۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
آماری عجیب از فیس بوک !

علاقه کاربران به فیس بوک طی ۱۰ سال گذشته، ۸۷ درصد کاهش یافته است. مطالعات جدید نشان داد که علیرغم تغییر نام به متا، این شبکه "در جذب کاربران زیر ۳۰ سال مشکل دارد."

صدای بورس- مهراز حبیبی؛ طبق مطالعه ای که در مورد محبوبیت فعلی شبکه اجتماعی فیس بوک پس از تبدیل نام آن به متا انجام شد، علاقه متوسط کاربران به فیس بوک در ده سال گذشته تقریباً ۹۰ درصد کاهش یافته است.

طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده در Trends بین ژانویه ۲۰۱۳ و ژانویه ۲۰۲۲، تحقیقات انجام شده توسط رسانه اطلاعات مالی متخصص در ارزهای دیجیتال Bankless Times نشان می‌دهد که حجم جستجوهای عبارت «فیس‌بوک» در دهه گذشته ۸۷ درصد کاهش یافته است.

او توضیح می دهد: «مشکل با از دست دادن کشش با جوانان با وجود تغییر نام به متا تشدید شده است. از این نظر، این مطالعه می افزاید که فیس بوک "در جذب کاربران زیر ۳۰ سال مشکل دارد".
این شبکه اجتماعی که روزانه نزدیک به ۲۰۰۰ میلیون کاربر از آن استفاده می کنند، با مشکلی مواجه است که ممکن است «رشد آینده آن را محدود کند». آخرین داده های شناخته شده از فیس بوک نشان می دهد که تعداد کاربران فعال در سه ماهه سوم (به ۱۹۳۰ میلیون) و در سه ماهه چهارم (۱۹۲۹ میلیون) سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

مارک زاکربرگ در ماه فوریه اذعان کرد که شرکت او به دلیل موفقیت TikTok کاربران خود را از دست می دهد.


بیشتر بخوانید: این روزها در فیس بوک چه می‌گذرد؟


طبق این مطالعه، اپل یکی دیگر از دردسرهای فیس بوک است. به طور خاص، «شفافیت ردیابی برنامه» آن، مکانیزمی که کاربر را مجبور می‌کند به برنامه‌های دیگر اجازه دسترسی صریح به شناسه آگهی‌دهنده بدهد و سال گذشته با iOS ۱۴.۵ معرفی شد.

کاربران آیفون «از اشتراک‌گذاری انبوه این اطلاعات خودداری کرده‌اند»، که به نوبه خود بر شرکت‌هایی که در فیس‌بوک تبلیغ می‌کنند تأثیر گذاشته است و در واقع، آن را در موارد زیادی به TikTok تغییر داده‌اند، زیرا «ارزان‌تر است» برای تبلیغات در فیس‌بوک. او، به گفته بانک لس تایمز. در نتیجه این مطالعه، فیسبوک ۱۰۰۰۰ میلیون دلار از درآمد تبلیغاتی خود را از دست داده است.

کد خبر 450549

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • استخدام‌های متا ۳۰ درصد کم می‌شود

    استخدام‌های متا ۳۰ درصد کم می‌شود

    مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت متا (فیس‌بوک سابق) در جمع کارکنان این شرکت از آنها خواست برای یک رکود عمیق اقتصادی آماده شوند و اعلام کرد برنامه‌های خود را برای استخدام مهندسان در سال جاری حداقل ۳۰ درصد کاهش داده است.

  • سرنوشت صنعت خودرو، در انتظار بازار تلفن همراه؟

    سرنوشت صنعت خودرو، در انتظار بازار تلفن همراه؟

    واردات گوشی آیفون تا پایان اردیبهشت ممنوع است، آن هم در شرایطی که همانند تولید خودروی داخلی، دوباره تاکید بر ساخت گوشی داخلی، همزمان با حذف رقبای خارجی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =