اجرای تغییر ساعات ادارات در ۱۰ استان

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: طبق مصوبه دولت، اختیار تغییر ساعات اداری به استانداران داده شده است و تاکنون تغییر ساعات اداری در ۱۰ استان کشور که گرمسیر هستند، اجرایی شده است و احتمالاً در روزهای آینده تعداد استان‌های مشمول این طرح به ۲۰ استان می‌رسد.

به گزارش صدای بورس، آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: محدودیت‌هایی که سال گذشته ایجاد شد و خاموشی‌هایی که اتفاق افتاد، امسال تکرار نخواهد شد؛ چرا که هماهنگی‌ها جهت مدیریت بار در بخش صنعتی امسال با هماهنگی وزارت صمت و با رعایت برنامه‌های مدیریت بازار، از مدتها پیش آغاز شده است.

کردی با ابراز اینکه "از ابتدای امسال تاکنون شاهد رشد بیش از ۱۰درصدی مصرف برق صنایع بودیم"، گفت: همچنین براساس مصوبه هیئت وزیران، پس از اتمام دوره اوج بار، هیچ محدودیتی در مصرف صنایع وجود نخواهد داشت و حتی در صورت تجاوز از دیماند (مصرف برق بیش از قرارداد) نیز با آنها همکاری خواهد شد.

مدیرعامل توانیر در خصوص برنامه‌های همکاری با بخش کشاورزی نیز گفت: با برنامه‌های تعریف‌شده کشاورزان می‌توانند در صورت همکاری با برق، از تعرفه رایگان در ۱۹ ساعت از شبانه‌روز بهره‌مند شوند.

کردی ادامه داد: این برنامه‌ها به‌گونه‌ای است که هیچ خللی در کشاورزی کشور ایجاد نخواهد شد و حتی می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های کشاورزان شود چرا که در این برنامه‌ها، کشاورزان می‌توانند در صورت عدم استفاده از چاه‌های کشاورزی به‌مدت ۵ ساعت در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۸، از برق رایگان در بقیه ساعت‌ها استفاده کنند.


بیشتر بخوانید:اگر زیاد مصرف کنید تابستان خاموشی داریم


وی درباره تلفات شبکه‌های برق نیز گفت: تلفات در ذات شبکه‌های برق است و این تصور که می‌توان تلفات را به صفر رساند اشتباه است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر تلفات شبکه‌های برق به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: سختگیرانه‌ترین بخش مصوبه دولت برای مدیریت مصرف، مربوط به ادارات دولتی است؛ به‌طوری که این دستگاه‌ها، باید حتماً در ساعات اداری ۳۰ درصد و غیراداری ۶۰ درصد نسبت به پارسال کاهش مصرف را داشته باشند.

وی ادامه داد: تمام ادارات دولتی در تهران مجهز به کنتورهای هوشمند کنترل از راه دور شده‌اند که باعث رؤیت‌پذیر شدن مصرف برق این ادارات می‌شود و به این ترتیب مصرف آن‌ها از راه دور در مرکز کنترل برق تهران بزرگ رصد می‌شود. اطلاعات این ادارات هر ۵ ثانیه یک بار به مرکز کنترل ارسال و در صورت نیاز برق آنها از راه دور قطع می‌شود.

وی در خصوص تغییر ساعات کاری ادارات نیز گفت: طبق مصوبه دولت، اختیار تغییر ساعات اداری به استانداران داده شده است و تاکنون، تغییر ساعات اداری در ۱۰ استان کشور که گرمسیر هستند، اجرایی شده است و تغییر ساعات به‌شکلی است که ادارات قبل از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه تعطیل شوند تا در دوره اوج مصرف که از ساعت ۱۳ یا ۱۴ آغاز می‌شود، ادارات تعطیل شده باشند.

به گزارش تسنیم، کردی ادامه داد: این طرح سبب تناسب‌بخشی به وضعیت ترافیک هم خواهد شد که مصوبات اولیه آن در ۱۰ استان دیگر نیز تهیه شده است و احتمالاً در روزهای آینده، تعداد استان‌هایی که باید تغییر ساعات بخش اداری را داشته باشند، به ۲۰ استان می‌رسد.

کد خبر 452942

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رضا فاطمی امین در وزارت صمت  چه دستاوردی داشته است؟ / نگاه بسته

    رضا فاطمی امین در وزارت صمت چه دستاوردی داشته است؟ / نگاه بسته

    فاطمی امین از بدو معرفی به‌عنوان گزینه انتخابی وزارت صمت رئوس کلی برنامه‌های خود را حول سه محور تنظیم بازار، صادرات‌محوری و حمایت از صنایع ملی عنوان کرد و تا امروز نیز هرچه عنوان کرده یا اجرا، در همین باره بوده حتی اگر نتیجه مناسبی در پی نداشته است.

  • خاموشی ها شروع شد

    خاموشی ها شروع شد

    در حالی که وزیر نیرو هفته گذشته اعلام کرد که قطع برق شبکه خانگی به رفتار و میزان مصرف مشترکان بستگی دارد، اما برخی از مشترکان خانگی تهران از خاموشی‌های چندین‌باره برق در هفته گذشته خبر داده‌اند.

  •  کدام بازار در شرایط فعلی برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

     کدام بازار در شرایط فعلی برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

    معمولاً وقتی صحبت از فرصت‌های ‌سرمایه‌گذاری می‌شود (حداقل طی چند سال اخیر) کمتر مطلبی به بحث تولید اختصاص می‌یابد، اما باید گفت در شرایط فعلی که نرخ ارز رشد زیادی کرده و رشد دوباره‌ای نیز به نظر خواهد داشت، و در طرف مقابل به خاطر کمبود منابع ارزی حکومت تا حد امکان واردات را محدود کرده، تولید بسیاری از محصولات صرفه اقتصادی یافته است.

  • آغاز اجرای برنامه های مدیریت بار برق

    آغاز اجرای برنامه های مدیریت بار برق

    مدیرعامل توانیر از آغاز اجرای برنامه های مدیریت بار برق همزمان با آغاز فصل اوج مصرف برق خبرداد و گفت: امسال با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با وزارت صمت و صنایع، شاهد اجرای متفاوت این برنامه ها هستیم.

  • برق ۱۵ اداره و ۳ وزارتخانه پرمصرف شهر تهران قطع شد

    برق ۱۵ اداره و ۳ وزارتخانه پرمصرف شهر تهران قطع شد

    در راستای برخورد با ادارات پرمصرف شهر تهران، روز گذشته برق ۱۵ اداره پرمصرف پایتخت شامل سه وزارتخانه و چندین سازمان ملی و استانی قطع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =