صنعت خودرو در حال پوست‌اندازی پلتفرمی است

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت گفت: پوست‌اندازی پلتفرمی و رفتن به سمت دانش بنیان شدن در صنعت خودرو هدفگذاری شده تا بر اساس آن به سمت تیراژ اقتصادی و مقیاس اقتصادی تولید حرکت کنیم.

به گزارش صدای بورس، «عبدالله توکلی‌لاهیجانی» در مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه برنامه تحولی صنعت خودرو با حضور سخنگوی دولت افزود: از سال ۹۶ و پس از اعمال تحریم های ظالمانه، صنعت خودروسازی دچار افت ناگهانی در تیراژ شد، به طوری که ابتدا به نصف رسید و در ادامه نیمی از خودروهای تولیدی به صورت ناقص تولید می‌شد. وی بیان داشت: این مسائل در عمل بازار را دچار افت در عرضه و افزایش تقاضا کرد و شکافی ایجاد شد که به نابسامانی بازار انجامید.


این مقام مسوول وزارت صمت خاطرنشان کرد: در مواجهه با این وضعیت یک برنامه در سه فاز و مرحله طراحی شد که مرحله نخست آن، تثبیت جریان تولید بود که تاکنون دستاوردهای خوبی نیز حاصل شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا نوزدهم مرداد ماه ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی کامل تولید شده است، این در حالی است که در مدت مشابه پارسال فقط ۷۰ هزار دستگاه خودروی کامل تولید شده بود.
وی گفت: همچنین میزان تعهدات معوق خودرو سازان به کمتر از ۱۰‌هزار دستگاه کاهش یافته و میزان خودروهای ناقص در کف پارکینگ ها نیز کمتر از ۱۲ هزار دستگاه است؛ این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۱۷۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ ها وجود داشت؛ بر این اساس ثباتی در جریان تولید اتفاق افتاده است.
توکلی لاهیجانی تصریح کرد: پوست‌اندازی پلتفرمی و رفتن به سمت دانش بنیان شدن در صنعت خودرو هدفگذاری شده و اکنون یک گذار پلتفرمی طراحی شده است تا بر اساس آن به سمت تیراژ اقتصادی و مقیاس اقتصادی تولید حرکت کنیم. مدیرکل خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: اکنون چهار پلتفرم کلیدی تعریف شده که در نمایشگاه برنامه تحول صنعت خودرو از آنها بیشتر خواهیم شنید و روزهای نوید بخشی در صنعت خودرو کشور در پیش رو خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید :شاخص رضایت مشتریان ایران خودرو از فرآیند فروش به ۸۱.۷ درصد رسید



وی خاطرنشان‌کرد: گذار از فضای یاس آلود خودروی کشور و رسیدن به بالندگی در این صنعت دور از ذهن نیست.
این مسوول تاکید کرد: مطابق چشم انداز ۱۴۰۴ قرار است جزو ۱۰ کشور برتر خودرویی جهان در آن سال باشیم و بر اساس آن لازم است با پلتفرم های موجود به هم‌افزایی بپردازیم و در مرحله سوم، به گشایش و گسترش بازارهای صادراتی فکر خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: تنها در این صورت است که می توان صنعت خودروی کشور را به عنوان موتور محرکه کشور در گام دوم انقلاب معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، در خاتمه این مراسم با حضور "علی بهادری جهرمی" سخنگوی دولت از پوستر نمایشگاه برنامه تحول صنعت خودرو رونمایی شد.
این نمایشگاه از سوم تا هفتم شهریور ماه در محیطی به وسعت ۱۴ هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 457364

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پذیرش ۸ خودروی جدید در بورس کالا

    پذیرش ۸ خودروی جدید در بورس کالا

    در جلسه روز گذشته هیات پذیرش بورس کالای ایران ۸ خودروی جدید از ۶ گروه خودروسازی پذیرش شد و با احتساب پذیرش های قبلی (۷ خودرو متعلق به ۳ گروه خوردوسازی)، شمار خودروهای بورسی به ۱۵ عدد رسید. چهارشنبه این هفته نخستین عرضه های رسمی خودرو پس از مصوبه شورای عالی بورس آغاز می شود.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • خبهمن در پایین ترین سطح قیمت کف کانال نزولی

    خبهمن در پایین ترین سطح قیمت کف کانال نزولی

    گزارشی از تحلیل تکنیکال نماد معاملاتی خبهمن را در ادامه می خوانید.

  • ضرورت عرضه لاستیک در بورس کالا

    ضرورت عرضه لاستیک در بورس کالا

    رئیس انجمن صنعت لاستیک با تأکید بر ضرورت عرضه لاستیک در بورس کالا، گفت: هزینه‌های تولید لاستیک از پارسال تاکنون ۷۷ درصد رشد کرده است.

  • «ریسک امضاء زدن» عامل طولانی شدن قیمت گذاری خودروسازان

    کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

    «ریسک امضاء زدن» عامل طولانی شدن قیمت گذاری خودروسازان

    طبق اطلاعیه منتشره از سوی ایران‌خودرو در سایت کدال، «این خودروساز در راستای راهبردهای رئیس‌جمهور برای خصوصی‌سازی‌های شفاف و تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و اهداف و ماموریت‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فروش سهام دولت، قصد دارد سهام شرکت‌های ایران‌خودروی فارس، ایران‌خودروی خراسان، ایران‌خودروی‌ تبریز، تولید خودروی صنعت خزر و ایران‌خودروی کرمانشاه متعلق به گروه صنعتی ایران‌خودرو را به‌ صورت بلوکی به اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط با رعایت ضوابط و مقررات واگذار ‌کند».

  • شاخص رضایت مشتریان ایران خودرو از فرآیند فروش به ۸۱.۷ درصد رسید

    شاخص رضایت مشتریان ایران خودرو از فرآیند فروش به ۸۱.۷ درصد رسید

    معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش رضایت مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه فروش محصولات براساس ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خبر داد.

  • سایپا اعلام کرد: کوییک اس نداریم کوییک معمولی ببرید

    سایپا اعلام کرد: کوییک اس نداریم کوییک معمولی ببرید

    گروه خودروسازی سایپا برای ثبت نام کنندگان خودروی کوییک اس که موعد تحویل خودرو آن‌ها با تأخیر مواجه شد، تحویل خودروی کوییک معمولی را پیشنهاد کرد.

  • آیا امید صعود مجدد به بورس برگشته است؟

    آیا امید صعود مجدد به بورس برگشته است؟

     در شرایطی که تا همین هفته‌های اخیر بسیاری از سهامداران به خروج سرمایه خود از بازار سهام تاکید داشتند و دیگر بورس را فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری نمی‌دانستند، بسیاری از کارشناسان به‌طور پیوسته بر ارزندگی صنایع تاکید داشتند.

  • لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

    لحظه به لحظه با بازار یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

    در معاملات روز شنبه شاخص کل با ۱۸ هزار و ۶۳۵ واحد رشد در محدوده یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد قرار گرفت.شاخص هم وزن نیز با تاثیرپذیری یکسان از کلیه بازار ۶۲۸۲ واحد به رنگ سبز درآمد و به سطح ۳۹۵ هزار و ۸۸۴ واحد رسید. وپارس، آسیا، وساپا، وبانک، فنوال، وپترو، وبملت بیشترین افزایش قیمت و غاذر، تکنو، وآذر، مداران، کمنگنز، شغدیر، نوری بیشترین کاهش قیمت را داشتند. برجام و کاهش ریسک رکود اقتصاد جهانی را می توان از جمله دلایل رشد امروز بازار دانست. از طرفی نرخ بهره بین بانکی نیز برای سومین هفته متوالی کاهشی شد و طی این مدت از سطح ۲۱/۳۱ به ۲۰/۵۹ درصد رسید. پیش بینی می شود بازار متعادل تر و با رشد کمتری نسبت به روز گذشته دنبال شود.

  • P/NAV روز خگستر چند شد؟

    P/NAV روز خگستر چند شد؟

    خالص ارزش دارایی های (NAV) هر سهم خگستر بررسی و ارزش روز پرتفوی آن مشخص شد.

  • تأمین به موقع قطعات یدکی در اولویت کاری سایپایدک قرار دارد

    مدیرعامل سایپایدک:

    تأمین به موقع قطعات یدکی در اولویت کاری سایپایدک قرار دارد

    ​​​​​​​ سازمان خدمات پس از فروش سایپا با برنامه‌ریزی‌های دقیق و ایجاد یک مدیریت ویژه با تلاش مستمر، ضمن افزایش سرعت تأمین قطعات یدکی و پایش لحظه به لحظه نیازمندی های شبکه خدمات پس از فروش، موفق به کاهش خودروهای متوقف در نمایندگی ها و افزایش رضایت مندی مشتریان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =