لزوم ایجاد مجموعه های مشترک میان خودروسازان تجاری کشور

معاون وزیر صمت از اهتمام این وزارتخانه به منظور تدوین سند راهبرد صنعتی تولید مشترک خودروهای تجاری در کشور خبر داد.

به گزارش صدای بورس، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در حاشیه بازدید از شرکت سایپادیزل با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به لزوم نوسازی ۱۶۷ هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافری، در حال تدوین سندی هستیم که بر اساس آن مجموعه هایی مشترک میان خودروسازان و قطعه سازان ایجاد خواهد شد تا با استفاده از توانمندی‌هایی که در شرکت های مختلف وجود دارد، بتوانیم محصولاتی با کیفیت و متناسب با نیاز جامعه و بدون وابستگی به کشورهای خارجی تولید و عرضه کنیم. این اقدام ضمن کاهش هزینه‌های تمام شده، ارتقای فن‌آوری و ایجاد شبکه پشتیبانی در دسترس و راحت، افزایش داخلی سازی و بهره‌مندی از پتانسیل های دانش بنیان داخلی و اشتغال را در پی خواهد داشت.

او تصریح کرد: سایپادیزل با بهره‌مندی از نیروهای متعهد و متخصصی که در بدنه خود دارد، می‌تواند ارزش افزوده بیشتری در صنعت خودروسازی کشور ایجاد کند. این شرکت با سابقه ی طولانی و ظرفیت هایی که در عرصه تولید خودروهای تجاری دارد می‌بایست با ایجاد یک رابطه راهبردی با شرکای خارجی خود مجموعه‌ طراحی مشترک را پی ریزی کند تا ضمن افزایش عمق ساخت داخل محصولات تولیدی، از شرکت‌های دانش بنیان داخلی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است نیز بهره بیشتری ببرد.

منطقی با اشاره به برنامه‌های حمایتی وزارت صمت از خودروسازانی که تولید خودرو برقی را در دستور کار خود قرار داده‌اند افزود: علاوه بر امتیازاتی که از محل تبصره ۱۲ قانون برای خودروسازانی که مبادرت به تولید محصولات برقی کنند تعلق می‌گیرد، بر این باوریم که دولت بایستی هزینه‌های تأمین باتری را در ناوگان عمومی حمل و نقل بر عهده گیرد تا خودروساز بتواند عواید حاصل از این محل را صرف طرح‌های تحقیق و توسعه ای خود کند. البته تهیه باتری‌ هم می‌توانند زنجیره ارزش قابل توجهی برای شرکت ایجاد کنند و این بحث می تواند زمینه‌ای جذاب برای توسعه کسب و کار در کشور باشد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در پایان با تمجید از نمونه‌های اتوبوس مسافری ارائه شده توسط سایپادیزل که مورد توجه فعالان و کمیته‌های فنی و تخصصی حمل و نقل درون شهری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به حرکت دنیا به سمت استفاده از اتوبوس های برقی که مزایای بسیاری را برای جامعه و آیندگان در پی دارد، در نظر داریم که حتی با محدودیت‌های موجود، بتوانیم تعداد قابل توجهی از این محصولات را وارد چرخه حمل و نقل کشور کرده و در بلند مدت نسبت به تولید انبوه آن در داخل کشور اقدام کنیم.

در ادامه محمدحسن محمدزاده مدیرعامل شرکت سایپادیزل با تشریح وضعیت سال‌های اخیر شرکت سایپادیزل و اقدامات و برنامه های در دست اجرا، حضور دکتر منطقی را در سایپادیزل ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: سایپادیزل با حمایت های وزارت صمت و گروه سایپا توانسته از فضای بحرانی که به واسطه محدودیت‌های بین‌المللی و متعاقباً عدم ایفای تعهدات با آن مواجه بود فاصله گرفته و به آرامش نسبی برسد و حالا در فضای مناسب تری نسبت به سال‌های اخیر برنامه‌های توسعه‌ای خود را دنبال می‌کند.

محمدزاده با بیان اینکه سایپادیزل در مسیر درست و اصولی قرار دارد اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع برای یک مجتمع تولیدی فعال نگاه داشتن خطوط تولید محصول است که به یاری خداوند و تلاش جمعی همکاران، علی رغم مشکلات و موانع متعدد در حال حاضر تولید محصولات سنگین و نیمه سنگین در جریان است و کامیون KX و کامیونت فوتون که از محصولات پر طرفدار بازار است را تولید و به مشتریان عرضه می‌کند.

گفتنی است، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت با حضور در شرکت سایپادیزل و بازدید از محصولات این شرکت، در جریان آخرین وضعیت تولید خودروهای تجاری در این مجموعه صنعتی قرار گرفت.

کد خبر 454759

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • برنامه کاهش قیمت خودرو در شرایط زیان خودروساز

    برنامه کاهش قیمت خودرو در شرایط زیان خودروساز

    با توجه به وعده‌های در ظاهر غیرقابل‌دسترس سیاستگذار خودرو، مبنی بر رشد دوبرابری تولید، خودروساز بیش از هر دوره دیگری باید از نقدینگی خوبی برخوردار باشد. با این حساب اما در برنامه‌های سیاستگذار خودرو نه‌تنها منبعی برای تامین نقدینگی تعریف نشده بلکه مسیر ۵‌گانه‌ای در جهت کاهش قیمت خودرو برای خودروسازی کشور تبیین شده است.

  • زیان‌دهی ایران خودرو، روی دنده عقب

    کاهش سرعت رشد زیان انباشته با تغییر در ترکیب تولید

    زیان‌دهی ایران خودرو، روی دنده عقب

    گروه خودروسازی‌ها در بازار سرمایه، به نسبت‌های قیمت بر درآمد منفی و نیز زیان‌های انباشته شهرت پیدا کرده‌اند.

  • توافق قیمتی مهم با خودروسازان کشور ؛ خودرو ارزان می‌شود؟

    توافق قیمتی مهم با خودروسازان کشور ؛ خودرو ارزان می‌شود؟

    وزیر صمت گفت: طراحی خودرو ۱۸ ماه طول می‌کشد و ما کار طراحی خودروی اقتصادی را از اواخر سال گذشته در شرکت ایران خودرو آغاز کردیم و سال آینده وارد بازار می‌شود.

  • رانت های نجومی در جیب دلالان خودرو/دولت مراقب باشد

    رانت های نجومی در جیب دلالان خودرو/دولت مراقب باشد

    همه متخصصان و حتی غیرمتخصصان و مردم کوچه و بازار به خوبی از رانتی که در خلال دهه های گذشته به دلیل دونرخی بودن بازار خودرو و نبود نظارت کافی و عدم ایجاد بستر و بازاری شفاف برای معامله خودرو در کشور به دلالان و واسطه ها تعلق گرفته باخبرند.  با این حال مسئولان دولتی که هر بار بر ضرورت شفاف سازی در حوزه خودرو و عبور از شیوه های گذشته تاکید دارند، در برابر یکی از بهترین شیوه های رفع بحران در بازار خودرو ایستادگی کرده اند.  

  •  وزیر نیرو برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس می رود

    وزیر نیرو برای پاسخ به سوال نمایندگان به مجلس می رود

    وزیر نیرو برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه هفته جاری در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حاضر خواهد شد.

  • ممنوعیت واردات خودرو متهم اول گرانی ماشین های خارجی در ایران

    ممنوعیت واردات خودرو متهم اول گرانی ماشین های خارجی در ایران

    افزایش قیمت خودرو در بازار به یک امری طبیعی تبدیل شده است. این روند تنها مختص خودروهای داخلی نیست. بلکه قیمت خودروهای وارداتی هم تحت تأثیر این شرایط، روند در حال افزایشی دارند. اما در شرایطی که قیمت خودروهای خارجی در ایران حتی بیشتر از دو برابر قیمت آن‌ها در سایر کشورهاست، سؤالی دیگر مطرح می‌شود. چرا خودروهای خارجی در ایران گران‌تر از سایر کشورها به فروش می‌رسد؟

  • ۱۰ وعده بورسی رییسی  + اینفوگرافیک

    ۱۰ وعده بورسی رییسی + اینفوگرافیک

    این روزها بحث پیگیری  ۱۰ وعده بورسی رییسی یکی از موضوعاتی است که بسیاری از سهامداران خواستار رسیدگی به آن هستند.

  • منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟

    منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟

    رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: برخی از سایت‌ها ممکن است با افزایش نرخ ارز، قیمت خودروها را بالاتر از ارزش واقعی آن‌ها نشان دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =