این روزها در فیس بوک چه می‌گذرد؟

فیس بوک با حدود ۲.۹۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، بزرگترین شبکه اجتماعی در سراسر جهان است.

صدای بورس - مهراز حبیبی؛ در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲، تعداد کاربران فعال فیس بوک از یک میلیارد گذشت و آن را به اولین شبکه اجتماعی تبدیل کرد که این رکورد را شکسته است (کاربران فعال کسانی هستند که در ۳۰ روز گذشته وارد فیس بوک شده‌اند.) در طول سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، این شرکت اعلام کرد که ۳.۵۱ میلیارد نفر در هر ماه از حداقل یکی از محصولات اصلی شرکت (فیس بوک، واتس آپ، اینستاگرام یا مسنجر) استفاده می‌کنند.

آغاز کار فیس بوک
فیس بوک در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد و در حال حاضر بزرگترین سرویس شبکه اجتماعی مبتنی بر دسترسی جهانی و تعداد کل کاربران فعال است. این سرویس که توسط دانشجوی هاروارد مارک زاکربرگ و برخی از دوستان او راه‌اندازی شد، در ابتدا فقط برای دانشجویان هاروارد در دسترس بود، اما به زودی به دانشگاه‌های منطقه و کالج‌های دیگر گسترش یافت و سپس برای دانش آموزان دبیرستانی و کاربران جهانی ۱۳ ساله یا بیشتر باز شد. از آوریل ۲۰۲۱، هند از نظر اندازه کاربران فیس بوک در رتبه اول در دنیا قرار دارد.

فیس بوک چگونه کار می‌کند؟
کاربران فیس بوک باید قبل از استفاده از شبکه اجتماعی ثبت نام کنند و می‌توانند یک نمایه شخصی برای تعامل با سایر کاربران ایجاد کنند که می‌توانند به عنوان دوست اضافه کنند. علاوه بر این، کاربران فیس بوک ممکن است به گروه‌های کاربری بر اساس محل کار، کالج یا مدرسه بپیوندند و همچنین می‌توانند مخاطبین فیس بوک خود را در لیست‌ها دسته بندی کنند. کاربران می‌توانند به‌روزرسانی‌های وضعیت یا محتوای دیگر را پست کنند و به یکدیگر پیام دهند. کاربران فیس بوک همچنین می‌توانند با طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها از جمله بازی‌های اجتماعی یا سایر خدمات متعلق به فیس بوک مانند برنامه اشتراک عکس اینستاگرام تعامل داشته باشند.

فیس بوک در موبایل
از آوریل ۲۰۲۱، اکثر کاربران فیس بوک تقریباً به طور انحصاری از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به پلتفرم اجتماعی دسترسی دارند. در دسترس بودن فیس بوک بر روی تلفن همراه این شرکت را قادر می‌سازد تا ادعای زودهنگام خود را در بازارهای آنلاین اولین موبایل مانند هند مطرح کند. فیس بوک همچنین برنامه‌هایی را بر اساس ویژگی‌های اصلی فیس بوک مانند فیس بوک مسنجر منتشر می‌کند. طیف گسترده‌ای از برنامه‌های مرتبط با فیس بوک تضمین می‌کند که این شرکت یکی از محبوب‌ترین ناشران برنامه در سراسر جهان بر اساس دانلود است.

کد خبر 446486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشبد IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 1
    عالیست باتشکر ازبچه های تیم خوب وات ساپ