۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
خداحافظی با سه خودروی ایرانی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از توقف تولید تیبا و سمند تا آخر تیرماه خبر داد و گفت: این خودروها فقط تا آخر ماه جاری تولید خواهند شد.

به گزارش صدای بورس،سیدرضا فاطمی امین امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی برگزیدگان روز صنعت با وزیر صمت در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز با سازمان ملی استاندارد گفت: امروز در این جلسه در مورد گواهی کنترل کیفیت، این گواهی تاثیری در رفع ممنوعیت شماره‌گذاری خودروهای تیبا و سمند ندارد.

وی با اشاره به خودروی تیبا، سمند و ۴۰۵ که از قبل اعلام شده بود که این خودروها باید کاهش تولید و توقف تولید داشته باشند، گفت: این خودروها دارای پلتفرم قدیمی هستند که خیلی قابلیت ارتقا ندارند و نمی‌توان کیفیت را در این محصولات را ارتقا داد.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: بنابراین باید به سمت توقف تولید این محصولات حرکت کرد و براساس توافقی که با سازمان استاندارد انجام شده مقرر شد، خودروهایی که از قبل سفارش‌گذاری آنها انجام شده و تعداد آنها نیز مشخص است، تعهداتشان توسط خودروسازان انجام شود.


بیشتر بخوانید: چه خودروهایی در بورس عرضه می‌شوند؟


فاطمی امین بیان داشت: بر اساس تعهدات انجام شده مقرر شد، سقفی برای این خودروها که قرار است دیگر تولید نشود، اعلام شود تا بر اساس آن خودروسازها تعهدات قبلی خود را انجام دهند و تعهدات جدیدی را قبول نکنند، البته رقم دقیقی در این خصوص ندارم، ولی به نظر می‌رسد، برای تیبا سقف تولید ۳۰ هزار دستگاه در نظر گرفته شده است.

به گزارش فارس،وی افزود: بر اساس توافق انجام شده خودروهای تیبا، سمند و ساینا دیگر تولید نمی‌شود و ثبت‌نام نخواهد شد.

کد خبر 455686

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بورس جایگزین قرعه کشی فروش خودرو می شود

    بورس جایگزین قرعه کشی فروش خودرو می شود

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس کالا یک مسیر شفاف برای پیاده‌سازی برنامه‌های دولت و مسیری مطمئن برای مردم برای تامین نیاز آنها است که امیدواریم این موضوع به‌زودی عملیاتی شود.

  •  چه خودروهایی در بورس عرضه می‌شوند؟

     چه خودروهایی در بورس عرضه می‌شوند؟

    سخنگوی وزارت صمت گفت: ‌برخلاف آنچه در رسانه‌ها مطرح شده، عرضه خودرو در بورس به هیچ عنوان از ابتدا در دستور کار جلسه شورای عالی بورس نبود و در حقیقت پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که در این جلسه ارائه شد.

  • خودرو در بورس ارزان می شود

    خودرو در بورس ارزان می شود

    دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور پیش‌بینی کرد: به‌زودی و با عرضه خودرو در بورس، قیمت‌های کاذب موجود در بازار تعدیل شده و همچنین قیمت کارخانه‌ای خودروها اصلاح شود.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • کدام خودروها جایگزین جایگزین ساینا و سمند می شوند؟

    کدام خودروها جایگزین جایگزین ساینا و سمند می شوند؟

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا، سمند و ساینا گفت: قیمت خودروهای جایگزین آن‌ها باید متناسب با توان خرید اقشار متوسط و پایین جامعه باشد.

  • خبر توقف تولید، قیمت «تیبا» را بالا برد + جدول

    خبر توقف تولید، قیمت «تیبا» را بالا برد + جدول

    امروز۲۵ تیرماه ۱۴۰۱ و با اعلام خبر توقف تولید برخی از خودروهای از جمله«تیبا» در بازار نرخ این خودرو رشدی ۲ میلیونی را تجربه کرد.

  • خودروهای وارداتی از کدام کشورها می‌آیند؟

    خودروهای وارداتی از کدام کشورها می‌آیند؟

    وزارت صمت قبل از اجرای آیین نامه واردات خودرو با صنعتگران و واردکنندگان جلسه توجیهی برگزار می کند.

  • عیدی بیمه مرکزی برای بیمه گذاران خودروها

    عیدی بیمه مرکزی برای بیمه گذاران خودروها

    بیمه مرکزی اعلام کرد که به مناسبت "عید غدیر خم" صد درصد جرایم تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه از تاریخ ۲۷ تیر تا پایان روز ۱۵ مرداد امسال بخشیده می‌شود.

  • گزارش بررسی کاهش زیان ایران خودرو

    گزارش بررسی کاهش زیان ایران خودرو

    صنعت خودروسازی یکی از سودآورترین صنایع در جهان است. در ایران این صنعت علیرغم قدمت کمتر از ۱۰۰ سال، از نظر محبوبیت و میزان توجه مردم، با صنایعی چون نفت، پتروشیمی و فلزات اساسی برابری می کند. همچنین ایران یکی از صادرکنندگان خودرو در منطقه خاورمیانه است و خودروهای سمند و دنا از محصولات ایران خودرو و ساینا و کوئیک از محصولات سایپا، بیشترین صادرات را در سال های اخیر به خود اختصاص داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =