سوپرمارکت‌ها پرداختیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =