دولت به دنبال تسهیل و توسعه سرمایه گذاری

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دهه ۱۳۹۰ به جهت ایجاد انباشت سرمایه یکی از ضعیف‌ترین دهه‌های اقتصادی است به طوری که بعد از جنگ تحمیلی در کمتر دوره‌ای تا این حد با چالش سرمایه‌گذاری مواجه بوده‌ایم.

به گزارش صدای بورس، «سید احسان خاندوزی» در همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران گفت: در این سال‌ها سرمایه‌گذاری در کشور کنار از صفر و حوالی آن بوده است و باید آسیب شناسی شود.

وی تاکید کرد: باید جذابیت‌های ایجابی به اندازه کافی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد ایجاد کنیم و اگر موانع را برطرف نکنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که نتیجه عملکرد ما نسبت به گذشته متفاوت باشد.

وزیر اقتصاد اظهارداشت: ستاد اقتصادی دولت تلاش می‌کند مسیرهای سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور را بازگرداند .

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری، نقدینگی و سرمایه‌های اقتصادی به سمت پروژه‌های مولد ‌و پیشران جاری نمی‌شود افزود: باید مسیرهای انحرافی در سرمایه‌گذاری مولد بسته و برای اینکه حجم نقدینگی در اختیار تولید قرار گیرد باید جذابیت بخش‌های غیرمولد کاسته شود.


بیشتر بخوانید: خبر خوش وزیر اقتصاد / انسداد مسیرهای اخذ سود مازاد از وام گیرندگان


وی تاکید کرد: باید سرمایه‌گذار عقلایی تصمیم بگیرد تا وارد پروژه‌های تولیدی شود و نباید سرمایه‌گذار را در نظامات مجوزدهی و پایبندی به تعهدها دلزده نکنیم و بازارهای تولیدکننده را با قوانین دست و پاگیر از او نگیریم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد : در حوزه مجوزها تلاش کردیم صدور مجوزها در دولت سیزدهم تسهیل شود.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری اقتصاد ملی برای کمک به تولیدکنندگان دو مسیر شرکت‌ها و بانک‌ها را طی می‌کنیم گفت« در بحث شرکت‌ها به دوستان اعلام کردیم که سرمایه‌گذاری مجدد را در دستور کار خود قرار دهند.

خاندوزی ادامه داد: در مقوله بانکداری نیز باید در مسیر تشکیل سرمایه ثابت حرکت کنیم و از بنگاه داری سنتی خارج شویم .

به گزارش ایرنا، وی اظهار امیدواری کرد امسال نقطه عطفی در شاخص اقتصادی را شاهد باشیم و مسیرهای سرمایه‌گذاری از غیر مولد به مولد تغییر یابد و تنگناهای دولت در سرمایه‌گذاری عمرانی برطرف شود و اعتماد سرمایه‌گذاران افزایش یابد.

کد خبر 455024

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازنشستگان صندوق کشوری وام می گیرند

    بازنشستگان صندوق کشوری وام می گیرند

    وزیر اقتصاد گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک صادرات، برای پرداخت وام قرض الحسنه و بدون ضامن به بازنشستگان کشوری اختصاص پیدا خواهد کرد.

  • وزیر اقتصاد مقصران مشکلات بورس را معرفی کرد

    وزیر اقتصاد مقصران مشکلات بورس را معرفی کرد

    وزیر اقتصاد با اشاره به اختصاص سهام عدالت به جاماندگان اظهارداشت: با همکاری وزارت رفاه این تکلیف قانون بودجه را با اولویت دهک‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی پیگیری می‌کنیم و پیش نویس مصوبه آن آماده و به کمیسیون اقتصادی ارسال شده و به محض تصویب به اجرا می‌رسد

  • خبر جدید وزیر اقتصاد برای بنزین

    خبر جدید وزیر اقتصاد برای بنزین

    وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: طرح «واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی» از اولویت خارج شده است.

  • خاندوزی: برخی تصور نمی‌کردند ارز ترجیحی حذف شود

    خاندوزی: برخی تصور نمی‌کردند ارز ترجیحی حذف شود

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اجرای سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدامی در مسیر رساندن منفعت به عامه مردم بود، گفت: برخی که در دوره تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی فربه شده بودند با مراجعه به مسوولان تاکید داشتند که امکان حذف این ارز وجود ندارد.

  • مصوبه امروز هیأت دولت درباره تسهیلات ازدواج و اشتغال

    مصوبه امروز هیأت دولت درباره تسهیلات ازدواج و اشتغال

    آیین‌نامه اجرایی مربوط به اعطای تسهیلات ازدواج، اشتغال و حمایتی در جلسه هیئت دولت به ریاست رئیس‌جمهور تصویب شد.

  •  کالابرگ چه زمانی اجرا می‌شود؟

    گلایه‌ها از احتمال قطع یارانه نقدی

    کالابرگ چه زمانی اجرا می‌شود؟

    دولت می‌گوید در حال آماده کردن زیرساخت‌ها برای پرداخت کالابرگ به جای یارانه نقدی است. برخی از یارانه‌بگیران نسبت به این موضوع انتقاد دارند و می‌گویند از یارانه برای هزینه‌های جاری زندگی از جمله اجاره‌خانه استفاده می‌کنند.

  • وعده جدید وزیر اقتصاد به مردم

    وعده جدید وزیر اقتصاد به مردم

    وزیر اقتصاد اظهار داشت: درباره کنترل و مهار نرخ تورم، بانک مرکزی باید برنامه ریزی و مطابق آن به مردم وعده دهد اما بنده به عنوان سخنگوی ستاد اقتصادی دولت اعلام می‌کنم که کنترل تورم اولویت دولت است و برنامه ریزی و تمرکز تمام دستگاه‌های دولتی برای کنترل هر سه منشا تورم است و مهار و مدیریت تورم در ماه‌های آینده را به مردم وعده می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =