نورافکن کدال روی قرارداد سرخابی ها

به دلیل اهمیتی که اطلاعات قراردادهای تیم استقلال و پرسپولیس دارند باید این قراردادها کامل و شفاف در کدال منتشر شوند.

به گزارش صدای بورس؛ زمان نقل و انتقالات تابستانی و پیش فصل مسابقات باشگاهی فوتبال در لیگ برتر از دوشنبه ۲۳ خرداد آغاز و چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ به اتمام می‌رسد.

نقل و انتقالاتی که جدا از هیجان فوتبالی آن به سبب حضور دو تیم استقلال و پرسپولیس دربازار پایه نارنجی فرابورس برای این دو تیم با شفافیت بیشتری همراه خواهد بود و باید این دو تیم قراردادهای خود را روی سامانه کدال بارگزاری کنند. قراردادهای که علیرغم نقل و انتقالات کنونی هنوز روی سامانه کدال منتشر نشده است.

میثم فدایی مدیر عامل فرابورس گفت: پارسال دو تیم استقلال و پرسپولیس زمان گشایش، شفاف سازی در رابطه با قراردادهای بازیکنان و مربیان خود ارائه و لیست قراردادهایش را منتشر کردند.

فرابورس: قرار دادهای سرخابی ها باید روی کدال منتشر شود

به گفته او امسال نیز مانند پارسال اطلاعات روی سامانه کدال منتشر خواهد شد. به این دو تیم ابلاغ کردیم که باید اطلاعات قراردادها روی سامانه کدال بارگزاری شود.

پیش از این نیز حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی گفته بود: برخی از هواداران دو تیم سرخابی نسبت به قراردادهای منعقد شده با بازیکنان و مربیان دغدغه دارند. از زمان بورسی شدن، این دو باشگاه حتما باید رویدادهای عمده مالی خود را در سایت کدال بورس افشا و متن کامل همه قراردادها را علاوه بر تنظیمگران تخصصی مانند سازمان لیگ و ... به شرکت فرابورس و سازمان خصوصی سازی ارائه کنند.


بیشتر بخوانید: افشای متن قرارداد استقلال و پرسپولیس در کدال


قراردادهای بازیکنان و کادر فنی استقلال و پرسپولیس باید کامل و شفاف بارگزاری شود

محمد خبری زاده کارشناس بازار سرمایه گفت: به طور کل هر قرار دادی که بر سود و زیان ناشران اثر مثبت و منفی داشته باید بر اساس قانون بر روی سامانه کدال منتشر شود. اکنون دو تیم استقلال و پرسپولیس به عنوان دو ناشر مهم‌ترین بخش هزینه‌ای آن‌ها مربوط به قرار دادهای بازیکنان و کادر فنی است. به دلیل اهمیتی که اطلاعات قرارداده‌ها دارند باید آن‌ها کامل و شفاف منتشر شوند. مسئولیت صحیح بودن اطلاعات منتشر شده ابتدا برعهده خود ناشر (دو تیم استقلال و پرسپولیس) و بعد اگر اطلاعات در گزارشات حسابرسی شده منتشر شود مسئولیت بر عهده حسابرس است.

خبری زاد می‌گوید: البته نکته اینجاست که ممکن است بازیکنی دو قرار داد داشته باشد؛ یکی رسمی چیزی که منتشر می‌شود و یک قرار داد غیر رسمی که اگر قرارداد غیر رسمی به هر شکلی با باشگاه ارتباط داشته باشد عملا شفاف سازی صورت نخواهد گرفت، ولی اغلب قراردادهای غیر رسمی فرآیندی جدا از باشگاه (اسپانیر جدا، حامی مالی علاقه‌مند به تیم) است.

به گفته این کارشناس انتشار قراردادها هزینه پرداختی باشگاه‌ها را مشخص و همچنین قراردادهای اسپانسری درآمدهای باشگاه را مشخص و اعلام می‌کند؛ سهامدار نیز بر این اساس میزان سود و زیان احتمالی را تخمین و می‌تواند در رابطه با اقدام خود مانند خرید و فروش تصمیمی صحیح اتخاذ کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،فرایند پذیره نویسی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ۱۵ تا ۲۸ اسفند سال گذشته انجام شد. بر این اساس پذیره‌نویسی تعداد یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی (استقلالح ۱) و تعداد یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در نماد معاملاتی (پرسپولیسح ۱) ناشی از سلب حق‌تقدم به روش ثبت سفارش در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران صورت گرفت.

کد خبر 456609

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سهم دولت از سرخابی‌ها تا پایان شهریور به کمتر از نصف می رسد

    سهم دولت از سرخابی‌ها تا پایان شهریور به کمتر از نصف می رسد

    رئیس سازمان خصوصی سازی از برقراری مذاکرات برای عرضه بلوک‌های مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد و تاکید کرد: سهم دولت از این دو باشگاه تا شهریورماه به کمتر از ۵۰ درصد می رسد.

  • خبرهای جدید از سهام دو باشگاه فوتبالی

    خبرهای جدید از سهام دو باشگاه فوتبالی

    سال گذشته پذیره‌نویسی سرخابی‌ها در فرابورس به پایان رسید و قرار بود پس از انجام مراحل، این دو نماد بازگشایی شوند. حال سوال اینجاست که مبلغ حاصل شده از عرضه اولیه صرف تسویه بدهی دو باشگاه می‌شود؟

  • نماد سرخابی‌ها متوقف شد

    نماد سرخابی‌ها متوقف شد

    همه سهام تعیین شده سرخابی‌ها به فروش رسید و مطابق قوانین بازار سرمایه نماد این دو باشگاه متوقف شد.

  • نقش هواداران در واگذاری سرخابی‌ها گم شد!

    معاون وزیر کار:

    نقش هواداران در واگذاری سرخابی‌ها گم شد!

    معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مردم با واگذاری ۱۰ درصد سهام سرخابی ها مالک دو باشگاه نمی شوند، از تشکیل دفتر تعاونی های سهام عدالت در معاونت تعاون وزارت کار و دومرحله ای شدن مجامع شرکت‌های استانی سرمایه‌گذاری عدالت خبر داد.

  • برای خرید سهام استقلال و پرسپولیس چه باید کرد؟

    برای خرید سهام استقلال و پرسپولیس چه باید کرد؟

    با توجه به اینکه کمتر از یک هفته تا عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باقی مانده است، افرادی که قصد خرید سهام این دو باشگاه را دارند باید تا زمان موعود، کد سهامداری اخذ کنند.

  • خبرهای مهم مدیرعامل فرابورس از بازگشایی نمادها

    خبرهای مهم مدیرعامل فرابورس از بازگشایی نمادها

    مدیرعامل فرابورس گفت: خوشبختانه با تصویب این موضوع که هر سهمی در بازار پایه ۲۰ روز متوالی صف خرید یا فروش بود حجم مبنا حذف خواهد شد تا سهم روان شود،بنابراین حجم مبنای این سهم ها که ماهها صف خرید بودند برداشته شد و سهم رشد کرد که اکثر آنها روان معامله می شوند.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =