برق ۱۵ اداره و ۳ وزارتخانه پرمصرف شهر تهران قطع شد

در راستای برخورد با ادارات پرمصرف شهر تهران، روز گذشته برق ۱۵ اداره پرمصرف پایتخت شامل سه وزارتخانه و چندین سازمان ملی و استانی قطع شد.

به گزارش صدای بورس، به‌دنبال هشدارهای داده‌شده مبنی بر لزوم خاموش کردن سامانه‌های سرمایشی ادارات از ساعت 13 که پیش از این اطلاع‌رسانی شد، با گذشت 24 ساعت از اعلام موضوع، برق 15 دستگاه اجرایی که توجهی به هشدارهای ارائه‌شده نکرده بودند، قطع شد.

کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه اولویت اصلی وزارت نیرو در سال جاری، تأمین برق بخش خانگی است، گفت: پیش از این به‌صورت مکرر به ادارات پرمصرف کلان‌شهر تهران هشدار داده شده است که با کاهش حداقل 30درصدی مصرف برق در ساعات اداری، کاهش حداقل 60درصدی مصرف در ساعات غیراداری و خاموش کردن سامانه‌های سرمایشی از ساعت 13، در کاهش بار شبکه توزیع برق و تأمین برق مشترکان خانگی همکاری کنند و در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.


بیشتر بخوانید: برق سه وزارتخانه پرمصرف در تهران قطع شد


ناظریان با بیان اینکه "قطع برق ادارات پرمصرف از هفته گذشته آغاز شده است و با افزایش دما، برخورد با پرمصرف‌های بخش اداری، شدیدتر خواهد شد"، گفت: در همین راستا، مطابق مصوبه هیئت دولت، روز گذشته با کنترل داده‌های حاصل از کنتورهای هوشمند، برق 15 اداره پرمصرف در شهر تهران قطع شد.

وی افزود: روز گذشته سه وزارتخانه و چندین سازمان ملی و استانی نیز مشمول قطع برق شدند تا مردم مطمئن باشند در مسیر تأمین آسایش و رفاه هموطنان، هیچ‌گونه مدارایی با پرمصرف‌ها نخواهد شد و هر سازمانی که به مصوبه ابلاغی هیئت وزیران بی‌اعتنا باشد با قطع برق مواجه خواهد شد.

به گزارش تسنیم، طبق گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، اسامی این ادارات به هیئت وزیران و استانداری تهران نیز اعلام خواهد شد.

کد خبر 453432

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی نداریم

    هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی نداریم

    سخنگوی صنعت برق گفت: هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی نداریم و به‌نظر می‌رسد که مجموعه اقداماتی که طی ۱۰۰ برنامه عملیاتی صورت گرفته، امکان پاسخ‌گویی به نیازهای برقی تابستان سال جاری را داشته باشد.

  • علت خاموشی‌های پراکنده چیست؟

    علت خاموشی‌های پراکنده چیست؟

    سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر شبکه برق کشور بدون مشکل و پایدار است و مشکلی برای تامین برق وجود ندارد، ولی ممکن است در برخی نقاط شاهد خاموشی‌های مقطعی باشیم.

  • قطعی برق اینترنت را کند کرد

    قطعی برق اینترنت را کند کرد

    با فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف برق در برخی نقاط شاهد خاموشی‌های مقطعی هستیم و این موضوع باز هم مشکل قطعی‌های آنتن موبایل و اینترنت را به دنبال داشته است.

  • کارخانجات فولاد ایران تعطیل می‌شوند؟

    زیان ۴ میلیارد دلاری در تولید فولاد

    کارخانجات فولاد ایران تعطیل می‌شوند؟

    سریال خاموشی صنایع در سال جاری پیش از شروع تابستان آغاز شد. اتفاقی که سال گذشته زیان چهار میلیارد دلاری را برای صنعت فولاد در پی داشت. در همین زمینه امروز انجمن فولاد نامه‌ای را منتشر و نسبت به تعطیلی تمام کارخانه‌ها و توقف تولید فولاد ایران ابراز نگرانی کرد.

  • ساعت ادارات کدام استان‌ها تغییر کرد؟

    ساعت ادارات کدام استان‌ها تغییر کرد؟

    طبق مصوبه دولت اختیار تغییر ساعات اداری به استانداران داده شده و تا کنون این مسئله در ۱۲ استان اجرایی شده است.

  • اجرای تغییر ساعات ادارات در ۱۰ استان

    اجرای تغییر ساعات ادارات در ۱۰ استان

    مدیرعامل شرکت توانیر گفت: طبق مصوبه دولت، اختیار تغییر ساعات اداری به استانداران داده شده است و تاکنون تغییر ساعات اداری در ۱۰ استان کشور که گرمسیر هستند، اجرایی شده است و احتمالاً در روزهای آینده تعداد استان‌های مشمول این طرح به ۲۰ استان می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =