دولت ژاپن هشدار مصرف برق داد

دولت ژاپن برای اولین بار امروز (یکشنبه) هشدار مصرف برق صادر کرد زیرا انتظار می‌رود دمای بالای هوا در توکیو و مناطق اطراف آن با بازگشایی کسب‌ و کارها از فردا، شبکه برق را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش صدای بورس، وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن به طور مشخص از شرکت برق توکیو درخواست کرده تا اقداماتی را از جمله خاموش کردن چراغ‌های بدون استفاده در زمان اوج مصرف (ساعت سه تا ۶ بعدازظهر) انجام داده و به کاهش مصرف برق و ذخیره انرژی کمک کند.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که ظرفیت ذخیره برق برای روز دوشنبه کمتر از ۵ درصد خواهد بود. کمترین سطح مورد نیاز برای تامین با ثبات برق سه درصد است.

منطقه کانتو در شرق ژاپن بالاترین رکورد دمای هوا را در روزهای شنبه و یکشنبه داشت و احتمالا دمای بالا فردا نیز ادامه خواهد داشت. فعالیت‌های اقتصادی از جمله توسط بخش خصوصی با شروع هفته شاهد رشد مصرف برق خواهند بود.

همزمان وزارت اقتصاد ژاپن از مردم خواست تا همچنان به استفاده از تهویه‌های هوا ادامه دهند زیرا خطر گرمازدگی بالاست.


بیشتر بخوانید :تنها راهکار رفع بحران برق در کشور پیدا شد


براساس این گزارش، دیگر تامین کنندگان اصلی برق در ژاپن از جمله شرکت برق توهوکو که برق شمال شرق و شرکت برق چوبو که برق مرکز این کشور را تامین می‌کنند نیز در تابستان امسال با افزایش بالای تقاضا روبه‌رو خواهند بود.

به گزارش ایرنا -سیستم هشدار وزارت اقتصاد ژاپن درباره مصرف برق، سال جاری و بدنبال تقاضای بالا در ماه مارس راه‌اندازی شد زیرا در این زمان زلزله‌ای در شمال شرق رخ داد و باعث شد تا برخی از نیروگاه‌ها فعالیت خود را متوقف کنند.

کد خبر 454330

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =