رابطه مستقیم نرخ سود بین بانکی بر بازار سرمایه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: زمانی که نرخ سود بازار بین بانکی دچار تغییر می‌شود، نمی‌توان توقع داشت بازار سرمایه بدون تحول باقی بماند. زیرا هم بانک‌ها در بازار سرمایه سهامدار هستند و هم نرخ سود آن‌ها و نرخ سود بین بانکی رقیب نرخ سودی است که بازار سرمایه پرداخت می‌کند.

به گزارش صدای بورس -مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم اصفهان درباره دلایل افت شاخص بورس گفت: افت شاخص بورس دلایل مختلفی دارد. بازارهای مالی با یکدیگر مرتبط هستند، بنابراین وقتی مولفه‌های یکی از آن‌ها تغییر می‌کند، بر دیگری هم تاثیر می‌گذارد.

وی در ادامه اضافه کرد: به طور نمونه زمانی که نرخ سود بازار بین بانکی دچار تغییر می‌شود، نمی‌توان توقع داشت بازار سرمایه بدون تحول باقی بماند. زیرا هم بانک‌ها در بازار سرمایه سهامدار هستند و هم نرخ سود آن‌ها و نرخ سود بین بانکی رقیب نرخ سودی است که بازار سرمایه پرداخت می‌کند.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی دراین رابطه یادآور شد: نکته‌ای که نباید در این رابطه دور از نظر داشت، فصل تغییرات در بازارهای مختلف است. به طور نمونه اکنون در فصل مجامع قرار داریم و معمولا در این فصل خرید و فروش در بازار کاهش پیدا می‌کند و کماکان رفت و برگشت‌های قیمت گذاری، دخالت و تعیین قیمت را شاهد هستیم.


نماینده مردم اصفهان در ادامه تصریح کرد: داشتن یک بازار سرمایه مطمئن نیاز به دور ساختن ریسک‌های غیرسیستماتیک مانند ریسک‌های سیاسی و ... دارد. براساس برنامه باید گفته شود که برفرض تا دو سال آینده تصمیمات کشور در مورد تعرفه‌ها، نرخ محاسبه انرژی، تصمیمات بازار پول، بازارهای مالی چیست تا سرمایه گذار بتواند براساس آن محاسبات دقیقی انجام دهد که با ریسک خارج از محاسبه مواجه نشود.


بیشتر بخوانید:چرخش تورم زای بانک مرکزی در میانه مردادماه/ افزایش ۲۰ همتی پایه پولی؟



طغیانی دراین رابطه افزود: همیشه ریسک‌های سیاسی در بازار تاثیرگذار بوده است، حال چه مربوط به داخل کشور و چه اتفاقاتی که در کشور همسایه روی می‌دهد، همگی تاثیرگذار است. البته اثر این مسئله کم و زیاد دارد، برخی مواقع این اثرات جمع می‌شود و مجموع آن‌ها در بازار نقش آفرینی می‌کند.


وی درباره تورم بر افت شاخص بورس بیان کرد: افق تورم زایی و کاهش تورم بسیار در بازار تاثیرگذار است، البته به صنعت و فعالیت اقتصادی که بر آن سرمایه گذاری می‌شود، بستگی دارد.

به گزارش ابیِنا- این عضو کمیسیون اقتصادی درباره نرخ سود بین بانکی نیز اظهار داشت: برخی اتفاقات از نظر فرد مطلع و صاحب نظر، خیلی مهم نیست، اما در بازار می‌تواند اثرگذار باشد، زیرا قیمت و ارزش در بازار برخی مواقع در اثر تلقی‌ها شکل می‌گیرد. در مورد سود بین بانکی داستان به همین شکل است، تلقی‌ها باید تصحیح شود.

کد خبر 457114

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سود خالص هر سهم حبندر چقدر شد؟

    سود خالص هر سهم حبندر چقدر شد؟

    گزارش تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ حبندر منتشر شد.

  • ارزش روز پرتفوی بورسی وساپا چقدر شد؟

    ارزش روز پرتفوی بورسی وساپا چقدر شد؟

    گزارش خالص ارزش دارایی های (NAV) هر سهم وساپا بررسی شد.

  • رشد بازار سهام پس از ۷ هفته ریزش

    رشد بازار سهام پس از ۷ هفته ریزش

    بازار سرمایه پس از هفت هفته ریزش در هفته سوم مردادماه با تغییر روند مواجه شد و شاخص های عملکردی بورس رشد داشتند.

  • ابلاغیه جدید سازمان امور مالیاتی

    ابلاغیه جدید سازمان امور مالیاتی

    معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با صدور ابلاغیه ای تاکید کرد: ضروری است ادارات کل امور مالیاتی، به منظور تسهیل مراحل صادرات، تکریم صادرکنندگان، جلوگیری از تعلق خسارت موضوع قسمت اخیر ماده ۸ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، نسبت به رسیدگی درخواست استرداد مودیان و در صورت تائید، استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده ظرف یک ماه از تاریخ ثبت درخواست به صادرکنندگان اقدام کنند.

  • هلدتابانفردا چقدر سود تقسیم کرد؟

    هلدتابانفردا چقدر سود تقسیم کرد؟

    گزارش صورت‌ های مالی برای دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ هلدتابانفردا منتشر شد.

  • ۴۷ تومان سود چکاوه به هر سهم

    ۴۷ تومان سود چکاوه به هر سهم

    گزارش صورت‌های مالی تلفیقی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ چکاوه منتشر شد.

  • سه ترفند بانک مرکزی برای کاهش نرخ بهره

    سه ترفند بانک مرکزی برای کاهش نرخ بهره

    سه علامت مهم در هفته جاری نشان از اراده بانک مرکزی برای کاهش نرخ بهره بین بانکی دارد.در هفته منتهی به ۱۵ مرداد ماه بانک مرکزی در جریان عملیات بازار باز تزریق پول را ۵ همت افزایش داده و نرخ پذیرش درخواست بانک ها را به رکورد ۲ ماهه ارتقا داد.

  • راه عبور از چالش های صنعت فولاد؛ اما و اگرها

    راه عبور از چالش های صنعت فولاد؛ اما و اگرها

    محمدیاسر طیب‌نیا مدیر عامل فولاد مبارکه: در شرایط پرمخاطره اقتصاد ملی، رهبر معظم انقلاب با ارائه مفهومی جدید در حوزه اقتصاد تحت عنوان "تولید؛ دانش بنیان؛ اشتغال آفرین" مسیری تازه را پیش روی توسعه کشور باز فرمودند و خبرگان و کارشناسان حوزه اقتصاد و صنعت با تفسیر و تشریح ابعاد آن، مأموریت جدیدی برای پیشرفت ملی بازتعریف نمودند. پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، افزایش سهم تولید و اشتغال محصولات و خدمات این حوزه و در نهایت دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه بی شک اهدافی دست یافتنی هستند که می‌توان با رفع تعارض های قانونی و بین دستگاهی و برقراری انسجامی ملی، میان سیاستگذاران دولتی و فعالان عرصه تولید و صنعت کشور آن را محقق ساخت.

  • ۶ دلیل عدم اسقاط خودروهای فرسوده

    ۶ دلیل عدم اسقاط خودروهای فرسوده

    با توجه به اینکه طی سه سال گذشته از اسقاط وسایل نقلیه فرسوده غفلت شده، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به چرایی وضعیت موجود پرداخته است.

  • آپارتمان های ۶۰ متری شرق تهران چند؟

    آپارتمان های ۶۰ متری شرق تهران چند؟

    در گزارش زیر به بررسی قیمت و مشخصات آپارتمان‌های ۶۰ متری شرق تهران خواهیم‌ پرداخت.

  • شامخ اقتصاد در مرز رکود/افت ۵ واحدی در تیر ماه

    شامخ اقتصاد در مرز رکود/افت ۵ واحدی در تیر ماه

     تصویر فعالان اقتصادی از آینده منفی است. موضوعی که به جز تحریم و کاهش سرمایه‌گذاری، ناشی از اثر سوء سیاست‌های پولی-مالی انبساطی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =