دولت از خیر سهام کدام شرکت ها گذشت؟/صاحبان جدید سهام کدامند؟

سهام متعلق به دولت در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند و باقی مانده سهام متعلق به دولت در شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب واگذار شدند

به گزارش صدای بورس، با امضای معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به اختصاص سهام شرکت‌های مشمول واگذاری بابت رد دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح ابلاغ شد.

این ابلاغیه مصوب بیست و ششم تیرماه است و براساس آن مقرر شده است از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، در سقف ۹۰۰ هزار میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود.

همچنین به موجب مصوبه دولت و در اجرای جزء (۲) بند قانونی یاد شده، سهام متعلق به دولت در شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، در سقف ۲۰۰ هزار میلیارد ریال به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شد.


بیشتر بخوانید:نبایدهای عرضه خودروهای خارجی در بورس کالا/ حسن عرضه در بازار آزاد


هیات وزیران در اجرای جزء (۳) بند (ی) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت در شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، در سقف ۹۰ هزار میلیارد ریال نیز به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار کرد.

به گزارش ایلنا، همچنین در راستای اجرای جزء (۴) بند قانونی مذکور، بخشی از باقی مانده سهام متعلق به دولت در شرکت فولاد غدیر نیریز، در سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح واگذار می‌شود.

کد خبر 456576

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • انتظار تحقق سود خوب از شبندر!

    انتظار تحقق سود خوب از شبندر!

    شرکت شبندر، در بین ۶ شرکت پالایشی پذیرفته شده در بازار سرمایه، رتبه دوم را از منظر ظرفیت فرآورش روزانه از آن خود کرده است. گزارش تحلیل بنیادی این شرکت را در این مطلب می خوانید.

  • شاسی بلندها به بورس کالا می روند +جزئیات

    شاسی بلندها به بورس کالا می روند +جزئیات

    اخیرا طرح عرضه خودرو در بورس کالا در شورای عالی بورس تصویب شد و حالا در عرضه نخست، ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی گروه بهمن، ۲۶ مرداد ماه در بورس کالا عرضه می‌شود.

  • دولت حمایت نکرد،آلومینیوم گران شد

    دولت حمایت نکرد،آلومینیوم گران شد

    دبیر سندیکای صنعت آلومینیوم ایران ضمن تاکید بر اینکه دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنعت آلومینیوم را به حال خود رها کرده و به مشکلات آن رسیدگی نمی‌کند، عمده دلیل افزایش قیمت آلومینیوم در بازار را کم کردن عرضه تولیدکنندگان مواداولیه خوانده و تاکید کرد: درست است که صنایع مادر بایستی مورد حمایت قرار گیرند، اما صادرات مواداولیه مصداق بارز خام‌فروشی و برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

  • اولویت پترول، استفاده از ظرفیت‌های مالی داخلی برای تکمیل زنجیره ارزش در کمترین زمان است

    قانعی تأکید کرد: 

    اولویت پترول، استفاده از ظرفیت‌های مالی داخلی برای تکمیل زنجیره ارزش در کمترین زمان است

    مدیرعامل پترول بر استفاده از ظرفیت‌های مالی داخلی برای تحقق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در کمترین زمان ممکن تأکید کرد. 

  •    قیمت نفت برنت صعودی شد

       قیمت نفت برنت صعودی شد

    نفت برنت روز گذشته در بازار جهانی با ایستادن روی قیمت ۱۰۴ دلار در هر بشکه به کار خود پایان داد. گرچه آمریکا امید داشت با افزایش عرضه طلای سیاه کنترل بازار را در دست بگیرد، اما اوپک پلاس با کاهش حدود سه میلیون بشکه‌ای عرضه، شوک جدیدی به کاخ سفید وارد کرد.

  • حفظ اشتغال و حمایت از مصرف‌کنندگان با مدیریت بازار داخل و تثبیت قیمت فولاد

    معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در پی سقوط شدید قیمت‌های جهانی فولاد مطرح کرد:

    حفظ اشتغال و حمایت از مصرف‌کنندگان با مدیریت بازار داخل و تثبیت قیمت فولاد

    ادامه روند کاهشی قیمت محصولات فولادی ازجمله انواع ورق، خریداران این نوع محصولات را با تحمل زیان‌هایی روبرو نموده است و تداوم این روند می‌تواند موجب تعطیلی برخی کارخانجات تولیدکننده و در ادامه به تعدیل فعالیت‌ها و حتی تعدیل نیروی انسانی شاغل در این چرخه شود، بنابراین زنجیره فولاد باید به‌گونه‌ای مدیریت و حمایت شود که در هیچ‌یک از حلقه‌های آن شاهد از هم گسستگی نباشیم.

  • احتمال کاهش تولید روی تا انتهای سال

    احتمال کاهش تولید روی تا انتهای سال

    تحلیلی بر فلز روی جهانی را در این مطلب می خوانید.

  • عدم‌اقبال صنایع پالایشی برای سرمایه‌گذاری

    عدم‌اقبال صنایع پالایشی برای سرمایه‌گذاری

    صنعت پالایش کشور با چند چالش اساسی روبه‌رو است. از جمله این چالش‌ها پایین بودن فناوری فرآوری نفت است که بازده پایین و محصولات با ارزش افزوده پایین‌تری نسبت به متوسط دنیا تولید می‌کند و عملا خلق ارزش پایینی دارد. اصلاح این مهم نیازمند سرمایه‌گذاری کلان در به‌روزرسانی فناوری و تجهیزات است.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • خودرو آزاد شد

    خودرو آزاد شد

    وزارت صنعت اعلام کرد: همه محدودیت‌هایی که در طرح قرعه‌کشی خودرو وجود داشت، از این پس برای خودروهایی که از فرایند قرعه‌کشی خارج می‌شوند، حذف خواهد شد. به‌گفته سخنگوی این وزارتخانه، این تصمیم به کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد منجر خواهد شد.

  • هشدار برای مصرف بنزین

    هشدار برای مصرف بنزین

    درحالی که مصرف و تولید بنزین کشور سربه‌سر شده و در برخی روزهای تابستان، مصرف از تولید پیشی می‌گیرد، احتمال بازشدن دوباره پرونده واردات بنزین واقعیتی است که مسئولان امر نیز نسبت به آن هشدار می‌دهند.

  • قیمت خودروهای سایپا اعلام شد

    قیمت خودروهای سایپا اعلام شد

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • مرداد پر ابهام بورس تهران

    مرداد پر ابهام بورس تهران

    بورس مرثیه‌ای برای سهامداران خرد شده است. فعالان و کارشناسان بازار هم دل‌ خوشی از این وضعیت ندارند. بهبود و بازگشت امید گره خورده است به زنجیره‌ای از اتفاق‌های پی‌درپی. برای امروز و دیروز هم نیست.

  • توضیحات مدیرعامل بورس انرژی در مورد  فروش مازاد گاز در بورس

    توضیحات مدیرعامل بورس انرژی در مورد فروش مازاد گاز در بورس

    مدیرعامل بورس انرژی با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای معاملات گواهی صرفه‌جویی گاز طبیعی فراهم است، اظهار کرد: گواهی سپرده حامل‌های انرژی با اوراق سلف نفتی متفاوت است.

  • زنگ خطر واردات بنزین

    زنگ خطر واردات بنزین

    این روزها دستاوردهای گذشته ایران در صادرات بنزین به راحتی از دست رفته و علی رغم اینکه حتی یک لیتر هم بنزین صادر نمی شود هم اکنون گمانه زنی ها برای واردات بنزین نیز از سر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =