سرمایه مردم در ۱۴ نماد فرابورسی سوخت/ دلیل ادامه تعلیق نماد "تپسی" مشخص شد

یکی از ریسک‌های بازار سرمایه، بسته شدن طولانی مدت نمادهاست. سرمایه سهامداران در بسیاری از شرکت‌های قدیمی و تازه وارد بورس قفل شده است و خبری از بازگشایی نیست.

صدای بورس - میثم قریشی؛ نماد معاملاتی شرکت‌ها به دلایل مختلفی مثل برگزاری مجمع عمومی عادی یا فوق‌العاده، افشای اطلاعات و عدم رعایت الزامات قانونی متوقف می‌شوند. در سال‌های گذشته تعداد این نمادها زیاد بود ولی از سال ۱۴۰۰ تلاش زیادی شد تا نمادهای متوقف به حداقل برسد. در حال حاضر ۱۴ نماد فرابورسی به مدت بیش از یک سال، بسته شده‌اند برای مثال سه پتروشیمی دهدشت، کازرون ، ممسنی و بانک آینده را می‌توان به عنوان نمادهای با بیش از یک سال تعلیق نام برد.

از شرکت‌های فرابورسی می‌توان شرکت عمران و توسعه شاهد با نماد "ثعمرا" را نام برد که به علت عدم رعایت معیارهای پذیرش یا الزامات افشا متوقف است. در بازار دوم فرابورس شرکت فراورده‌های غذایی و قند چهارمحال، پتروشیمی مارون و بیمه تجارت نو برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و شرکت داروسازی کاسپین تامین جهت برگزاری مجمع فوق‌العاده بسته شده‌اند اما "فرود" تا اتمام مراحل قانونی تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف می‌ماند.

میثم فدایی: نماد تپسی تا مشخص نشدن فرایند افزایش سرمایه این شرکت باز نمی‌شود.
میثم فدایی: نماد تپسی تا مشخص نشدن فرایند افزایش سرمایه
باز نمی‌شود.

"تپسی" درگیر افزایش سرمایه است

در مورد تپسی در گفت‌وگوی اختصاصی با میثم فدایی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران عنوان شد که نماد معاملاتی پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس تا مشخص نشدن فرایند افزایش سرمایه این شرکت باز نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: فروشگاه‌های زنجیره‌ای تولیدکنندگان را گروگان گرفته‌اند!


در تابلوی زرد فرابورس شرکت‌های پر حاشیه پتروشیمی کازرون، ممسنی و دهدشت به دلیل عدم رفع ابهامات سال ۹۹ تعلیق شده‌اند اما نمادهای "زنجان"، "نیرو"، "آینده"، "حبندر"، "وسنا"، "نتوس" و "وآتوس" برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بسته‌اند. تولید تجهیزات سنگین هپکو و شیمیایی رنگین به مجمع فوق‌العاده رفتند و "وکادو"، "لکما" و "خصدار" افشای اطلاعات زدند در حالی که بیمه زندگی باران با نماد "باران" به دلیل وجود ابهام در اطلاعات منتشر شده بسته ماند. از سال ۹۷ معاملات "رفاه" با حکم قضایی ممنوع شد.

روغن نباتی ناب در تابلوی نارنجی بازار پایه برای برگزاری مجمع عمومی و فوق‌العاده متوقف شد و همچنین "دتهران" به مجمع فوق‌العاده رفت. بانک آینده از شهریور سال گذشته تعلیق شده است و خبری از بازگشایی نمی‌دهد، "تفیرو" و "شصفها" با افشای اطلاعات همراه شدند و ماشین‌سازی نیرومحرکه برای برگزاری مجمع فوق‌العاده و افشای اطلاعات بست. شرکت داروسازی تهران شیمی از تیر ماه سال جاری و شرکت صنعت و تجارت آداک از آذر ۱۳۹۸ به دلیل ابهام در افشای اطلاعات متوفف شدند.

اما حکایت تابلوی قرمز فرابورس چیز دیگری است؛ جایی که "کابگن" برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده بسته و "غیوان" به دلیل ابهام در اطلاعات تعلیق شد. بر روی تابلوی قرمز، شرکت اعتباری توسعه از فروردین ۹۹ به خاطر ابهام در وضعیت ناشر معامله نمی‌شود، "چکارم" سال ۹۷ به مجمع عمومی سالیانه رفت اما به دلیل عدم اظهار نظر حسابرس باز نشد و "بدکو" به خاطر ابهام در اطلاعات از سال ۹۴ بسته است. شرکت بسته‌بندی پارس سال ۹۴ مجمع انحلال تشکیل داد و نمادش تعلیق شد، سولیران نیز سال ۹۹ راه انحلال را پیش گرفت. نمادهای "ومهر" و "وقوام" هم با توجه به ادغام در بانک سپه بسته شدند.

کد خبر 457447

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    3 0
    نماد ختور هم باز نمیشه چرا
    • حجت IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      0 0
      وسلرست کلا از یادشون رفته خدا ازشون نگذره
  • ایرانی ام IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    نماد ختور باید بازگشایی شود تااعتباروارزش وحجم معاملات خودرویی افزایش یابد پس لطفا پی گیری فرمایید
  • حسین IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    یکنفر نیست بپرسه اخه ب کدوم منطق وکدوم دلیل منطقی وقتی شرکتی افشا اطلاعات میکنه. نمادش متوقف میشه... والا بااین وضعیت اسفبار ک رقبتی برای سهامی چون مس و فولاد و نفتی ها نیست،، ادله تون چیه ک نمادو قفل میکنید!!!؟؟؟ یزمانی شاید بعد افشای اطلاعات فورا بنا بدلایلی مردم فورا هجوم میاوردن بخرید سهم اون شرکت... ن دراین وضعیت!!! شرکت x افشای اطلاعات کرده گروه الف مثلا فلان زمین رو فلان میکنه... خب بفرما عقل سلیم عدلته چیه ک نمادرو قفل میکنی!! چ تاثیری درسهام داره... والا بخدا حال ادمو بهم میزنید
  • عربلو IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    0 0
    کابگن و کیوان مدتهاست بسته اند
  • سیاوش IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    آقا ما با چه زبانی بگیم که دور بورس ایران رو خط بکشید. تمام قیمتها توی این بازار دستوری هستش و تمامش کلاهبرداری حقوقی هاست . بابا بی خیال این بازار بشید. آخه آدم عاقل از یک سوراخ چند بار گزیده می شه. نخواستیم آقا. نخواستیم
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    1 0
    هر دو دولت فقط زورشون به بورس رسید
  • محسن IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    3 0
    خپارس هم مدت طولانی بخاطر اختلاف بورس بااین شرکت بسته وسهامدارانش زجر میکشند
  • سهامدار IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    2 0
    چراسهام عدالتیهااینقدرطولانی بسته است انهارابازکنیدتاچنان رونقی بازار بگیردکه بعدبیاوببین
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    حالا اون نمادهایی که باز هستند مگه سود داشنند؟؟!!!!!!!!!!!!! اون نماد هايي هم که باز بودند غیر از ضرر و زیان برای سهامدار چیز دیگه ای نداشتند. قیمت سهمی که مرداد سال ۹۹ بوده بالای ۵ هزار تومان ، اکنون رسیده به زير یک هزارتومان ‌ خب این سهم باز یا بسته بودنش چه فرقی داره؟؟؟؟؟ بورس و فرابورس اگر قرار بود اینگونه سقوط کند که دیگه نیازی به رئیس، معاون، کارگزار ، ناظر ، کارمند و این همه دفتر و دَستَک نداشت. بهتر هست که ساختمان بورس را اجاره دهند و کرایه آن را به حساب سهامداران واریز کنند . اینگونه باشه سهامداران کمتر ضرر و زیان متحمل می شوند.
  • اراک IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    1 0
    پتروشیمی آ بادان هم اسمش اینه نمادی از است ولی سرمایه مردم را خورد و یه آ ب هم روش هیچ فریاد رسی هم نیست
  • علی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 0
    شپمچا * پارس پامچال 4/5 ساله بسته شده هیچ خبری ازش نیست * کلا باز و بسته کردن سهم چه معنی داره؟؟!! مثل بازار فارکس خبر میاد فوقش یه بالا پایین میزنه بعد بازار آروم میشه اینجا برا هر چیزی سهم و میبندن باز شدنش هم مونده به خدا!!
  • محمود پورعیدی US ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
    0 0
    باسلام متاسفم که شما چرا خبرهای واقعی رو نمی نویسید از سهام برکت وکرمان وگشان وفرابورس وتکمباوشستا وبانک دی که باعث بدبخت شدن سهامداران خود شدند چیزی نمی گوید بخدا بخصوص برکت وکرمان چه خانواده هایی رو ورشکست کردند وجالب اینکه هیچ کس نمی تواند چیزی بگوید