برخورد جدی با قاچاق کالا در سطح عرضه

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به برنامه این ستاد برای برخورد با قاچاق کالا گفت: سطح عرضه شامل فضای حقیقی و فضای مجازی می‌شود و تفاوت حقوقی میان مغازه‌های سطح شهر، صفحات‎ مجازی و سایت‌های فروش آنلاین وجود ندارد.

به گزارش صدای بورس، متأسفانه قاچاق کالا در طول سال‌های اخیر در کنار دیگر مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، توانسته است ضربات جبران ناپذیری بر پیکره تولیدکنندگان داخلی وارد کند.

با وجود اینکه دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق خبر از کاهش میزان وقوع این پدیده مخرب می‌دهند، اما بسیاری از فعالان اصناف و همچنین تولیدکنندگان معتقدند که عرضه عیان اجناس قاچاق و تقلبی در بازار شهرهای بزرگ و فروشگاه‌های آنلاین، موجب وخامت اوضاع فعالان اقتصادی و کاهش ظرفیت تولید کشور می‌شود.

پیش از این سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، قاچاق را پدیده‌ای ضد اقتصاد ملی و خنجری از پشت بر تولید داخلی خوانده بود؛ بنابر اظهارات رئیس جمهور باید عوامل اصلی پشت پرده قاچاق توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی شناسایی شود و با سرشبکه آنان برخورد شود.


بیشتر بخوانید: آغاز برخورد قاطع با لوازم خانگی قاچاق


تشدید برخورد با قاچاق در فضای مجازی

در همین راستا، امیرمحمد پرهام‌فر، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، درخصوص برنامه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای برخورد با قاچاق کالا گفت: سطح عرضه شامل فضای حقیقی و فضای مجازی می‌شود و تفاوت حقوقی میان مغازه‌های سطح شهر، صفحات‎ مجازی و سایت‌های فروش آنلاین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری قرار است که با همکاری وزارت صمت برخورد با قاچاق کالا تشدید شود، گفت: این طرح شامل ۵ گروه کالایی می‌شود؛ مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در بخش لوازم یدکی خودرو از فروردین‌ماه با دو قلم کالای کمک فنر و باتری خودرو شروع شد و مقرر شد تا ۱۵ مرداد ماه فرآیند شناسه کالا و رهگیری ۵۳ قلم کالای دیگر نیز به اتمام برسد و بعد از آن این اقلام نیز در فهرست برخورد در سطح عرضه قرار بگیرد.

پرهام‌فر ادامه داد: علاوه بر این، مبارزه با قاچاق کالا در گروه‌های کالایی لوازم خانگی، پوشاک، دخانیات و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز با هماهنگی وزارت صمت در دستورکار قرار دارد.

برخورد مستمر با قاچاق کالا در سطح عرضه

به گزارش فارس، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رابطه با برخورد مستمر با قاچاق در سطح عرضه بیان کرد: برخورد در سطح عرضه تا قسمتی که جزء وظایف ستاد است به طور مستمر در حال پیگیری است و اخیراً نیز در این رابطه جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق برگزار شده است.

کد خبر 453419

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قول جدید دولت: گرانی‌ها جبران می‌شود

    قول جدید دولت: گرانی‌ها جبران می‌شود

    عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: هدف از یارانه دادن در کل رساندن کالا به دست مصرف کننده با قیمت مناسب و به سهولت است، ولی تجربیات این سال ها نشان داد که تشکیل پرونده‌های سنگین مالی یکی از نتایج سیاست ارز ترجیحی بوده است.

  • زعفران ۳۰۰ درصد گران شد

    زعفران ۳۰۰ درصد گران شد

    نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: میزان مصرف زعفران در بازار داخلی یک سوم کاهش پیدا کرده چرا که این محصول به یک کالای لوکس تبدیل شده است از این‌رو بسیاری از خانوارها زعفران را از سبد غذایی خود حذف کردند.

  • اغنیا بیش از فقرا از ارز دولتی بهره بردند

    اغنیا بیش از فقرا از ارز دولتی بهره بردند

    قائم مقام خانه صنعت و معدن ایران گفت: اقشار آسیب پذیرتر برنج، گوشت و مرغ کم‌تری مصرف می‌کردند، پس سهم کمتری از یارانه تخصیص داده شده خواهند داشت.

  •  قیمت‌های جدید لوازم خانگی اعلام شد

    قیمت‌های جدید لوازم خانگی اعلام شد

    سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از صدور مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت برای تلویزیون و ۱۰ درصدی برای یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی خبر داد و گفت که قیمت‌های جدید از اول تیر ماه اجرایی می‌شود.

  • مردم به خاطر گرانی پوشاک نمی خرند

    مردم به خاطر گرانی پوشاک نمی خرند

    بعد از ۲ سال کسادی و رکود، بازار لباس‌های تابستانه امسال دوباره گرم شده و رونق گرفته است. گرچه این گرما با رونقی که فروشندگان از سال‌ها قبل سراغ داشتند فاصله دارد، اما هرچه هست، خوشحالند که «فروش دارند».

  • فروشندگان لوازم خانگی به چه چیزهایی اعتراض دارند؟

    فروشندگان لوازم خانگی به چه چیزهایی اعتراض دارند؟

    عضو هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت که فروشندگان لوازم خانگی نسبت به ضرایب مالیاتی، افزایش نرخ ارز و رکود در بازار اعتراض دارند.

  • لوازم خانگی گران نشده است

    لوازم خانگی گران نشده است

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت که از آخر سال ۱۴۰۰ تاکنون شرکت‌های لوازم خانگی هیچ افزایش قیمتی نداشته‌اند.

  • جمع آوری ۵۳ قلم لوازم‌یدکی فاقد شناسه از فردا

    جمع آوری ۵۳ قلم لوازم‌یدکی فاقد شناسه از فردا

    سخنگوی وزارت صمت گفت: سوداگری با جان و مال مردم در تولید و توزیع لوازم یدکی قاچاق و غیر استاندارد پایان می‌یابد و از فردا و در گام نخست، ۵۳ قلم لوازم یدکی که ۸۰‌ درصد مصرف بازار را شامل می‌شود، الزام به درج شناسه و کد رهگیری دارند.

  • قیمت محصولات ایران خودرو؛ امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

    قیمت محصولات ایران خودرو؛ امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

    قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

  • قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ + جدول

    قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودروهای سایپا امروز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ را در جدول زیر مشاهده کنید. این قیمت‌ها به تومان بوده و روزانه بروزرسانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =