خبرهای مهم مدیرعامل فرابورس از بازگشایی نمادها

مدیرعامل فرابورس گفت: خوشبختانه با تصویب این موضوع که هر سهمی در بازار پایه ۲۰ روز متوالی صف خرید یا فروش بود حجم مبنا حذف خواهد شد تا سهم روان شود،بنابراین حجم مبنای این سهم ها که ماهها صف خرید بودند برداشته شد و سهم رشد کرد که اکثر آنها روان معامله می شوند.    

به گزارش صدای بورس، میثم فدایی مدیرعامل فرابورس در صفحه اینستاگرام خود به برخی پرسشهای بورسی پاسخ داد.

وی در مورد گشایش نماد برخی شرکتهای بیمه که پذیره نویسی شدند گفت: برای گشایش نماد نیاز به مجوز بیمه مرکزی،تایید صلاحیت هیات مدیره و برگزاری مجمع موسسان و ....وجود دارد که پیگیر تمام بیمه ها هستیم.

فدایی تاکید کرد: در خصوص اتکاسا هم صورت مالی شش ماهه حسابرسی داده شد و گزارش ارزش گذاری هم در کدال بارگزاری می شود و اگر مسئله خاصی نباشد نماد باز می شود.


بیشتر بخوانید: بورس؛ مقصد بعدی اسنپ/ استقلال جلوتر است یا پرسپولیس؟


وی همچنین افزود : در خصوص نمادهای پتروشیمی دهدشت،کازرو و ممسنی اطلاعیه جلسه بررسی و معرفی وضعیت شرکت اعلام شده است.

فدایی در مورد نمادهایی که در مدت کوتاه رشد زیادی کرده اند اظهار داشت:برخی از سهام های بازار پایه در سالهای گذشته به دلیل دامنه نوسان کم و اینکه سهامداران به دلیل ارزنده بودن سهام را عرضه نمی کردند و سهم قفل در صف خرید بود اصلا معامله نمی شد اما با تصویب این موضوع که هر سهمی در بازار پایه ۲۰ روز متوالی صف خرید یا فروش بود حجم مبنا حذف خواهد شد تا سهم روان شود،بنابراین حجم مبنای این سهم ها که ماهها صف خرید بودند برداشته شد و سهم رشد کرد که اکثر آنها روان معامله می شوند.

وی در خصوص پذیره نویسی شرکت جدیدهم گفت : یک تامین سرمایه و دو شرکت بیمه در حال انجام فرایند تاسیس هستند اما هنوز به مرحله اقدامات در شرکت فرابورس نرسیده اند.

کد خبر 458157

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =