افزایش درآمد ۵۶ درصدی در " فخاس "

فخاس بعد از ۱۸ ماه روند ریزشی و حرکت در کانال ریزشی حالا به خط روند ۲۵ ماه صعودی برخورد کرده و در آن ناحیه سفارش‌ها به سمت بالا جمع شده است.

وحید بلالی - صدای بورس؛ فولاد خراسان یکی از فولادسازهای کشور بوده که وضعیت بنیادی خوبی دارد، EPS این نماد ۲۷۶۶ بوده و نسبت P/E این نماد پایین‌تر از متوسط گروه است، نسبت P/S این نماد نیز ۲.۶۷ است.

تولید این شرکت گندله، آهن اسفنجی و بریکت، شمش داخلی، محصولات سبک ساختمانی داخلی است. این شرکت در چند ماه اخیر فروش گندله را به صفر رسانده و از ظرفیت ذخیره برای فروش ماه‌های بعد استفاده کرده است.

محصولات فروش داخلی فولاد خراسان در چند ماه اخیر عبارتند از: آهن اسفنجی و بریکت، شمش داخلی و محصولات سبک داخلی است. میانگین فروش داخلی محصولات سبک ساختمانی داخلی به میزان ۳۹۹۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به میانگین ۹ ماهه گذشته سال قبل ۴۳ درصد افزایش یافته است که این افزایش به علت افزایش نرخ فروش بوده است. ( نرخ فروش ۷۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.)

- کل فروش داخلی فخاس ۵۹۰۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به میانگین ۹ ماهه سال قبل افزایش ۴۳ درصدی داشته است.

- کل فروش صادراتی فخاس نیز ۱۷۶۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲۲ درصد داشته است.

- کل درآمد ۹ ماهه این شرکت ۷۶۶۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته افزایش ۵۶ درصدی داشته است.

تحلیل قیمتی
فخاس بعد از ۱۸ ماه روند ریزشی و حرکت در کانال ریزشی حالا به خط روند ۲۵ ماه صعودی برخورد کرده و در آن ناحیه سفارش‌ها به سمت بالا جمع شده است.

Chart فخاس, MN1, 2022.01.16 18:31 UTC, Mofid Securities Co., MetaTrader 5, Demo

طبق تصویر فوق فخاس در یک کراس قیمتی قرار داشته و باید دید مقاومت خط روند ۱۸ ماه نزولی آن را به عقب می‌راند یا حمایت قوی ۲۵ ماهه کانال صعودی؟

کد خبر 445065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =