بدهی دولت به بانک‌مرکزی چقدر است؟

بدهی دولت و بانک‌ها به بانک مرکزی در پایان اسفند سال ۱۴۰۰ با افزایش همراه شده است.

به گزارش صدای بورس،تازه‌ترین گزارش رسمی از وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان سال ۱۴۰۰ درحالی از سوی بانک مرکزی منتشر شد که نشان می‌دهد میزان بدهی دولت در اسفند ۱۴۰۰ به بانک مرکزی با رشد ۱۹.۶درصدی نسبت به سال قبل به بیش از ۱۷۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

البته در تاریخ مورد بررسی، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی نیز با افزایش ۲۴.۹درصدی همراه شده و به بیش از ۱۴۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.


بیشتربخوانید:بدهکاران بانکی پول‌ها را پس می‌دهند؟


به گزارش تسنیم، همچنین، میزان دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در پایان اسفند ماه سال گذشته به ۷۳۲ هزار میلیارد تومان رسید که حاکی از رشد ۱۳.۵درصدی است.

کد خبر 454749

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بدهی ۲۰ هزار میلیاردی دولت به گندمکاران

    بدهی ۲۰ هزار میلیاردی دولت به گندمکاران

    رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: ۲۵ روز است که دولت از کشاورزان گندم خریداری کرده ولی پول آنها را پرداخت نکرده‌ است. این بدهی دولت باعث شده که پای دلالان در این میان باز شود و گندم تولید شده در کشور یا توسط دلالان احتکار و قاچاق یا برای خوراک دام و طیور مصرف شود.

  • ۱۰ وعده بورسی رییسی  + اینفوگرافیک

    ۱۰ وعده بورسی رییسی + اینفوگرافیک

    این روزها بحث پیگیری  ۱۰ وعده بورسی رییسی یکی از موضوعاتی است که بسیاری از سهامداران خواستار رسیدگی به آن هستند.

  • بانک‌های تهران فردا دوشنبه تعطیل‌اند؟

    بانک‌های تهران فردا دوشنبه تعطیل‌اند؟

    ادارات، مهدکودک‌ها و تمامی مقاطع تحصیلی استان تهران فردا دوشنبه تعطیل اعلام شده اند اما در خصوص تعطیلی بانک‌ها خبری اعلام نشده است و تعطیلی بانک‌ها منوط به اعلام مراجع مربوطه است.

  • تـــورم، بیکاری و سفره هایی که کوچک می‌شوند 

    بررسی مهمترین مشکلات اقتصادی

    تـــورم، بیکاری و سفره هایی که کوچک می‌شوند 

    یک اقتصاد دان با تحلیل وضعیت اقتصادی فعلی کشور معتقد است هر گونه اخباری که در راستای توافق نشدن به بیرون درز می کند، موج تورم انتظاری، بالاتری را به این وضعیت آشفته اقتصادی سرازیر می کند که نتیجه آن افزایش نااطمینانی در رفتار فعالان اقتصادی و پیش بینی پذیر نبودن آن برای دولت خواهد شد و در این صورت مسئله مواجه با آن را برای دولت بسیار دشوار خواهد کرد. باید پذیرفت که یکی از ارکان اقتصادی در تمام دنیا مسئله تعامل با کشورهایی است که قدرت اقتصادی بالایی دارند

  • قیمت دلاری، بلیت برخی پروازها را از دسترس خارج کرد

    قیمت دلاری، بلیت برخی پروازها را از دسترس خارج کرد

    عضو هیئت مدیره جامعه تورگردانان همزمان با اجرای طرح بلیت دلاری هواپیما برای مسافران غیرایرانی، خبر داد که بخشی از ظرفیت و سهمیه بلیت مسافر ایرانی در برخی مسیرهای هوایی از دسترس خارج شده است.

  • استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نشد

    استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نشد

    رئیس مجلس از درخواست رئیس جمهور جهت ارائه لایحه تفکیک وزارت صمت خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =