ساختمان آلومینیوم بدون تخلیه ایمن سازی می شود

پیرعلی گفت: توافق شد تا کسبه ساختمان آلومینیوم مسئولیت حقوقی ایمن‌سازی را بدون تخلیه این ساختمان برعهده بگیرند.

به گزارش صدای بورس، محمد پیرعلی گفت: در جلسه صبح دیروز دادستانی تهران درباره تعیین وضعیت ایمن‌سازی ساختمان آلومینیوم، قرار شد شورای کسبه آلومینیوم، مسئولیت حقوقی و تبعات ایمن‌سازی ساختمان را بدون تخلیه آن بر عهده بگیرند و ایمن‌سازی توسط خود آنان به عنوان صاحبان سرقفلی انجام شود.

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان گفت: نا ایمن‌ترین بخش ساختمان آلومینیوم مربوط به تاسیسات برق در این ساختمان است که مقرر شد به قید فوریت ایمن‌سازی آن انجام شود.

او می گوید: ما پیش از این نیز عنوان کرده بودیم که اگر قرار باشد بنیاد مستضعفان به تنهایی پروژه ایمن‌سازی آلومینیوم را بر عهده بگیرد، برای حفظ امنیت شهروندان و مراجعان و کسبه، باید ساختمان تخلیه شود و پس از انجام فرایند ایمن‌سازی، ساختمان مجدد به کسبه تحویل داده شود، اما اگر کسبه خودشان مسئولیت ایمن‌سازی را برعهده بگیرند، بنیاد قدرالسهم خود که معادل ۵۰ درصد هزینه‌ها است، کاملا بر عهده خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: بازار مسکن در نیمه زمستان گرم می شود؟


پیرعلی گفت: به محض اینکه کسبه ساختمان آلومینیوم از لحاظ حقوقی این تعهد و اطمینان را به بنیاد مستضعفان و دادستانی تهران بدهند که تمامی مسئولیت اجرای عملیات ایمن‌سازی و تبعات احتمالی آن ناشی از عدم تخلیه ساختمان حین ایمن‌سازی برعهده آنهاست، عملیات ایمن‌سازی می‌تواند آغاز شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ساختمان ۱۵ طبقه آلومینیوم به متراژ چهار هزار و ۳۰۰ متر مربع در سال ۱۳۴۳ ساخته شده است و این ساختمان در حال حاضر فاقد پایان کار، سیستم‌های اعلام و اطفای حریق و همچنین دارای تأسیسات برقی فرسوده و مستهلک است که بنیاد از ۶ سال پیش پیگیر ایمن‌سازی آن با هدف پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی بوده است.

کد خبر 453056

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • آپارتمان در تهران متری چند؟

    آپارتمان در تهران متری چند؟

    قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.

  • چه تعداد ساختمان خطرناک در تهران وجود دارد؟

    چه تعداد ساختمان خطرناک در تهران وجود دارد؟

    رییس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران تاکید کرد: ما اگر اجازه داده بودیم آیین‌نامه کنترل ساختمان تصویب شود، ماجرای متروپل اتفاق نمی‌افتاد.

  • هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی نداریم

    هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی نداریم

    سخنگوی صنعت برق گفت: هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی نداریم و به‌نظر می‌رسد که مجموعه اقداماتی که طی ۱۰۰ برنامه عملیاتی صورت گرفته، امکان پاسخ‌گویی به نیازهای برقی تابستان سال جاری را داشته باشد.

  • دولت حمایت نکرد،آلومینیوم گران شد

    دولت حمایت نکرد،آلومینیوم گران شد

    دبیر سندیکای صنعت آلومینیوم ایران ضمن تاکید بر اینکه دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنعت آلومینیوم را به حال خود رها کرده و به مشکلات آن رسیدگی نمی‌کند، عمده دلیل افزایش قیمت آلومینیوم در بازار را کم کردن عرضه تولیدکنندگان مواداولیه خوانده و تاکید کرد: درست است که صنایع مادر بایستی مورد حمایت قرار گیرند، اما صادرات مواداولیه مصداق بارز خام‌فروشی و برخلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =