۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
هشدار به سکه بازان

به باور تحلیل گران یکی از دلایل مهمی که بازار سکه را با حباب بالای ۱۵ درصد رو به رو کرده است، انتظارات تورمی است که در میان معامله گران بازار فلز گران بهای داخلی وجود دارد.

به گزارش صدای بورس،سکه امامی به دلیل حباب زیاد می تواند دچار افت قابل توجه شود. با این حال،‌ برخی سکه بازان امیدوار هستند که دلار به تدریج در مسیر صعودی قرار بگیرد و از این طریق،‌ فاصله میان ارزش ذاتی و قیمت بازار،‌ کاهش پیدا کند و موجب شود که ظرفیت های افت بازار فلز گران بهای داخلی محدود شود.

به باور تحلیل گران یکی از دلایل مهمی که بازار سکه را با حباب بالای ۱۵ درصد رو به رو کرده است، انتظارات تورمی است که در میان معامله گران بازار فلز گران بهای داخلی وجود دارد. شماری از معامله گران سکه باور دارند که اقدام خاصی برای تغییر مسیر تورم توسط سیاست گذار مشاهده نشده است و به همین دلیل، ترجیح می دهند که به راحتی اقدام به فروش دارایی خود نکنند.

در کنار این، برخی سکه بازان از این موضوع دچار هراس هستند که سفر آتی رییس جمهور آمریکا به منطقه خاورمیانه،‌ فشارهای سیاسی بر ایران را زیاد کند و زمینه ساز ایجاد تنش های تازه در خاورمیانه شود. اخیرا نزدیک به شورای امنیت ملی ایران،‌ در توییتی عنوان کرده است که 'ایجاد شبکه یکپارچه پدافندی در منطقه از سوی آمریکا با مشارکت، هدایت و مدیریت پنهان رژیم شرور صهیونیستی اقدامی تهدیدآمیز است. اگر اجرای چنین طرح‌هایی امنیت جمهوری اسلامی ایران را به‌هر شکل به خطر بیاندازد قطعا با پاسخ قاطع اولیه به نزدیک‌ترین و در دسترس‌ترین اهداف روبرو خواهد شد.'


بیشتر بخوانید: پیش‌بینی عجیب از قیمت‌ طلا و سکه


به گزارش گسترش نیوز - این توییت نیز تا حدی در میان معامله گران بازار سکه مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، رفتار سکه در کوتاه مدت و بخصوص در روز جاری تحت تاثیر روند قیمت دلار خواهد بود. دلار زیر محدوده ۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان قرار بگیرد، فلز گران بهای داخلی محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را نیز ممکن است از دست بدهد.

کد خبر 455311

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • هزینه و فایده انتشار اوراق گواهی سپرده کالایی نفت ‌خام چیست؟

    هزینه و فایده انتشار اوراق گواهی سپرده کالایی نفت ‌خام چیست؟

    برای عرضه اوراق گواهی سپرده مبتنی بر نفت خام باید به شرایط اقتصاد کلان کشور، شرایط حاکم بر صنعت نفت، وضعیت بورس و ظرفیت‌های این بازار و در نهایت میزان اعتماد جامعه به سیاست‌های دولت در حوزه اقتصاد دقت نظر داشت.

  • طلافروشها می گویند درآمد ماهانه مان کمتر از ٩ میلیون تومان است

    طلافروشها می گویند درآمد ماهانه مان کمتر از ٩ میلیون تومان است

    در حالی که همه می‌دانند صاحبان مشاغلی، چون طلافروشی، پزشکان و دندانپزشک‌ها درآمدی به مراتب بالاتر از درآمد کارگران دارند، اما بررسی سرانه مالیات ابرازی آن‌ها نشان می‌دهد مالیات پرداختی‌شان گاه از برخی کارگران نیز کمتر است، به طور نمونه سرانه مالیاتی ابرازی واحد طلافروشی تنها ۶ میلیون تومان است، در صورتی که مالیات پرداختی برخی کارگران در سال از واحد طلافروشی نیز بیشتر است.

  • چگونه جهش تورمی به رونق ابزارهای طلایی بورس کالا انجامید؟

    چگونه جهش تورمی به رونق ابزارهای طلایی بورس کالا انجامید؟

    بورس‌های کالایی در دنیای کنونی فقط محلی برای معامله فیزیکی کالا نیستند؛ بورس‌های کالایی با ابزارهای متنوع در دسترس امکانی را برای جذب نقدینگی به بازارهای کالایی فراهم کرده و از این مسیر از سویی نقدینگی سرگردان جامعه را به بازاری امن منتقل کرده و از سوی دیگر امکان تأمین مالی را برای تولیدکنندگان محصولات مختلف مهیا می‌کنند.

  • آیا پول‌های پارک‌شده به بورس باز می‌گردد؟

    آیا پول‌های پارک‌شده به بورس باز می‌گردد؟

    حال ناخوش بورس و فضای رکودی حاکم بر بازار سهام در حالی با کوچ نقدینگی پارک‌شده از این بازار به دیگر بازارهای موازی سرمایه‌گذاری، تشدید شده و بی‌شباهت به بیمار در حال اغما نبود که در روزهای اخیر، بهبود نسبی شرایط را شاهد هستیم. البته همچنان راهی طولانی برای بازگشت به دوران طلایی این بازار باقی است، اما چرخش شرایط به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد امیدی به بازگشت بازار به مدار مثبت در میان سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.

  • کدام دارایی در فصل تابستان سودده‌تر است؟

    پیش بینی صدای بورس از وضعیت بازارهای سهام، سکه، ارز، خودرو، مسکن و بازارهای مالی را در این گزارش بخوانید.

  • ۴ پیش‌بینی از قیمت دلار

    ۴ پیش‌بینی از قیمت دلار

    در مدت اخیر سیگنال‌های ناشی از اخبار سیاسی باعث شد قیمت دلار که در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، دوباره روندی صعودی را در پیش بگیرد. اما بار دیگر شیب این حرکت برعکس شد. اکنون نیز چند روزی است در وضعیتی نسبتا ثابت و اندکی رو به کاهش قرار دارد. طبق گفته تحلیلگران درحال حاضر آینده قیمت دلار وابستگی مستقیمی به اخبار برجامی دارد. عدم موفقیت در مذاکرات وین باعث می‌شود در آینده نرخ این ارز به کانال‌ها بالاتری پیشروی داشته باشد.

  • قیمت سکه و طلا در ۱۹ تیر

    قیمت سکه و طلا در ۱۹ تیر

    قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون تومان است.

  • قیمت طلا افزایش یافت

    قیمت طلا افزایش یافت

    قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۴۲ دلار و ۴۸ سنت رسید.

  • سیاست‌های اقتصادی دولت کدام صنایع را پرریسک کرده است؟

    سیاست‌های اقتصادی دولت کدام صنایع را پرریسک کرده است؟

    نگاهی به مختصات کنونی اقتصاد ایران نشان می‌دهد در مجموع شرایط مختلفی بستر ریسک‌ها و موقعیت‌های مختلف اقتصادی را برای صنایع مختلف ایجاد کرده کاست که از آن جمله می توان به کاهش تقاضای کل، ریسک ارز و تحریم ها اشاره کرد.

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه بعد از برجام

    پیش بینی قیمت طلا و سکه بعد از برجام

    قیمت طلا و سکه از نیمه خرداد سال جاری در مسیری افزایشی قرار گرفت و در مقاطع دوباره کاهشی شد. اما اکنون باتوجه به کاهش قیمت انس جهانی و امیدواری بیشتر برای احیای برجام چه چشم‌اندازی برای این دو فلز وجود دارد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =