چه خودروهایی در بورس عرضه می‌شوند؟

سخنگوی وزارت صمت گفت: ‌برخلاف آنچه در رسانه‌ها مطرح شده، عرضه خودرو در بورس به هیچ عنوان از ابتدا در دستور کار جلسه شورای عالی بورس نبود و در حقیقت پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که در این جلسه ارائه شد.

به گزارش صدای بورس، «امید قالیباف» گفت: همچنین مصوبه‌ای در این زمینه وجود نداشته که وزیر صمت آن را امضا کرده باشد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان‌کرد: در نهایت مقرر شد با هماهنگی کامل وزارت صمت خودرو در بورس عرضه شود.

وی ادامه‌داد: خودروهایی که در مسیر خروج از از قرعه کشی قرار گرفته‌اند و به عبارتی تولید و عرضه‌شان بیشتر از میزان تقاضاست، به صورت بالقوه امکان عرضه در بورس را دارند.

قالیباف اضافه‌کرد: اما اینکه کدام خودرو، در چه زمانی و به چه شکلی در بورس عرضه می‌شود، باید با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.

وی گفت: به‌طور مثال اگر قرار باشد خودروهای شاسی‌بلند در بورس عرضه شوند، در این صورت همه خودروسازان شبه‌دولتی و خصوصی باید همه خودروهای خود در این کلاس را در بورس وارد کنند.

سخنگوی وزارت صمت در پاسخ به اینکه چرا چند هفته پیش جلوی عرضه دو خودروی شاسی‌بلند یکی از خودروسازان خصوصی در بورس گرفته شد، تاکید کرد: در مرحله نخست قرعه‌کشی سامانه یکپارچه خودرو مقرر بود همه خودروسازان در سامانه حضور بیابند تا عرضه‌شان شفاف شده و مشخص شود سیاستگذاری بعدی به چه صورت خواهد بود، بر این اساس نمی‌شد به یک خودروساز خاص اجازه داد که با نظر خود به عرضه در بورس بپردازد.


بیشتر بخوانید: پای املاک به بورس کالا باز شد


به گزارش ایرنا، روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۱ تیرماه) شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار، عرضه خودرو در بورس کالا را با هماهنگی وزارت صمت مصوب کرد.

کارشناسان معتقدند:‌ با عرضه خودرو در بورس، قیمت‌های کاذب موجود در بازار تعدیل شده و همچنین قیمت کارخانه‌ای خودروها اصلاح می‌شود.

همچنین این شیوه در میان‌مدت نیز با شکل‌دهی رقابت در بورس، موجب ارتقای کیفی خودروهای تولیدی، متنوع‌تر شدن تولیدات و افزایش تیراژ خواهد شد.

کد خبر 455533

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • P/NAV روز ونیکی ۴۳ درصد شد

    P/NAV روز ونیکی ۴۳ درصد شد

    خالص ارزش دارایی ها (NAV) هر سهم ونیکی بررسی شد.

  • وضعیت سبد سهام عدالت در ۲۲ تیر

    وضعیت سبد سهام عدالت در ۲۲ تیر

    وضعیت شرکت‌های بورسی سهام عدالت و نوسان قیمت هر سهم در این گزارش قابل مشاهده است.

  • خداحافظی با سه خودروی ایرانی

    خداحافظی با سه خودروی ایرانی

    وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف تولید تیبا و سمند تا آخر تیرماه خبر داد و گفت: این خودروها فقط تا آخر ماه جاری تولید خواهند شد.

  • قیمت‌گذاری دستوری خودرو به پایان می‌رسد؟

    قیمت‌گذاری دستوری خودرو به پایان می‌رسد؟

    به واسطه مصوبه جدید شورای عالی بورس عرضه خودرو در بورس کالا از سر گرفته شد. عرضه خودرو در بورس کالا چه مزیت‌هایی دارد؟

  • قیمت خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    قیمت خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • نامه نمایندگان به قالیباف درباره بررسی ادعای فشار به وزیر صمت به کجا رسید؟

    نامه نمایندگان به قالیباف درباره بررسی ادعای فشار به وزیر صمت به کجا رسید؟

    ابراهیم رضایی گفت: ادعایی در برخی از رسانه‌ها مطرح شد که تعدادی از نمایندگان می خواهند دخالت در انتصابات زیرمجموعه‌های وزارت صمت کرده و می خواهند به وزیر صمت فشار وارد کرده و برایش تعیین تکلیف کنند.

  • قیمت خودروهای سایپا اعلام شد

    قیمت خودروهای سایپا اعلام شد

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو

    طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو

    فروش فوق‌العاده تعدادی از محصولات ایران خودرو با روش قرعه‌کشی، از روز شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. اختلاف قیمت این محصولات با بازار چقدر است؟

  • قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • اخبار خوش «تملت» از زبان مدیرعامل

    اخبار خوش «تملت» از زبان مدیرعامل

    اخیرا جلسات کارشناسی و مدیریتی خوبی با موضوع کاهش هزینه ها و کاهش زمان انتشار اوراق بدهی با حضور نایب رییس هیات مدیره و معاون نظارت بر ناشران و بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران شرکت های تامین سرمایه برگزار شده و مقرر شده که این جلسات به صورت ماهانه ادامه داشته باشد که این موضوع اتفاق میمون و مبارکی است.

  • خودرو در بورس ارزان می شود

    خودرو در بورس ارزان می شود

    دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور پیش‌بینی کرد: به‌زودی و با عرضه خودرو در بورس، قیمت‌های کاذب موجود در بازار تعدیل شده و همچنین قیمت کارخانه‌ای خودروها اصلاح شود.

  • رتبه اعتباری، شاه‌ شطرنج تأمین مالی

    تأمین مالی از طریق رتبه‌ اعتباری در بازار سرمایه بررسی شد:

    رتبه اعتباری، شاه‌ شطرنج تأمین مالی

    موضوع این هفته میزگرد هفته‌نامه اطلاعات بورس بررسی شاخص رتبه اعتباری است که با حضور علی رحمانی، اقتصاددان و استاد دانشگاه؛ رضا عیوضلو، مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی پایا؛ محمدمهدی مؤمن زاده، مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان و حجت‌الله انصاری، مدیرعامل تأمین سرمایه دماوند بررسی شد.

  • پیکان در سال ۱۳۶۰ چقدر قیمت داشت؟

    پیکان در سال ۱۳۶۰ چقدر قیمت داشت؟

     در این گزارش اطلاعیه قیمت انواع اتومبیل های ساخت کارخانجات ایران ناسیونال را می بینید.

  • ایران خودرو در جاده سودآوری

    ایران خودرو در جاده سودآوری

    صنعت خودرو به عنوان صنعتی پیشران و سومین صنعت بزرگ ایران، به صورت مستقیم سهم زیادی در سرانه تولید ناخالص ملی(GDP) دارد. از دیگر سو بیش از 60 صنعت دیگر به خودروسازی وابسته هستند که می‌توان آنها را در دوسته بالادستی و پایین دستی طبقه بندی کرد. بالادستی ها صنایعی همچون فولاد، فلزات، معادن، لاستیک، پلاستیک، شیشه و الکترونیک را دربر می گیرند و پایین دستی ها نیز صنایعی نظیر خدمات پس از فروش، بیمه، لیزینگ، حمل و نقل، رسانه و تبلیغات، مراکز تعمیرگاهی و... هستند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =