استخدام‌های متا ۳۰ درصد کم می‌شود

مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت متا (فیس‌بوک سابق) در جمع کارکنان این شرکت از آنها خواست برای یک رکود عمیق اقتصادی آماده شوند و اعلام کرد برنامه‌های خود را برای استخدام مهندسان در سال جاری حداقل ۳۰ درصد کاهش داده است.

به گزارش صدای بورس، زاکربرگ در جلسه هفتگی پرسش و پاسخ به کارمندان فیس‌بوک گفت ممکن است بحران اقتصادی پیش رو یکی از بدترین رکودهایی باشد که در تاریخ اخیر دیده‌ایم.

زاکربرگ گفت متا هدف خود برای استخدام مهندسان در سال ۲۰۲۲ را از برنامه اولیه ۱۰ هزار نفر به حدود ۶ تا ۷ هزار نفر کاهش داده است. شرکت متا در گذشته کاهش آمار استخدامی را تایید کرده بود، اما ارقام دقیق قبلاً گزارش نشده بود.

همچنین بر اساس یک یادداشت داخلی متا که روز پنجشنبه خبرنگار رویترز مشاهده کرد، این شرکت فناوری و رسانه‌های اجتماعی در حال آماده شدن برای نیمه دوم سال سخت‌تری است زیرا با فشارهای کلان اقتصادی و مسائل مربوط به حریم خصوصی داده‌ها در بخش تبلیغات روبه‌رو است. کریس کاکس، مدیر ارشد تولید شرکت این یادداشت هشدارآمیز را نوشته است.

کاکس در یادداشت خود به‌ بخشی از برنامه‌های شرکت متا در آینده اشاره کرده است. او گفته متا باید تا پایان سال تعداد واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) را در مراکز داده خود تا پنج برابر افزایش دهد.


بیشتر بخوانید :خرید و فروش میلیونی زمین در دنیاهای مجازی


همچنین کاکس به سرویس ویدئویی ریلز (Reels) این شرکت که به‌سبک تیک‌تاک ایجاد شده نیز اشاره کرده است. به گفته او استقبال از ریلز در ایالات متحده و در سطح جهانی بیش از دو برابر شده و شرکت برای آینده این بخش برنامه‌هایی دارد.

او به‌برنامه‌های شرکت متا در خصوص ابتکارات هوش مصنوعی، رشد درآمد پیام‌رسان، ابزارهای خرید درون برنامه‌ای و همچنین هدست واقعیت ترکیبی «کامبریا» هم اشاره کرده است. در مجموع به‌نظر می‌رسد شرکت متا در حال آماده‌سازی خود برای وقوع احتمالی یک رکود اقتصادی و مشکلات ناشی از آن است.

به‌گزارش همشهری آنلاین -گزارش‌های پراکنده نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌های فناوری، جاه‌طلبی‌های خود را با پیش‌بینی رکود احتمالی ایالات متحده امریکا کاهش داده‌اند.

کد خبر 454640

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • آماری عجیب از فیس بوک !

    آماری عجیب از فیس بوک !

    علاقه کاربران به فیس بوک طی ۱۰ سال گذشته، ۸۷ درصد کاهش یافته است. مطالعات جدید نشان داد که علیرغم تغییر نام به متا، این شبکه "در جذب کاربران زیر ۳۰ سال مشکل دارد."

  • اینستاگرام پولی می‌شود!

    صدای بورس گزارش می‌دهد؛

    اینستاگرام پولی می‌شود!

    اینستاگرام به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا از دنبال کنندگان یا همان فالوئرهای خود هزینه اشتراک دریافت کنند.

  • ۲۰۲۲ برای اقتصاد جهان چه خوابی دیده است؟

    ۲۰۲۲ برای اقتصاد جهان چه خوابی دیده است؟

    سال ۲۰۲۲ سال تغییرات خواهد بود، تغییراتی مانند دور شدن از سیستم اقتصادی متکی به هیدروکربن‌ها، غلبه بر طاعون کووید-۱۹ یا پایان دادن به دوره سیاست‌های انبساطی توسط بانک‌های مرکزی. در این سال تغییرات خارق‌العاده‌ای در سرتاسر کره زمین رخ می‌دهد که بازارها، امور مالی شرکت‌ها، سیاست و اقتصاد را فراتر از آن شکل خواهد داد.

  • خرید و فروش میلیونی زمین در دنیاهای مجازی

    خرید و فروش میلیونی زمین در دنیاهای مجازی

    زمین در دنیاهای مجازی که با نام متاورس شناخته می شود، در بعضی از موارد به مبلغ میلیونها دلار خرید و فروش می شود.

  • بانک‌های ایران باید از متاورس استفاده کنند

    بانک‌های ایران باید از متاورس استفاده کنند

    استاد ایرانی دانشگاه میسوری غربی آمریکا خطاب به بانک‌ها گفت: بانکداری دیجیتال شدیداً روبه‌رشد است و استفاده از هوش مصنوعی و متاورس در آن الزامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =