شرط تمدید ثبت‌سفارش واردات برنج

معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی می‌گوید این وزارتخانه مشکلی با تمدید و ویرایش ثبت سفارش‌ها ندارد ولی اخیرا سازمان توسعه تجارت بحث سابقه واردکنندگان را مطرح کرده‌ است که بایستی این موضوع از جانب آنها حل شود.

به گزارش صدای بورس، اخیرا انجمن واردکنندگان برنج اعلام کرده است که به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در سامانه جامع تجارت امکان ثبت سفارش جدید برای واردات برنج نیست. از طرفی امکان ویرایش و تمدید ثبت سفارش‌های قبلی نیز وجود ندارد.

در همین رابطه مجید حسنی‌مقدم - معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که آیا در ثبت سفارش برنج‌های وارداتی محدودیت ایجاد شده است؟ اظهار کرد: اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و سازمان مرتبط با آن یعنی توسعه‌وتجارت برای ایجاد و تمدید ثبت سفارش‌ها بحث سابقه را مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: این یعنی اینکه براساس روال دو سال گذشته، با توجه به سابقه واردات شرکت‌ها و همچنین حجم آن ثبت سفارش‌ها تمدید می‌شود. به عبارت دیگر اگر شرکتی تا کنون اقدام به واردات برنج نکرده است نمی‌تواند واردات انجام دهد یا اگر مثلا در گذشته متوسط سالانه ۱۰۰ تن برنج وارد می‌کرده بیشتر از این مقدار اجازه واردات ندارد.


بیشتر بخوانید: گرانی سرسام آور کالاهای اساسی/ برنج ۱۸۸ درصد گران شد!


معاون دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از نظر این وزارتخانه مشکلی در ثبت سفارش‌ها وجود ندارد و بایستی بحث سابقه نیز حل شود، به ایسنا گفت: اعلام کردیم که فقط بحث سقف واردات را در نظر بگیرند و اجازه دهند در گروه‌های کالایی محصولات کشاورزی امکان جابه‌جایی باشد؛ یعنی کسی که برنج وارد می‌کند بتواند شکر، کنجاله و جو نیز وارد کند.

حسنی مقدم در رابطه با اینکه واردکنندگان می‌گویند امکان ویرایش تاریخ، قیمت و کدهای مربوطه در ثبت سفارش‌ها وجود ندارد، گفت: وزارت جهادکشاورزی هیچ مشکلی برای تمدید ندارد ولی اگر در این تمدید با بحث سابقه مواجه شوند، مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا ،وی در پایان گفت: با وزارت صمت در این باره مکاتباتی انجام داده‌ایم و این وزارتخانه باید به مساله سابقه ورود و آن را برطرف کند.

کد خبر 457088

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • غذا هم لاکچری شد

    غذا هم لاکچری شد

    «لاکچری سازیِ کالاهای خوراکی» یکی از تبعات اصلی تورم سنگین حداقل در بخش سبد تغذیه‌ای مردم بوده است. نه فقط گوشت قرمز و سفید، بلکه برنج، تخم مرغ، میوه‌ها و صیفی جات، به تدریج جزو اقلام لاکچری سبد خرید خانواده‌ها شده اند.

  • جدیدترین قیمت انواع برنج

    جدیدترین قیمت انواع برنج

    آن‌طور که در گزارش‌های رسمی ثبت شده، برنج ایرانی تا بیش از ۱۸۸ درصد نسبت به پارسال افزایش قیمت داشته است.

  • مردم خواهان برنج زیر قیمت ۸۰ هزار تومان هستند

    مردم خواهان برنج زیر قیمت ۸۰ هزار تومان هستند

    رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل گفت: خرید و فروش برنج متوقف شده است و حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز برای خرید و دپو محصول ورود نکردند چراکه این باور شکل گرفته است که قیمت‌ها بالاست، باید ریزش کند و به زیر کیلویی ۸۰ هزار تومان برسد.

  • مجلس با پیشنهاد دولت برای عدم بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ مخالفت خواهد کرد؟

    مجلس با پیشنهاد دولت برای عدم بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ مخالفت خواهد کرد؟

    سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می‌کند نمی‌شود انتظار داشت که تنها ۴ قلم کالا گران شود، هرکسی که این حرف را گفته اشتباه کرده است، این اتفاق نمی‌تواند منطقی باشد و سایر کالاها متاثر از افزایش قیمت این کالاها خواهند بود.

  •  کاهش تقاضا برای خرید کالاهای اساسی/ جدول قیمت اقلام خوراکی

    کاهش تقاضا برای خرید کالاهای اساسی/ جدول قیمت اقلام خوراکی

    بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی در هفته سوم مرداد حاکی از ثبات قیمت کالاها نسبت به هفته گذشته دارد با این حال کالاها بسیار گران است و بازار در رکود به سر می برد.

  • عدم دسترسی به سوئیفت بازارهای جهانی را از ما گرفت

    عدم دسترسی به سوئیفت بازارهای جهانی را از ما گرفت

    ​​​​​​​نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: تحریم‌های مالی و قطع دسترسی به سوئیفت باعث شد که بخش از بازارهای جهانی را از دست بدهیم؛ علاوه بر این دولت‌ها نیز در ایران فرصت سوزی‌ می‌کنند و در باز شدن درهای بازار روسیه و چین برای تجار ایرانی اقدام شایسته و به‌موقعی انجام نمی‌دهند.

  • برنج در ماه محرم چقدر شد؟

    برنج در ماه محرم چقدر شد؟

    در این خبر به بررسی قیمت انواع برنج در بازار پرداختیم.

  • ترکیه بازار مرغ را از ایران می گیرد

    ترکیه بازار مرغ را از ایران می گیرد

    مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از پیشنهاد بخش خصوصی به وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد صندوق توسعه صادرات خبر داد.

  • بازی خطرناکی که تفکیک وزارت صمت ایجاد می کند

    بازی خطرناکی که تفکیک وزارت صمت ایجاد می کند

    توجه به حوزه تنظیم بازار داخل و غفلت از تجارت خارجی باعث خواهد شد که ما وارد یک بازی بسیار خطرناک شویم. در این صورت ما دوباره واردکننده را رو در روی تولیدکننده قرار خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =