چه کسانی هنوز سود سهام عدالت نگرفتند؟

از میان مشمولان سهام عدالت حدود دو میلیون نفر هستند که هنوز شماره شبای خود برای دریافت سود سهام عدالت سال‌های گذشته را ثبت نکرده‌اند و طبق آخرین اخبار اگر این افراد می خواهند سودهای رسوب شده را دریافت کنند فقط تا پایان روز جمعه برای ثبت اطلاعات خود فرصت دارند.

به گزارش صدای بورس، از میان حدود ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت، بیش از دو میلیون نفر سود سهام عدالت خود را طی سال‌های قبل دریافت نکرده بودند، بر این اساس حدود دو ماه قبل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد چنانچه جاماندگان اقدام به برطرف کردن شماره شبای بانکی خود کنند سود سهام عدالت سال های قبل برای آن‌ها واریز خواهد شد.

در این راستا تاکنون دو مرحله پرداخت سود به جاماندگان سهام عدالت انجام شده است، در مرحله اول و دوم به ترتیب ۳۰۷ و ۲۰۰ هزار نفر مشکل شبای بانکی معتبر خود را برطرف و سودهای سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت کردند.

طبق آمار، حدود یک میلیون و۹۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شبای معتبر بانکی روبرو هستند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که باعث شده تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود. شرکت سپرده گذاری مرکزی چندی پیش اعلام کرد که سهامداران عدالت نگران سود سال‌های گذشته خود نباشند، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی امسال در چندین نوبت، واریز سود سهامداران عدالت را در دستور کار خود قرار داده است.


بیشتر بخوانید: کدام جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟


در راستای این موضوع قرار است اوایل مرداد بخش دیگری از سود افرادی که تا کنون اطلاعات خود را برای دریافت سود سهام عدالت ثبت نکرده بودند پرداخت شود. بنابراین سهامداران عدالتی که هنوز شماره شبا معتبر بانکی خود را اصلاح نکرده‌اند، می‌توانند تا پایان روز جمعه با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت‌نام و احراز هویت خود را انجام دهند تا در روند پرداختی‌های آتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، قرار است شرکت سپرده گذاری مرکزی اطلاعات را در روز شنبه جمع آوری و فرایند پرداخت سود را در روز یکشنبه هفته جاری آغاز کند.

کد خبر 455931

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  چند میلیون سهامدار عدالت، شماره شبا ندادند

    چند میلیون سهامدار عدالت، شماره شبا ندادند

    معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: تاکنون از قریب به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت، اطلاعات معتبر به ویژه شماره شبای معتبر نداریم تا بتوانیم سودی برایشان واریز کنیم.

  • ثبت نام در سجام را جدی بگیرید

    ثبت نام در سجام را جدی بگیرید

    معاون حقوقی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: بهره‌مندی سهامداران و فعالین بازار سرمایه از عمده خدمات قابل ارائه در این بازار، منوط به ثبت نام در سامانه سجام است.

  • خبرهای جدید در مورد سود سهام عدالت

    خبرهای جدید در مورد سود سهام عدالت

    نحوه دریافت سود سهام عدالت سال 99 و نیز ثبت نام جاماندگان شاید برای برخی جذاب باشد که در این گزارش توضیح داده می شود.

  •  چه زمانی سهام عدالت به جاماندگان اعطا می‌شود؟

    چه زمانی سهام عدالت به جاماندگان اعطا می‌شود؟

    به گفته سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس چون موضوع زمان اعطای سهام عدالت به جاماندگان در لایحه بودجه مشخص شده است باید تا پایان سال وضعیت این افراد مشخص شود.

  • وعده جدید وزیر اقتصاد درباره سهام عدالت

    وعده جدید وزیر اقتصاد درباره سهام عدالت

    وزیر اقتصاد گفت: قریب به سه میلیون نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و مشمول دریافت سهام هم قثرار دارند. ابتدا در خصوص این عده با فوریت مصوبه آماده شد که در کمیسیون اقتصادی دولت هم تصویب شده و در صف بررسی هیئت دولت قرار دارد. امیدواریم که در همین مردادماه مصوبه هیئت دولت را در این زمینه داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =