۸۵ درصد خودپردازها به سامانه صیاد متصل شدند

معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرد:‌ تاکنون ۹۰ درصد بانک‌های کشور که ۸۵ درصد خودپردازها را در اختیار دارند توانسته‌اند خدمات چک را از طریق خودپردازهای خود به مردم ارائه کنند.

به گزارش صدای بورس، آمنه نادعلی‌زاده گفت: بانک مرکزی به منظور تسهیل دسترسی هموطنان به سامانه صیاد، علاوه بر تجهیز درگاه‌های بانکی شامل اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک بانک‌ها، اپلیکیشن‌های پرداخت و همچنین زیرساخت پیامکی، از شبکه بانکی خواست تا خودپردازهای خود را به سامانه صیاد مجهز کنند تا امکان عملیات ثبت، تایید، انتقال و استعلام چک از طریق خودپردازها فراهم شود.

سخنگوی اجرایی قانون جدید چک در بانک مرکزی درباره بانک‌هایی که خودپرداز آنها به سامانه صیاد متصل نشده‌اند، گفت: در حال حاضر فقط اتصال خودپردازهای سه بانک توسعه تعاون، کارآفرین و پست‌بانک به این سامانه تکمیل نشده است که این سه بانک حدود ۴۰۰۰ خودپرداز در اختیار دارند. همچنین بانک‌های اقتصادنوین و کشاورزی نیز اهم اقدامات فنی در این زمینه را انجام داده‌اند و به زودی آماده ارائه خدمات در این حوزه خواهند بود.


بیشتربخوانید:موجودی حساب چک کافی نباشد از سایر حساب‌ها برمی‌دارند


وی با اشاره به آمار استفاده از روش‌های مختلف برای انجام عملیات چک اعلام کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده، ۷۵ درصد از تراکنش‌های ثبت، تایید، انتقال و استعلام چک از طریق اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک بانک‌ها انجام می‌شود و میزان اقبال عمومی به این ابزارها بسیار بالاست. همچنین ۲۰ درصد فرآیندهای مربوط به چک ازطریق اپلیکشن‌های پرداخت و ۵ درصد این عملیات نیز از طریق سامانه پیامکی، خودپردازها و شعب بانکی انجام می‌شود.

به گزارش بانک مرکزی، وی با بیان اینکه پایان خردادماه آخرین مهلت اتصال خودپردازهای بانک‌ها به سامانه صیاد بود تاکید کرد:‌ بانک مرکزی تا اتصال خودپرداز تمامی بانک‌ها به این سامانه پیگیر این امر خواهد بود.

کد خبر 453974

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ارز تقلبی به بازار آمد

    ارز تقلبی به بازار آمد

    معامله‌گران نسبت به نرخ توافقی اعلام شده در روز شنبه اظهار تعجب کردند، برخی هم می‌گفتند این نرخ توافقی جدید، هدف کوتاه مدت بازارساز است.

  • روند چک برگشتی روبه کاهش است/کاهش ۵ واحد درصدی چک های برگشتی با قانون جدید

    روند چک برگشتی روبه کاهش است/کاهش ۵ واحد درصدی چک های برگشتی با قانون جدید

    معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: با اجرای قانون جدید چک، حجم چک‌های برگشتی نسبت به گذشته ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

  • خرید روزانه ۸۰۰ تن مرغ مازاد

    خرید روزانه ۸۰۰ تن مرغ مازاد

    وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا به امروز حدود ۲۵ هزار نفر ظرف ۲ هفته تسهیلات بانک کشاورزی دریافت کردند. داشتن چک برگشتی یکی از موانع اصلی برای دریافت وام است که طبق رایزنی‌های صورت گرفته داشتن بدهی و چک برگشتی مانعی برای اخذ وام نخواهد شد و همه تولیدکنندگان و کشاورزان می‌توانند از این تسهیلات بهره بگیرند.

  • ارزانترین گوشی در بازار چند؟

    ارزانترین گوشی در بازار چند؟

    در بازار موبایل، گران‌ترین محصول در میان لیست محبوب‌ترین مدل‌ها، گوشی موبایل اپل آیفون ۱۳ پرو مکس ۲۵۶ گیگابایت و ارزانترین آنها نیز یک مدل گوشی سامسونگ است.

  • چند فقره چک برگشت خورد؟

    چند فقره چک برگشت خورد؟

    آمار بانک مرکزی درباره چک‌های برگشتی در اردیبهشت ماه سال جاری نشان می‌دهد که در این ماه حدود ۶۱۳ هزار فقره چک برگشت خورده که از نظر تعداد و مبلغ معادل ۲۹.۹ و ۶۵.۳ درصد افزایش داشته است.

  • بازار موبایل آنتن نمی دهد/جولان رکود تورمی در بازار

    بازار موبایل آنتن نمی دهد/جولان رکود تورمی در بازار

    رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و لوازم جانبی درباره وضعیت بازار موبایل گفت: بازار در رکود و قیمت‌ها بالاست و با اینکه کالا به وفور در بازار وجود دارد، به‌دلیل کاهش قدرت خرید مردم تقاضا به‌شدت پایین آمده است.

  • پرداخت تسهیلات حمایتی دام و طیور به ۱۲ هزار متقاضی

    پرداخت تسهیلات حمایتی دام و طیور به ۱۲ هزار متقاضی

    قربانی گفت: تاکنون ۱۲ هزار نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند و شنبه این میزان ۲ برابر می شود چراکه موانع چک برگشتی، بدهی جاری یا مشمول بودن ماده ۱۸۷ برای دریافت این تسهیلات رفع شده است.

  • کاهش شیب افزایش قیمت گوشی موبایل/ جدول

    کاهش شیب افزایش قیمت گوشی موبایل/ جدول

    بررسی قیمت‌ها در بازار تلفن همراه حاکی از توقف نوسانات شدید قیمتی در این بازار در روزهای اخیر است.

  •  فهرست منتخبین اصلی و رزرو پالایش نشدند

    وزارت صمت نقص در سامانه قرعه‌کشی را تایید کرد؛

    فهرست منتخبین اصلی و رزرو پالایش نشدند

    سازمان حمایت به‌عنوان ناظر شیوه تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه، با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص روند قرعه کشی توضیحاتی ارائه کرد.

  • چه خبر از قیمت موبایل در بازار؟

    چه خبر از قیمت موبایل در بازار؟

    درستی، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری، گوشی همراه و لوازم جانبی گفت: در زمان کرونا خیلی از ادارات و مدارس دورکاری داشتند، در نتیجه درخواست برای خرید گوشی بیشتر بود. اگر چه در شرایط فعلی درخواست کمتر شده است اما جزو سبد خانوار محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =