هیجانات منفی در بازار ارز و سکه

اتفاق مهم بازار دلار آزاد در روز شنبه، فاصله بالای قیمت خرید و فروش بود. درحالیکه قیمت فروش در میانه کانال ۳۲ هزار تومان بود، قیمت خرید در کانال ۳۱ انجام می‌شد.

به گزارش صدای بورس، در بازارهای رسمی ارز و سکه صف خرید بود و در بازار آزاد صف فروش. از سوی دیگر بازار به نقطه جوش فروش رسیده است و معامله‌گران آماده کاهش قیمت‌ هستند. در این شرایط آیا سود سه میلیونی شکاف ارز سهمیه‌ای و بازار آزاد پوچ می‌شود؟

با بی نتییجه ماندن مذاکرات دوحه، هیجان و انتظارات منفی در بازار ارز و سکه بالا رفت. به ادعای معامله‌گران قیمت در بازار ارز و سکه به نقطه‌ای برگشت که هنوز خبر مذاکرات دوحه نرسیده بود، به قول برخی معامله‌گران همه چیز سرخط.

روز گذشته سکه رفاه صبح با نرخ ۱۴ میلیون و ۵۲۷ هزار تومان باز شد و در این قیمت صف خرید داشت و با رشد تقریبا ۷۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۲۴۰ رسید.

در بازار ارز نیز قیمت دلار سهمیه‌ای ۳۰ هزار و ۴۰۰ تا ۸۰۰ تومان بود که فاصله‌اش با قیمت بازار ۱۷۰۰ تومان بود.اتفاق مهم بازار دلار آزاد در روز شنبه، فاصله بالای قیمت خرید و فروش بود. درحالیکه قیمت فروش در میانه کانال ۳۲ هزار تومان بود، قیمت خرید در کانال ۳۱ انجام می‌شد.


بیشتر بخوانید :عقب نشینی ربع سکه به کانال ۴ میلیون تومانی


دلیل این اختلاف را هم معامله‌گران می‌گویند بازار هنوز درخصوص صعودی بودن روند مطمئن نیست و نیم‌نگاهی به مذاکرات دارد.

به گزارش اقتصادنیوز،یکی از دلایل این عدم اطمینان خبر بلومبرگ بود که گزارش کرده مذاکرات دوحه بعد از سفر بایدن به خاورمیانه، دوباره از سر گرفته می‌شود.البته برخی تکنیکالیست‌ها نیز سطوحی تعیین کرده بودند که همین سطوح موجب شد فروش در برخی قیمت‌ها بالا رود، بطوریکه در میانه کانال ۳۲ اشباع فروش اتفاق افتاد و این اشباع فروش می‌تواند سیگنالی برای نزول در روز آتی باشد.اگر خبر خاصی نباشد احتمالا از نگاه معامله‌گران بازار یک استراحت را تجربه کند.

کد خبر 454724

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ۲۱ ارز گران شدند

    ۲۱ ارز گران شدند

    بانک مرکزی امروز، ‌یکشنبه (۱۲ تیر)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۱ ارز افزایش و نرخ ۱۶ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

  • قیمت سکه با فرمان دلار ریخت

    قیمت سکه با فرمان دلار ریخت

    برخی از تحلیلگران بازار سکه معتقدند که در صورتی که محدوده ۱۵ میلیون ۲۰۰ هزار تومان از دست برود احتمال برگشت سکه در به کانال ۱۴ میلیون تومان وجود دارد .

  • بازگشت صف‌های دلار به میدان فردوسی

    بازگشت صف‌های دلار به میدان فردوسی

    بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد همزمان با نوسانی شدن قیمت توافقی و بانکی ارز در صرافی‌ها، صف‌های انبوهی از مردم عادی در مقابل صرافی‌ها صف کشیده اند.

  • سکه یک روزه ۹۰۰ هزار تومان گران شد!‌

    سکه یک روزه ۹۰۰ هزار تومان گران شد!‌

    در حالی که انتظار می‌رفت قیمت طلا و سکه یک کانال دیگر عقب بنشیند، ورق در بازار برگشت و روند قیمت‌ها صعودی شد. در آخرین روز معاملاتی این هفته، قیمت سکه تمام بهار آزادی ۹۲۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

  •  کاهش ۳۲۵ هزار تومانی بهای سکه طرح جدید

    کاهش ۳۲۵ هزار تومانی بهای سکه طرح جدید

    امروز در بازار تهران انواع سکه و طلا کاهش قیمت داشت به طوری که سکه طرح جدید ۱۵ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان فروخته شد که نسبت به روز گذشته ۳۲۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

  • پیش‌بینی بازار سکه

    پیش‌بینی بازار سکه

    برخی از سکه بازان معتقدند در صورتی که نرخ دلار امروز آرایش صعودی به خود بگیرد این امر می‌تواند بر قدرت معامله گران افزایشی بازار سکه بیفزاید.

  • خطر در بازار سکه

    خطر در بازار سکه

    از نظر عده ای از معامله گران در شرایط کنونی بازار با تقاضای مازاد روبرو شده و با حباب ۲ میلیونی خرید کردن خطرناک شده است.

  • حباب سکه از یک میلیون تومان فراتر رفت

    حباب سکه از یک میلیون تومان فراتر رفت

    قیمت فلز زرد در اواسط هفته (روزهای دوشنبه و سه‌شنبه) به پایین‌ترین رقم رسید، اما دوباره در روزهای پایانی هفته افزایش قیمت‌ها بودیم به طوری که براساس اعلام نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران حباب قیمتی سکه طرح جدید به یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =