افزایش نامحسوس قیمت دلار /بازار طلا و سکه قفل شد

اخبار متناقض بازار طلا و سکه را تحت الشعاع خود قرار داده است. با آن که قیمت ها در محدوده خاصی در حرکت است اما هر خبر قوی می تواند بازار را از لاک خود خارج کند.

به گزارش صدای بورس،قیمت دلار در بازار ارز امروز چهارشنبه ۵ مرداد ماه نوسان صعودی محدودی را ثبت کرد . نرخ دلار امروز در مقایسه با روز قبل تقریبا ۵۰ تومان رشد کرده بود . فعالان بازار ارز تهران معتقدند که سیاست های جدید ارزی و کاهش حجم معاملات در بازار آزاد موجب توقف دلار در یک محدوده خاص شده است.

زمزمه احیای برجام در بازار

البته عده ای دیگر از معامله گران می گفتند که زمزمه هایی از سوی مهره های اصلی مذاکرات برجام مبنی بر رسیدن برجام به ایستگاه پایانی موجب شده که بازیگران ارزی بی گدار به آب نزنند و با احتیاط بیشتری نسبت به خرید و فروش ارز اقدام کنند .

نرخ حواله درهم نیر امروز اندکی افت کرد . قیمت درهم امروز ۳۰ تومان پایین تر از دیروز مبادله شد.


بیشتر بخوانید: دلار به سمت سقف کانال صعودی بلند مدت می رود


نرخ دلار در بازار های همسایه چند؟

در بازارهای همسایه هم سرنوشت نرخ دلار مانند تهران رقم خورد . قیمت دلار در بازار سلیمانیه امروز نسبت به روز گذشته تفاوت چندانی نداشت اما در بازار هرات اسکناس آمریکایی با ۸۰ تومان رشد بر روی مرز حساس قرار گرفت اما دوباره به پایین این مرز رفت.

قیمت دلا در بازار رسمی

قیمت دلار صرافی ملی هم امروز اندکی دیرتر از روزهای قبل اعلام شد. نرخ دلار صرافی ملی برای فروش امروز ۲۷ هزار و ۷۵۷ تومان بود که در مقایسه با دیروز ۳۷ تومان پایین تر بود .

قیمت دلار متشکل هم امروز نسبت به روز گذشته سه بار افت کرد. اسکناس آمریکایی در بازار متشکل ارزی امروز به قیمت ۲۷ هزار ۶۵۲ تومان آغاز به کار کرد و در ادامه روز تا ۲۷ هزار و ۶۱۹ تومان پایین آمد. این قیمت نسبت به روز سه شنبه ۳۷ تومان افت را نشان می دهد .

بازار طلا و سکه قفل شد

قیمت اونس طلا امروز در مقایسه با دیروز افت و خیز چشمگیری را ثبت نکرد و در محدوده ۱۷۱۹ دلار معامله شد . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار ظهر امروز ۱ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان بود که نسبت به روز قبل تقریبا ۲ هزار تومان افت کرده بود .

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت سکه هم امروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به دیروز تفاوت چندانی نداشت. ارزش ذاتی سکه امروز ۱۲ میلیون و ۹۱۷ هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده ۱۵ درصد قرار گرفت.

کد خبر 456376

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تقلید بانک مرکزی رئیسی از دولت روحانی

    تقلید بانک مرکزی رئیسی از دولت روحانی

    معامله‌گران ارزی هم مثل بورسی‌ها نگران افزایش نرخ سود بودند. آن‌ها می‌گویند دلیل کمبود نقدینگی در بازار بخاطر افزایش نرخ سود بین بانکی به ۲۱ درصد است.

  • پیش بینی قیمت سکه

    پیش بینی قیمت سکه

    برخی از سکه بازان با اشاره به افزایش قیمت طلا از احتمال موج سواری سکه بازان در بازار امروز سخن گفتند به باور این دسته از معامله گران احتمال افزایش قیمت سکه به واسطه رشد قیمت طلا وجود دارد. با این حال عده ای از یخ زدن دلار ترسیده بودند .

  • سرانه درآمد ایران چقدر است؟

    سرانه درآمد ایران چقدر است؟

    بانک جهانی رتبه‌بندی کشورهای جهان از نظر سطح درآمد در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد.

  • خبر جدید از برجام

    خبر جدید از برجام

    وزیر امور خارجه گفت: برای تیم مذاکره‌کننده انتفاع اقتصادی ایران از توافق، رعایت خطوط قرمز و حفظ توان و دانش و فناوری بومی صلح آمیز هسته‌ای مورد توجه جدی مذاکرات است.

  • کاهش نرخ رسمی ۲۰ ارز

    کاهش نرخ رسمی ۲۰ ارز

    بانک مرکزی امروز، ‌سه‌شنبه (۴ مرداد)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۷ ارز افزایش و نرخ ۲۰ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • حباب سکه ترک خورد

    حباب سکه ترک خورد

    حباب سکه در روز دوشنبه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، در دو روز گذشته ۵۰۰ هزار تومان از حباب سکه ذوب شده است.

  • حساب ارزی چند بانک مسدود شد

    حساب ارزی چند بانک مسدود شد

    در این تعهدنامه، طرف وام گیرنده اذعان کرده است که نرخ ارز مورد قرارداد در زمان بازپرداخت اقساط ممکن است متفاوت از زمان دریافت باشد، لذا با درک و پذیرش ریسک ناشی از تغییرات نرخ ارز در زمان بازپرداخت در اقساط، تسهیلات را دریافت می‌کند، با قبول اینکه کلیه این ریسک‌ها بر عهده گیرنده تسهیلات (مشتری) خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =