ابلاغیه جدید سازمان امور مالیاتی

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با صدور ابلاغیه ای تاکید کرد: ضروری است ادارات کل امور مالیاتی، به منظور تسهیل مراحل صادرات، تکریم صادرکنندگان، جلوگیری از تعلق خسارت موضوع قسمت اخیر ماده ۸ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، نسبت به رسیدگی درخواست استرداد مودیان و در صورت تائید، استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده ظرف یک ماه از تاریخ ثبت درخواست به صادرکنندگان اقدام کنند.

به گزارش صدای بورس ، پس از مکاتبات انجام شده از سوی کنفدراسیون صادرات ایران با رئیس کل سازمان امور مالیاتی درخصوص عدم استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان بابت صادرات در سال ۱۴۰۰ در مهلت های قانونی، محمدتقی پاکدامن، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در نامه ای به دفتر هماهنگی امور مالیاتی شهر و استان تهران اعلام کرد: «از آنجایی که به موجب بند ۴ ماده ۵۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، ماده ۳۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۰۱/۰۲/۱۳۹۴ در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نسخ شده است، لذا در اجرای ماده ۸ قانون صدرالذکر و با توجه به مفاد ماه ۱۲ ضوابط اجرایی سیاست های ارزی و تجاری برای توسعه صادرات و مدیریت واردات ابلاغی به شماره ۷۱۷۱۸ مورخ ۱۰/۰۷/۱۴۰۰ معاون محترم اقتصادی رئیس جمهور، ضروری است ادارات کل امور مالیاتی، به منظور تسهیل مراحل صادرات، تکریم صادرکنندگان، جلوگیری از تعلق خسارت موضوع قسمت اخیر ماده ۸ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، نسبت به رسیدگی درخواست استرداد مودیان و در صورت تائید، استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده ظرف یک ماه از تاریخ ثبت درخواست به صادرکنندگان اقدام کند.»

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «به منظور تسریع در استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان طبق نامه شماره ۱۲۵/۲۶۰/د مورخ ۲۱/۰۱/۱۳۹۷، کل مبلغ مالیات و عوارض ارزش افزوده استرداد شده به صادرکنندگان کالا، اعم از مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداختی بابت خرید کالا از مودیان مشمول آن استان و یا سایر استانها پس از انجام بررسی های لازم و تائید آن توسط دفتر حسابداری، وصول و استرداد مالیاتی از محل منابع متمرکز به حساب اداره کل امور مالیاتی متقاضی منظور خواهد شد.»

به گزارش ایلنا،بر این اساس صادرکنندگان می توانند با ارایه درخواست خود به سازمان های امور مالیاتی، درخواست استرداد مالیات بر ارزش افزوده مرتبط با صادرات خود را پیگیری نموده و در صورت بروز هر گونه مشکل مراتب را به دبیرخانه کنفدراسیون صادرات ایران اطلاع دهند.

کد خبر 457235

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • برجام، سرمایه‌های مردم را روانه کدام بازار می‌کند؟

    برجام، سرمایه‌های مردم را روانه کدام بازار می‌کند؟

    بازارهای مالی و کالایی در انتظار امضای توافق‌نامه برجام هستند. اگر توافق صورت بگیرد و برجام امضا شود، سرمایه‌ها به سمت کدام بازار حرکت می‌کند؟ در شرایط شکست مذاکرات، سناریوها از آینده بازارها چه می‌گویند؟

  • نقش پر رنگ مشاوران املاک در گرانی مسکن 

    نقش پر رنگ مشاوران املاک در گرانی مسکن 

    بهرویان گفت: باید برای مشاوران املاک سامانه در نظر گرفته شود تا با تعیین یک نرخ کمیسیون عادلانه، نظارت بر فعالیت این صنف به حداکثر برسد تا در حق طرفین معامله اجحاف صورت نگیرد.

  • رابطه مستقیم نرخ سود بین بانکی بر بازار سرمایه

    رابطه مستقیم نرخ سود بین بانکی بر بازار سرمایه

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: زمانی که نرخ سود بازار بین بانکی دچار تغییر می‌شود، نمی‌توان توقع داشت بازار سرمایه بدون تحول باقی بماند. زیرا هم بانک‌ها در بازار سرمایه سهامدار هستند و هم نرخ سود آن‌ها و نرخ سود بین بانکی رقیب نرخ سودی است که بازار سرمایه پرداخت می‌کند.

  • دلیل تعلل بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن چیست؟

    دلیل تعلل بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن چیست؟

    ‌کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه استقرار سیستم اعتبارسنجی در کشور به کندی پیش می‌رود، گفت: مجلس برای ارگان‌هایی سهل‌انگاری می کنند جریمه در نظر خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =