مصوبه امروز هیأت دولت درباره تسهیلات ازدواج و اشتغال

آیین‌نامه اجرایی مربوط به اعطای تسهیلات ازدواج، اشتغال و حمایتی در جلسه هیئت دولت به ریاست رئیس‌جمهور تصویب شد.

به گزارش صدای بورس،در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت که به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، بانک مرکزی مکلف شد از محل صددرصد مانده سپرده‌های قرض الحسنه و ۵۰ درصد سپرده‌های قرض الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات تشکیل خانواده را با اولویت نخست از طریق مؤسسات اعتباری تأمین کند. مؤسسات اعتباری نیز موظفند برای هریک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۱۳۹۷،۱.۱ است، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت نماید.


تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین می‌شود. افرادی که در زمان درخواست تسهیلات قرض‌الحسنه

ازدواج، بیش از ۵۰ سال سن داشته باشند، مشمول دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نمی‌شوند.

بانک مرکزی همچنین موظف است حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه، نسبت به استقرار سامانه‌ای برای ثبت نام متقاضیان و مدیریت فرآیند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری اقدام نماید و سازمان ثبت احوال کشور نیز موظف به همکاری کامل برای تحقق این ماده است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن یا خرید یا ساخت مسکن از طریق مؤسسه اعتباری در سقف منابع مربوط (بنا به درخواست سرپرست خانواده) با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله، برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۱۳۹۹ به بعد، صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می‌شوند (با سقف فردی مبلغ ۲ میلیارد ریال برای هر خانواده) و اختصاص مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال برای تأمین جهیزیه کالای ایرانی با معرفی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) (با سقف فردی تسهیلات به متقاضیان مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال) از دیگر وظایف بانک مرکزی مندرج در آیین نامه یاد شده است.


بیشتر بخوانید :بانک‌ها ۱۰ روزه وام ازدواج را پرداخت کنند


به گزارش فارس - علاوه بر این، به منظور حمایت از اشتغال و با اولویت مشاغل خانگی، بانک مرکزی مکلف است مبلغ یک میلیون و ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه را از طریق مؤسسه اعتباری تخصیص دهد. تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال با اعتبار سنجی متقاضی و یک ضامن معتبر قابل پرداخت خواهد بود و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شرایط اعتبار سنجی مددجویان کمیته امداد را به مؤسسات اعتباری ابلاغ می‌نماید.

کد خبر 455051

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وام ازدواج ۳۴۰ میلیونی دهه شصتی‌ها

    وام ازدواج ۳۴۰ میلیونی دهه شصتی‌ها

    معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفته به مناسبت هفته ازدواج به متولدین دهه شصت وام تسهیلات ازدواج داده می‌شود. به نظر می‌رسد مبلغ وامی که این مقام مسئول وعده پرداخت آن را داده ۱۰۰ میلیون تومان است.

  • انتقاد امام جمعه کرمانشاه از بالا بودن برخی کرایه خانه‌ها

    انتقاد امام جمعه کرمانشاه از بالا بودن برخی کرایه خانه‌ها

    نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با انتقاد از بالا بودن برخی کرایه خانه‌ها، گفت: کرایه خانه‌ها گاهی بالاست این با مبانی اسلام سازگاری ندارد، زیرا باید واقف باشیم چرا که اسلام با معنویت پیش رفته است.

  •   بسته جدید مستأجران آبی روی آتش حباب مسکن؟

      بسته جدید مستأجران آبی روی آتش حباب مسکن؟

    با توجه به تصویب قانون رعایت ۲۵ درصدی نرخ اجاره و همچنین ارائه بسته جدید دیگری برای مستأجران به نظر می رسد که بازار جا به جایی ها به سمت کاهش التهاب حرکت می کند.

  • شروع مرحله جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن

    شروع مرحله جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن

    مرحله جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن در ۴۰ شهر از ساعت ۱۲ ظهر امروز (چهارشنبه) ۱۵ تیر آغاز خواهد شد.

  • بانکها چقدر تسهیلات قرض الحسنه دادند؟

    بانکها چقدر تسهیلات قرض الحسنه دادند؟

    بررسی عملکرد بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور بیانگر این است که مبلغ کل تسهیلات اعطایی تا پایان فروردین ماه سال جاری در مقایسه با اسفند سال گذشته رشد ۰.۳ درصدی داشته است.

  • دولت به دنبال تسهیل و توسعه سرمایه گذاری

    دولت به دنبال تسهیل و توسعه سرمایه گذاری

    وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دهه ۱۳۹۰ به جهت ایجاد انباشت سرمایه یکی از ضعیف‌ترین دهه‌های اقتصادی است به طوری که بعد از جنگ تحمیلی در کمتر دوره‌ای تا این حد با چالش سرمایه‌گذاری مواجه بوده‌ایم.

  • بانک مرکزی بخشنامه خود را تکذیب کرد

    بانک مرکزی بخشنامه خود را تکذیب کرد

    به دنبال واکنش‌ها به مشروط شدن پرداخت تسهیلات از جمله وام فرزندآوری به آقایان منوط به استعلام وضعیت نظام وظیفه، بانک مرکزی به فاصله کمی از این موضع کوتاه آمده و دستور توقف آن را داده است.

  • تهرانی‌ها برای نهضت مسکن ثبت نام کنند

    تهرانی‌ها برای نهضت مسکن ثبت نام کنند

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در شهر جدید ایوانکی امکان ثبت نام مجدد برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فراهم شده و تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد گفت: در تمامی شهرهای استان، تامین زمین صورت گرفته، پیمانکار انتخاب شده و به محض کلنگ‌زنی، متقاضیان به پروژه‌ها معرفی می‌شوند.

  • اصلاح قانون بانک مرکزی تا پایان خرداد ماه در مجلس

    اصلاح قانون بانک مرکزی تا پایان خرداد ماه در مجلس

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اردیبهشت ماه متن نهایی «طرح اصلاح قانون بانک مرکزی» با هماهنگی رییس جمهور و اعضای کابینه جمع‌بندی شد و پایان خرداد ماه مصوبه نهایی به صحن علنی مجلس ارسال شد.

  • در ۵ سال قیمت ملک چه قدر افزایش داشته است ؟

    در ۵ سال قیمت ملک چه قدر افزایش داشته است ؟

    همزمان با اجرایی شدن احکامی در خصوص سرکوب قیمتی اجاره بها و ممنوعیت تخلیه واحدهای مسکونی توسط مستاجران نرخ‌های رهن و اجاره در نقاط مختلف پایتخت سر به فلک کشید و گاها میلیاردی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =