وعده خوش خاندوزی درباره کاهش قیمت ها | گرانی کم می شود؟

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه الزام ثبت سفارش برای ساماندهی واردات و جلوگیری از رسوب کالاها، اصلاح اساسی در حوزه تجارت است درباره کاهش میزان تورم و وضعیت قیمت‌ها گفت: شرایط جامعه به لحاظ بی‌ثباتی قیمت‌ها و گرانی‌ها در ماه‌های آینده قطعا بهتر می‌شود.

به گزارش صدای بورس، «سید احسان خاندوزی» درباره وضعیت رسوب کالاها در بنادر و گمرکات کشور گفت: بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن کالاهای رسوب کرده از سال‌های گذشته در کشور وجود داشت که با تلاش شبانه روزی دولت سیزدهم بیش از یک میلیون تن آن حل و فصل شده است.

سخنگوی اقتصادی دولت با تأکید براینکه ین رقم هم قابل قبول نیست، ادامه داد: همه کالاهای رسوب شده باید تعیین تکلیف شود.

کمتراز نیم درصد کالاها در بنادر رسوب می‌شود

خاندوزی اظهار داشت: در بندر بوشهر ماهانه سه هزار و ۵۰۰ کانتینر وارد می‌شود که این میزان در سال رقم بزرگی است و تنها کمتر از نیم درصد از آنها ممکن است مشمول چنین اتفاقی شود که در مورد کانتینرهای موجود در بندر بوشهر پیش آمده است.

وی افزود: این کالاها، اساسا در اظهارنامه گمرک پر نشده و در خود بندر باقی مانده بود؛ در انبارگردانی در سال‌های مختلفی که توسط سازمان بنادر انجام شد، مغفول باقی مانده بود که تازه کشف شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: با این همه دوستان در حال چاره‌جویی برای تعیین تکلیف آن بودند؛ اما اساسا این موضوع، مسأله گمرک هم نبود که بخواهد کوتاهی انجام شود چون به اموال تملیکی و گمرک هیچکدام اظهار نشده بود.

وی ادامه داد: به‌رغم اینها برای اینکه شاهد رسوب کالاهای وارداتی در کشور نباشیم، پیشنهادی به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه و این پیشنهاد در جلسه هفته گذشته به رئیس جمهور ارائه شد.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: رئیس جمهور هم اصل این پیشنهاد را تأیید و تأکید کرد و هم به اطلاعات جزیی نیاز داشت که شاید نیازمند مجوز مجلس یا هماهنگی سران سه قوه باشد.


بیشتر بخوانید :پیشنهاد جدید وزیر اقتصاد برای بورس


هیچ کالایی نباید بدون ثبت سفارش در بنادر بنشیند

خاندوزی اضافه کرد: به سرعت درحال پیگیری این پیشنهاد هستیم تا این امکان وجود نداشته باشد که کالایی بدون ثبت سفارش یا طی تشریفات بیاید و در محوطه گمرگی و بنادر کشور بنشیند.

وی تأکید کرد: الزام واردات کالا با ثبت سفارش و طی تشریفات، یک اصلاح واقعا اساسی و بلندمدت برای کل حوزه تجارت کشور است و موجب می‌شود رسوب کالاها به حداقل ممکن کاهش یابد و اقدام بسیار موثری است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور یادآور شد: اگر امکان شکل گیری رسوب جدید پشت هم داده نشود و درگاه ورودی آن بسته شود، می‌تواند اصلاح اساسی و بلندمدت برای فعالان تجاری باشد.

کاهش ماهانه نرخ تورم، پله‌ای و مستمر خواهد شد

سخنگوی اقتصادی دولت در بخش دیگری از گفت‌وگو درباره اظهارات خود مبنی بر کاهش تورم تیرماه نسبت به خرداد و در پاسخ به اینکه این کاهش تورم چه میزان بوده است، گفت: تورم ماهانه تیر ۴.۶ درصد بود در حالی که در خردادماه ۱۲.۲ درصد بود و انتظار ما در ستاد اقتصادی دولت این است که این روند در مرداد پایین تر از تیرماه محقق شود تا بتوانیم به شکل پله‌ای و مستمر، نزول ماهانه نرخ تورم را در کشور داشته باشیم.

به گزارش ایرنا ،وی افزود: اثر این کاهش تورم این است که در ماه‌های آینده جامعه به لحاظ بی‌ثباتی قیمت‌ها و افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها قطعا با شرایط بهتری نسبت به ماه‌های گذشته مواجه خواهد شد.

کد خبر 457216

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قانون تبلیغات برای شاخ‌ های مجازی

    قانون تبلیغات برای شاخ‌ های مجازی

    مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌نویس طرحی با عنوان مسئولیت تأییدکنندگان در تبلیغات بازرگانی فضای مجازی را ارائه کرده که به ‌نظر، هدف از آن تدوین قانون جدید تبلیغات افراد مشهور و همچنین شاخ‌های مجازی و البته صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان کالاها و خدمات در برابر آگهی‌های فریبنده و گمراه‌کننده است. این ویرایش نخست طرح پیشنهادی برای صیانت از حقوق کاربران و مخاطبان تبلیغات در فضای مجازی است که ممکن است در آینده تغییر کند.

  • تورم خوراکی در استان‌ها

    تورم خوراکی در استان‌ها

    بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین ضریب اهمیت اقلام خوراکی در میان استان‌های کشور به سیستان و بلوچستان و کمترین به استان تهران تعلق دارد.

  • جزئیات تازه در خصوص ماجرای ۳۰ کانتینر مخفی در گمرک بوشهر

    جزئیات تازه در خصوص ماجرای ۳۰ کانتینر مخفی در گمرک بوشهر

    پیگیریهای میدانی نشان میدهد، در ماجرای ۳۰ کانتینر بلاتکلیف در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر که در سفر رئیس قوه قضائیه به استان بوشهر رسانه ای شد جزئیات تازه ای مطرح شده که حائز اهمیت است.

  •  ۱۰۰ گرم خاویار به اندازه حقوق یک ماه یک کارگر!

    ۱۰۰ گرم خاویار به اندازه حقوق یک ماه یک کارگر!

    ۱۰۰گرم خاویار که برای چند روز صبحانه یک خانواده استفاده می‌شود از حقوق ماهیانه یک کارگر گران تر است و با قیمت ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

  • قیمت شیر برای وعده صبحانه چقدر است؟

    قیمت شیر برای وعده صبحانه چقدر است؟

    در این خبر به بررسی قیمت انواع شیر پاستوریزه در بازار پرداختیم.

  • شوک سنگین تورم تیرماه ۱۴۰۱ به سفره فقرا و روستائیان +گرانترین استانها

    شوک سنگین تورم تیرماه ۱۴۰۱ به سفره فقرا و روستائیان +گرانترین استانها

    تورم سالانه رقم خورده در دهک اول که فقیرترین دهک جامعه محسوب می شود، ۴۴.۸ درصد رقم خورده است، این در حالیست که تورم در دهک دهم یا همان ثروتمند ترین دهک ۳۸.۹ درصد بوده است.

  • مجلس با پیشنهاد دولت برای عدم بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ مخالفت خواهد کرد؟

    مجلس با پیشنهاد دولت برای عدم بازگشت قیمت‌ها به شهریور ۱۴۰۰ مخالفت خواهد کرد؟

    سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می‌کند نمی‌شود انتظار داشت که تنها ۴ قلم کالا گران شود، هرکسی که این حرف را گفته اشتباه کرده است، این اتفاق نمی‌تواند منطقی باشد و سایر کالاها متاثر از افزایش قیمت این کالاها خواهند بود.

  • دور ریز ۵٠٠ میلیون دلار ناقابل در بنادر ایران

    دور ریز ۵٠٠ میلیون دلار ناقابل در بنادر ایران

    عضو هیات مدیره کانون موسسات حمل و نقل اظهار داشت: در حال حاضر لاینرها ترجیح می‌دهند که بار ایران را در امارات تخلیه و بارگیری کنند. تردد هر کانتینر بین بندر عباس و دوبی ۵٠٠ دلار هزینه اضافی برای ایران در پی دارد و سالانه یک میلیون کانتینر متعلق به ایران در دوبی تخلیه و بارگیری می‌شود به عبارت دیگر همین روند برای امارات ۵٠٠ میلیون دلار درآمد زایی دارد و ایران بابت عدم کارایی بنادر خود که ارتباطی هم به تحریم‌ها ندارد، ۵٠٠میلیون دلار را دور می‌اندازد.

  • خرج سفره  ۳۵۰ هزار تومان کمتر از حقوق پایه!

    خرج سفره ۳۵۰ هزار تومان کمتر از حقوق پایه!

    برخی سیاست‌های اقتصادی عاملی شده تا در ادوار مختلف سبد غذایی و وضعیت معیشتی بخشی از جامعه ایران تحت تأثیر قرار بگیرد. در چندماه اخیر و پس از «حذف ارز ترجیحی» قیمت بخشی از اقلام خوراکی ضروری افزایش چشمگیری داشته و سطح توانگری بسیاری از سرپرستان خانوار برای تأمین یک زندگی حداقلی به شدت کاهش پیدا کرده است.

  • تشریح‌ آخرین وضعیت ۳۰ کانتینر رها شده در بندر بوشهر

    تشریح‌ آخرین وضعیت ۳۰ کانتینر رها شده در بندر بوشهر

    مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر آخرین وضعیت ۳۰ کانتینر رها شده در بندر بوشهر را تشریح کرد و گفت: با صدور حکم از سوی دادستانی نسبت به فک پلمب کانتینرها اقدام شد و با صدور حکم از سوی قاضی اصل ۴۹، نسبت به خروج کالاها از بندر و فروش آن از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مبادرت می‌شود.

  • نشست مشترک دولت و مجلس فردا برگزار می‌شود

    نشست مشترک دولت و مجلس فردا برگزار می‌شود

    فردا دولت و مجلس با محوریت بررسی مسایل روز کشور جلسه مشترک خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =