تصمیم وزارت صمت در مورد سمند و تیبا

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت گفت: سازمان استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است و قطعا از این سازمان پشتیبانی می‌کنیم و تصمیمات آنها در مورد عدم تائید سمند و تیبا لحاظ می‌شود.

به گزارش صدای بورس، سیدرضا فاطمی‌امین امروز در بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سؤال که سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است که اعتبار و کیفیت خودروهای تیبا و سمند ال‌ایکس را تائید نمی‌کند و باید این دو خودرو از خط تولید خارج شوند، گفت: سازمان استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است و قطعا از این سازمان پشتیبانی می‌کنیم و تصمیمات آنها لحاظ می‌شود.

وزیر صمت اظهار داشت: تمام تولیدکنندگان موظفند ضوابط سازمان استاندارد را در مورد کیفیت رعایت کنند.

وی با بیان اینکه یک بخش از ضعف کیفیت خودرو به دلیل خودروهای ناقص و کف پارکینگ بود، اظهار داشت: مدیران ایران‌خودرو متعهد شده‌اند، از ابتدای خرداد ماه امسال در این خودروسازی خودروی ناقص تولید نشود.


بیشتر بخوانید: واگذاری خودروها از ابتدای خرداد به بورس


وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: سکوهای تولید خودروهایی مانند سمند و تیبا و همچنین پژو ۴۰۵ قدیمی هستند و سالیان زیادی از فناوری تولید آنها می‌گذرد، بنابراین، این خودروها به صورت خواه ناخواه بی‌کیفیت تولید می‌شوند.

فاطمی‌امین اظهار داشت:‌ در مقابل خروج خودروهای بی‌کیفیت مانند سمند، تیبا و ۴۰۵ از خط تولید، تولید خودروهای با کیفیتی مانند تارا افزایش می‌یابد.

وی بیان داشت:‌ سال گذشته ۹ هزار دستگاه خودروی تیبا تولید شده است و برنامه برای تولید امسال این خودرو ۷۵ هزار دستگاه است.

به گزارش فارس، وزیر صمت اظهار داشت: حرف سازمان استاندارد فصل‌الخطاب است.

کد خبر 452549

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =