هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی نداریم

سخنگوی صنعت برق گفت: هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی نداریم و به‌نظر می‌رسد که مجموعه اقداماتی که طی ۱۰۰ برنامه عملیاتی صورت گرفته، امکان پاسخ‌گویی به نیازهای برقی تابستان سال جاری را داشته باشد.

به گزارش صدای بورس، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اظهار داشت: برنامه وزارت نیرو بر این اساس بود که بعد از اوج بار سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۶۰۰۰ مگاوات قدرت اسمی جدید تولید برق احداث شود و تا این لحظه عملکرد خوبی در این برنامه داشته‌ایم، به طوری که اغلب نیروگاه‌ها آماده تولید هستند و بخشی از آنها به شبکه سنکرون شده‌اند.

وی افزود: از این برنامه ۶۰۰۰ مگاواتی، ۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر و ۱۳۰۰ مگاوات ارتقای توان و استفاده از سیستم‌های مدیا در واحدهای موجود به منظور افزایش توان خروجی است؛ بقیه برنامه نیز مربوط به نیروگاه‌های حرارتی جدید است.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: دو واحد نیروگاهی آریان یک و دو در زنجان کمتر از یک‌هفته پیش به بهره برداری رسید و به‌زودی نیروگاه های زرند یک و دو در کرمان نیز به بهره‌برداری می رسند.

رجبی مشهدی در خصوص اینکه "آیا برنامه افزایش ۶۰۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور محقق می‌شود؟"، گفت: ان‌شاالله که این برنامه محقق می‌شود، به‌طوری برنامه ریزی شده که این ۶۰۰۰ مگاوات در مدار تولید قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید: آغاز اجرای برنامه های مدیریت بار برق


مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در پاسخ به اینکه "آیا نیاز به تغییر در برنامه پیک‌سایی برای جبران کمبود برق شبکه وجود دارد؟"، گفت: برنامه پبک‌سایی به‌گونه‌ای تنظیم شده که نیازی به تغییر در برنامه پبک‌سایی وجود ندارد و برنامه زمان بندی که در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، تجاری، اداری و خانگی تنظیم شده، پیش خواهد رفت.

وی افزود: هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی نداریم و به‌نظر می‌رسد که مجموعه اقداماتی که طی ۱۰۰ برنامه عملیاتی صورت گرفته، امکان پاسخ‌گویی به نیازهای برقی تابستان سال جاری را داشته باشد.

به گزارش تسنیم ، سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: با وجود تمامی این موارد، از مردم عزیز درخواست می‌کنیم که در ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ تا آنجایی که می‌توانند از وسایل برقی پرمصرف به خصوص به صورت همزمان استفاده نکنند و دمای وسایل سرمایشی را نیز روی ۲۵ درجه و بالاتر تنظیم کنند تا مصرف برق در این ساعات کاهش پیدا کند و این امکان را که تابستان را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم بیشتر کند.

کد خبر 453161

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کاهش ۲۱ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای تهران

    کاهش ۲۱ درصدی ورودی آب به مخازن سدهای تهران

    مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با ثبت بیش از ۱۸۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، ذخایر سدهای تامین کننده آب استان تهران، به ۶۳۲ میلیون متر مکعب رسید.

  • کشاورزانی که ظهر آبیاری نکنند پول برق نمی دهند

    کشاورزانی که ظهر آبیاری نکنند پول برق نمی دهند

    سرپرست امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اجرای مدیریت مصرف برق کشاورزی توسط دو وزارتخانه مدیریت می‌شود، گفت: کشاورزانی که از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵ بعد از ظهر از چاه کشاورزی استفاده نکنند پول برق نمی دهند.

  • برق ۱۵ اداره و ۳ وزارتخانه پرمصرف شهر تهران قطع شد

    برق ۱۵ اداره و ۳ وزارتخانه پرمصرف شهر تهران قطع شد

    در راستای برخورد با ادارات پرمصرف شهر تهران، روز گذشته برق ۱۵ اداره پرمصرف پایتخت شامل سه وزارتخانه و چندین سازمان ملی و استانی قطع شد.

  • افزایش قیمت بنزین واقعیت دارد؟

    افزایش قیمت بنزین واقعیت دارد؟

    یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: در عین حال که معتقدیم باید در حوزه مصرف بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های آن مدیریت دقیقتری اعمال شود اما هیچ گونه برنامه ای برای افزایش قیمت آن ها در دستور کار مجلس و دولت نیست.

  • ساختمان آلومینیوم بدون تخلیه ایمن سازی می شود

    ساختمان آلومینیوم بدون تخلیه ایمن سازی می شود

    پیرعلی گفت: توافق شد تا کسبه ساختمان آلومینیوم مسئولیت حقوقی ایمن‌سازی را بدون تخلیه این ساختمان برعهده بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =