متعادل شدن معاملات با بازگشت سرمایه‌ها

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه باید ابزار مختلفی را در اختیار طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران قرار دهد تا از این طریق شاهد بازگشت سرمایه‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این بازار باشیم.

به گزارش صدای بورس ؛ امیرعلی امیرباقری، کارشناس بازار سرمایه به ایجاد ثبات و تعادل در معاملات بازار سهام اشاره کرد و گفت : از هفته گذشته زمینه ایجاد ثبات در معاملات بازار سهام فراهم شد و شاهد بازگشت روند صعودی در پاره‌ای از صنایع و سهام شرکت های حاضر در بازار بودیم.

وی اظهار داشت: با توجه به ایجاد ثبات نسبی در شاخص بورس و به تعادل رسیدن تعداد زیادی از سهام حاضر در بازار، پیش بینی می شود که در کوتاه مدت و میان مدت همچنان شاهد وجود روند باثبات در معاملات بازار سهام باشیم.

امیرباقری با تاکید بر اینکه ایجاد ثبات در معاملات بازار سهام نیازمند چند نکته است که باید به طور حتم برای بهبود روند معاملات بورس مدنظر فعالان حاضر در بازار قرار بگیرند، گفت: یکی از مهمترین نکات مدنظر برای ایجاد ثبات در بازار این است که سهامداران نباید در انتظار رشد شدید همه بازار باشند.


بیشتر بخوانید:


این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه روند صعودی پرشتاب بازار عمدتا بر پایه رشد همه شرکت ها انجام می شود، گفت: این موضوع در تضاد با کارایی تخصیصی بازار است، در حالی که رشد میان مدت و کوتاه مدت شاخص بورس از مجرای تفکیک سهام و صنایع از یکدیگر و رشد سهام برتر در بازار صورت می گیرد.

وی چنین اتفاقی را به نفع کلیت بازار اعلام کرد و گفت: با این اتفاق یک گروه از سهام، حرکت صعودی خود را آغاز می کنند و در نهایت در نقاط مقاومت به تعادل می رسند، این موضوع تاثیرگذار بر رشد شاخص بورس است و در میان مدت برای شاخص بورس و اصلاح زیرساخت بازار سرمایه امری معقول تلقی خواهد شد. به گزارش ایرنا، شاخص کل در بازار بورس دیروز (شنبه، ۱۶ مرداد ماه) یک هزار و ۷۱۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید.

کد خبر 436733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =