کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت

عضو هیات مدیره اتحادیه گوشت گاوی گفت: قیمت هر کیلو گوشت گوساله پاک شده و بسته بندی شده با کاهش ده هزار تومانی به 210 تا 215 هزار تومان رسیده است

به گزارش صدای بورس، نیما حبیب‌فر در پاسخ به این پرسش که برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار عکسی از فروش استخوان‌های گوساله و گوسفند در واحدهای صنفی این ادعا را طرح می‌کنند که با کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان تمایل آنها برای خرید استخوان افزایش پیدا کرده است آیا این موضوع با واقعیت بازار مطابق است؟ گفت: واحدهای صنفی اقدام به فروش قلم گوسفند و گوساله می‌کنند؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت ارزش غذایی قلم از گوشت بیشتر است.

وی با بیان اینکه از قدیم الایام تقاضا برای خرید قلم گوسفند و گوساله وجود داشت، تصریح کرد: بسیاری از خوراک‌های سنتی ایرانی و ارامنه با قلم طبخ می‌شود برخی از این اظهارنظرها در فضای ناشی از نبود اطلاعات این اشخاص در آن زمینه است.


بیشتر بخوانید: گوشت گوسفندی ارزان شد


این فعال صنفی ادامه داد: فروش دنده گوساله برای مصارفی چون پودر استخوان، صابون‌ سازی و لوازم آرایشی کاربرد دارد؛ استخوان‌های دنده برای خریداران ارزش غذایی خاصی ایجاد نمی‌کند چراکه قصاب‌ها به‌گونه‌ای گوشت را از دنده جدا می‌کند که آن استخوان‌ها هیچ ارزش غذایی ندارند و به خوراک لعاب نمی‌دهد.

عضو هیات مدیره اتحادیه گوشت گاوی با بیان اینکه استخوان‌های سرسینه گوساله و گوسفند بهترین قسمت گوشت برای طبخ آبگوشت هستند، تصریح کرد: قلم گوساله در واحدهای صنفی پایین شهر دانه‌ای ۳۰ هزار تومان بفروش می‌رسد این در حالیست که واحدی صنفی بالا شهر قلم را اره و بسته‌بندی می‌کنند از این‌رو نرخ آن نسبت به واحدهای پایین‌شهر بالاتر است.

به گفته وی؛ لعابی که سرقلم گوساله و گوسفند به خوراک می‌دهد ارزش غذایی آن را بالا می‌برد از این‌رو خرید قلم به دلیل کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان نیست و بیشتر برای ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در آن مصرف می‌شود.

حبیب‌فر با اشاره به کاهش ۱۰ هزار تومانی نرخ گوشت گوساله در آغاز هفته جدید، افزود: گوشت گوساله پاک شده کیلویی ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی روند خرید گوشت در بازار را متعادل دانست و افزود: در حال حاضر بازار نه هیجان نخریدن دارد و نه هیجان خرید؛ هم اکنون متعادل و به ثبات نسبی رسیده است.

همچنین در این رابطه مهدی یوسفخانی رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه از قدیم فروش پای مرغ به‌دلیل خواص درمانی رایج بود، افزود: خرید پای مرغ مانند گذشته است و تغییری در میزان آن احساس نشده است.

به گزارش ایلنا ،وی ادامه داد: با آغاز هفته جدید فروش مرغ به نرخ مصوب رسید و مرغ کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شد.

کد خبر 454304

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • توزیع کالابرگ راهی برای افزایش قدرت خرید خانوار

    توزیع کالابرگ راهی برای افزایش قدرت خرید خانوار

    مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید و مازاد عرضه دام، فروش گوشت بالاتر از ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان گرانفروشی است.

  • جزئیات کارت نان چیست؟

    جزئیات کارت نان چیست؟

    معاون وزیر جهادکشاورزی ضمن تشریح جزئیات طرح هوشمندسازی نان در زمینه نهاده‌های معوقه تولیدکنندگان گفت که به زودی این نهاده‌ها تحویل داده خواهد شد.

  • قزال آلا هم گران شد

    قزال آلا هم گران شد

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: هر کیلو قزل آلا بدون احتساب سود تولیدکننده ۴۰ هزار تومان کمتر از قیمت تمام شده عرضه می شود.

  • ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت حذف شد

    ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت حذف شد

    معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به ذخایر بسیار بالا از لحاظ واردات و تولید داخل، محصول کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

  • مرغ به قیمت مصوب رسید

    مرغ به قیمت مصوب رسید

    مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت مرغ گرم در بازار است.

  • کوچ تولیدکنندگان ایرانی به عراق

    کوچ تولیدکنندگان ایرانی به عراق

    در روزهای اخیر خبر رسید که برخی از دامداران، مرغداران و پرورش‌دهندگان ماهی در ایران، به عراق کوچ کرده اند تا تولید را در این کشور ادامه بدهند.

  • دام کیلویی ۱۳۹ هزار تومان؛ نتیجه عدم حمایت از صنعت دامپروری

    دام کیلویی ۱۳۹ هزار تومان؛ نتیجه عدم حمایت از صنعت دامپروری

    مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور رسیدن قیمت دام سبک زنده به کیلویی ۱۳۹ هزار تومان را نتیجه بی‌تدبیری و عدم حمایت وزارت جهادکشاورزی از صنعت دامپروری دانست و گفت: دولت باید به نحوی عمل کند که هم تولیدکننده سرپا باشد و هم مصرف کننده راضی باشد. این درست نیست که با سرکوب تولیدکننده، مصرف کننده را راضی کرد یا از حق مصرف کننده به تولید کننده داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =