«تشکیل وزارت بازرگانی» پخته نیست

​​​​​​​نماینده مردم کازرون در مجلس گفت: موضوع تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی هنوز پختگی لازم را ندارد و باید حداقل روی این موضوع دو یا سه سال کار کارشناسی انجام شود.

به گزارش صدای بورس، فریدون عباسی درباره تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: بنده به انسجام مدیریت اعتقاد دارم و تاکیدم بر این است که دولت باید کوچک شود.

وی بیان کرد: اگر ما دولت را بزرگ و تعداد وزرا را زیاد کنیم، مشکلات کشور حل نمی‌شود. ما باید ببینیم که لازم است چه رابطه‌ای بین وزارتخانه‌های اقتصادی کشور با بخش تجارت وجود داشته باشد. باید قوانین را اصلاح و تسهیل کنیم و هیچ اشکالی ندارد که وزارت صمت به همین صورت یعنی تجمیع شده باقی بماند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک وزارتخانه نباید آنقدر بزرگ باشد و در همه کارها دخالت کند، تصریح کرد: در حال حاضر ما بسیاری از صنایع را خصوصی کردیم، اما می‌بینیم که هیئت مدیره این صنایع را همچنان وزیر صمت و معاونانش مشخص می‌کنند و این صنایع روح خصوصی ندارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید سیاست گذار باشد و نظارت کند و بگذارد که صنایع در بازار و در یک فضای سالم رقابت کنند، اما متأسفانه اینگونه نیست. ما نباید فقط شعار خصوصی‌سازی دهیم. اگر شعار بازار آزاد می‌دهیم، باید رفتار ما هم اینگونه باشد و رفتار بازار آزاد داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: وزارت صمت باید به سه وزارتخانه تبدیل شود


عباسی بیان کرد: بنده با بزرگ شدن دولت موافق نیستم. باید ادله کافی وجود داشته باشد که اگر وزارت صمت را جدا کردیم و وزارت بازرگانی تشکیل شد، بعداً وزارت بازرگانی در کار بخش کشاورزی دخالت نکند. ما چند سال قبل یکسری بخش‌ها را از وزارت صنعت جدا کردیم، یعنی حوزه بازرگانی کشاورزی را به وزارت جهاد کشاورزی دادیم و نباید با تشکیل وزارت بازرگانی، در امور بازرگانی کشاورزی هم دخالت شود.

به گزارش مهر -وی اظهار داشت: برای ایجاد هر وزارتخانه‌ای باید یک دوره کار کارشناسی طی شود و به نظر جامعه، بخش خصوصی و دانشگاه‌ها اهمیت داده شود. باید حداقل روی این موضوع دو یا سه سال کار کارشناسی انجام شود تا زمانی که تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود، دیگر تغییر نکند. هنوز به این مرحله نرسیدیم و موضوع تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی پختگی لازم را ندارد.

کد خبر 456949

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مسیر بانک‌های بین‌المللی برای تجار ایرانی باز نیست

    مسیر بانک‌های بین‌المللی برای تجار ایرانی باز نیست

    رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: مسیر بانک‌های بین‌المللی برای تجار ایرانی باز نیست از این‌رو آنها مجبورند ارز حاصل از صادرات را به صرافان محلی بدهند و آنها با ریال پول را واریز می‌کنند. ۹۵ درصد صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس به‌صورت امانی انجام می‌شود و فروش امانی را بازار کنترل می‌کند نه صادرکنندگان و ما باید با چندین کشور تولیدکننده چانه زنی کنیم که بتوانیم در نهایت موفق به صادرات شویم.

  • با حکم دکتر علی رستمی؛ مدیر مجتمع مس سونگون منصوب شد

    با حکم دکتر علی رستمی؛ مدیر مجتمع مس سونگون منصوب شد

    با حکم دکتر علی رستمی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، «معبود عباس زاده» مدیر مجتمع مس سونگون شد.

  • توسعه عراق به قیمت بیابان زایی در ایران

    توسعه عراق به قیمت بیابان زایی در ایران

    یک کارشناس حوزه آب و محیط زیست گفت: وقتی عراق در زمان صدام نهر پنجم را احداث کرد و مسیر دجله را به بهانه توسعه اراضی کشاورزی به سمت شمال بصره تغییر داد در واقع مهمترین ضربه را به هورالعظیم وارد کرد و آن را به چشمه بزرگ تولید گرد و غبار تبدیل کرد، سوریه هم با احداث سد اسد که 11 میلیارد متر مکعب و سه برابر کرخه به عنوان بزرگترین سد ایران گنجایش دارد ورودی فرات را به عراق کاهش داده و باعث شد در این کشور تولید و گرد و غبار افزایش پیدا کند.

  • به نام نادر به کام قادر

    به نام نادر به کام قادر

    آیا اقداماتی نظیر عرضه خودرو در بورس برای (به‌اصطلاح) تعیین قیمت براساس عرضه و تقاضا یا حذف دلار ۴۲۰۰تومانی در تامین کالاهای استراتژیک را می‌توان، گام‌هایی معنادار در راستای حرکت کشور در مسیر «آزادسازی» اقتصادی ارزیابی کرد؟

  • یک خطر جدید برای واردکنندگان!

    یک خطر جدید برای واردکنندگان!

    عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید سیاست اخذ مالیات بر ارزش افزوده از واردات، می‌تواند به فعالان اقتصادی در فرایند تامین نیازهای کشور آسیب‌هایی وارد کند.

  • فروش برق از کانال بورس چقدر راهگشاست؟

    فروش برق از کانال بورس چقدر راهگشاست؟

    نگاه دکتر سید حمید حسینی، عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران به نقش بورس انرژی در توسعه صنعت برق ایران

  •  نان امسال گران نمی‌شود

    نان امسال گران نمی‌شود

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مردم با تمام کارت‌های بانکی امکان خرید نان یارانه‌دار را دارند، از عدم گران شدن نان در سالجاری خبر داد.

  • گواهینامه حرفه‌ای بازار دانشگاه علوم پزشکی کرمان

    گواهینامه حرفه‌ای بازار دانشگاه علوم پزشکی کرمان

    رضا شجاعی پور، مسئول مرکز آزمون منطقه ۸ آمایشی کشور در خصوص گواهینامه حرفه‌ای بازار دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان از سال ۹۳ با سیاست‌هایی که وزارت متبوع ما داشت مراکز آزمون الکترونیک راه اندازی ش شد و سپس توسعه پیدا کرد.

  • افزایش ۵۰ درصدی توزیع محصولات بهران در شبکه مویرگی/ بازار در مسیر آرامش

    مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت بهران اعلام کرد:

    افزایش ۵۰ درصدی توزیع محصولات بهران در شبکه مویرگی/ بازار در مسیر آرامش

    مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت بهران از افزایش ۵۰ درصدی توزیع مویرگی محصولات بهران در تهران خبر داد و اعلام کرد بازار روغن موتور به زودی به ثبات و آرامش می رسد.

  • مردم تاوان سیل زدگی برنح های زاهدان را می دهند

    مردم تاوان سیل زدگی برنح های زاهدان را می دهند

    پس از جاری‌شدن سیل در استان‌های مختلف کشور، حدود ۳۰۰ تن از محموله برنج‌ وارداتی در گمرک زاهدان زیر آب رفت. موضوعی که ممکن است باعث کاهش عرضه برنج وارداتی به بازار و افزایش قیمت آن شود. آیا در نهایت مردم زیان برنج‌های سیل‌زده را می‌پردازند؟

  • معمای  تسویه حساب با قلک ملی

    معمای تسویه حساب با قلک ملی

     بنگاه‌های اقتصادی به‌دلیل افزایش نرخ ارز قادر به تسویه تسهیلات ارزی دریافتی از صندوق توسعه ملی نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =