تشکیل کمیته‌ای مشترکی برای جلوگیری از ضرر و زیان واحدهای تولیدی

در تابستان سال گذشته قطعی برق واحدهای تولیدی بدون اطلاع قبلی انجام می‌شد اما اکنون قرار بر این شد تا این اقدام نه تنها با اعلام به آنها بلکه با توافق تشکل‌ها صورت بگیرد.

به گزارش صدای بورس، محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای کنترل قطعی برق صنایع در تابستان اشاره کرد و گفت: به دنبال ضرر و زیان سال گذشته صنایع تحت تاثیر قطعی پیاپی برق آنها، کمیته مشترکی مابین وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیرو تشکلی شد تا بتوان از طریق تصمیمات اتخاذ شده در این کمیته مانع از ضرر و زیان احتمالی صنایع در پیک مصرفی برق برای تابستان شویم.

وی اظهار داشت: در زمستان سال گذشته، اقدامات درستی برای کنترل مصرف گاز صنایع در دستور کار قرار گرفت و در آن زمان توانستیم به موفقیت‌های زیادی در عدم قطعی گاز صنایع دست پیدا کنیم.

مفتح خاطرنشان کرد: اکنون در حال مدیریت قطعی برق صنایع هستیم و تصمیمات اتخاذ شده به گونه‌ای است که کمترین آسیب به صنایع مختلف وارد شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که در وضعیت فعلی به دنبال اولویت‌ بندی برای قطعی برق صنایع هستیم تا ضمن جبران کمبود برق، کمترین خسارت به صنایع وارد شود.


بیشتر بخوانید: برق سه وزارتخانه پرمصرف در تهران قطع شد


به گفته وی قطعی برق صنایع در استان‌های مختلف، متفاوت است بر این اساس قرار شد تا نیروگاه برق CHP شهرک‌های صنعتی به کار گرفته شوند.

مفتح تاکید کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، قطعی برق واحدهای تولیدی از قبل اعلام می‌شود تا صنایع خسارت چندانی بابت این قطعی‌ها متحمل نشوند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخی از صنایع در ابتدای زنجیره قرار دارند و در صورت قطعی یکباره برق، صنایع تبعی آنها هم ضربه خواهند خورد، گفت: صنایعی مانند سیمان کلینکر زیادی تولید کردند؛ بنابراین اگر فقط آسیاب روشن باشد در تامین سیمان به مشکل بر نخواهیم خورد.

وی اظهار کرد: به مرور تصمیمات اتخاذ شده برای صنایع اعلام خواهد شد.

مفتح اظهار داشت: در تابستان سال گذشته قطعی برق واحدهای تولیدی بدون اطلاع قبلی انجام می‌شد اما اکنون قرار بر این است تا قطعی برق صنایع نه تنها با اعلام آنها بلکه با توافق تشکل ها صورت بگیرد.

به گزارش سنا ،قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان اما همچنان برق هیچ صنعتی قطع نشده است و تمام تلاش مجموعه دو وزارتخانه صمت و نیرو کاهش تبعات قطعی برق صنایع است.

کد خبر 453415

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اقساط بدهی مالیاتی واحدهای صنفی به ۶۰ ماه افزایش یافت

    اقساط بدهی مالیاتی واحدهای صنفی به ۶۰ ماه افزایش یافت

    معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت گفت: مطابق یکی از مصوبه‌های سران قوا، تقسیط بدهی مالیاتی واحدها از ۳۶ ماه به ۶۰ ماه افزایش یافت.

  • کمبود برق، سیمان را گران کرد

    کمبود برق، سیمان را گران کرد

    همانند سال گذشته محدودیت‌های ایجاد شده برای برق کارخانجات فولاد و سیمان منجر به گران شدن این کالاها در بازار شده؛ به نحوی که قیمت سیمان در خرده فروشی‌ها از حدود پاکتی ۵۰ هزار تومان به ۶۵ هزار تومان و در مناطقی تا ۹۰ هزار تومان رسیده است.

  • با اعلام قبلی، برق صنایع قطع می شود

    با اعلام قبلی، برق صنایع قطع می شود

    از چند روز آینده قطعی برق در واحدهای تولیدی آغاز می‌شود و باید به طور حتم خاموشی صنایع به منظور جلوگیری از ضرر و زیان‌ها با اعلام قبلی صورت بگیرد.

  • بانک‌ها در سال گذشته چقدر وام دادند؟

    بانک‌ها در سال گذشته چقدر وام دادند؟

    میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان اسفند سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ به ترتیب معادل ۴۲.۷ و ۴۸.۳ درصد افزایش یافته است.

  • پارسال چقدر وام تولیدی داده شد؟

    پارسال چقدر وام تولیدی داده شد؟

    آمار سالانه منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد سال قبل بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی پرداخت شده و ۳۱.۵ درصد از متقاضیان این تسهیلات موفق به دریافت آن شدند. البته با این وجود آماری از میزان پرداخت تسهیلات تولید و استغال در کل سال ۱۴۰۰ در دسترس نیست.

  • وزیر کار استعفا داد

    وزیر کار استعفا داد

    حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور استعفای خود را از تصدی این وزارتخانه اعلام کرد.

  • چند واحد صنفی فعال داریم؟

    چند واحد صنفی فعال داریم؟

    جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تا پایان بهمن سال ۱۴۰۰ بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی در کشور فعال بوده‌اند که نزدیک به نیمی از آن‌ها توزیعی و فقط حدود ۱۹ درصد آن‌ها تولیدی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =