چرا  امروز سکه ثابت و طلا گران شد؟

در بازار ایران نیز هر گرم طلا ۱۸ عیار،به یک میلیون و ۹۱ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل فزایش کمتر از ۲ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش صدای بورس، امروز ۸ فروردین ۹۹ قیمت سکه مامی به ۱۱ میلیون ۲۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه ثابت و قیمت طلای ۱۸ عیار افزایش یافت. 

محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ارتباط با تحولات بازار طلا و سکه به صدای بورس گفت: از اول فروردین تا امروز ۸ فروردین ۱۴۰۰ قیمت سکه و طلا تغییر چندانی نداشته، عرضه و تقاضا در یکی دو روز گذشته باعث نوسان جزئی در قیمت سکه (کمتر از ۵۰ هزار تومان) شد اما امروز قیمت سکه در بازار ثبات داشت.

دلیل ثبات قیمت سکه و افزایش قیمت طلا

وی در ارتباط با دلیل ثبات قیمت سکه و افزایش قیمت طلا در بازار امروز بیان کرد: قیمت طلای جهانی امروز تغییری نداشت و در بازار ایران نیز هر گرم طلا ۱۸ عیار،به یک میلیون و ۹۱ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل فزایش کمتر از ۲ درصدی را تجربه کرد. دلیل افزایش قیمت طلای ۱۸ عیار افزایش نرخ ارز است. در مقابل قیمت سکه در انواع تمام، نیم و ربع هیچ تغییری نداشتند.

پیش بینی بازار طلا و سکه تا آخر هفته

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در مورد پیش بینی بازار طلا و سکه تا پایان هفته، به تعطیلات نیمه شعبان اشاره کرد و گفت: فردا بازار و بانک ها تعطیل هستند و هیج قیمتی نخواهیم داشت، بعد از آن ۲ روز پایان هفته نیز به دلیل کاهشی بودن داد وستدها قیمت طلا و سکه قابل پیش بینی نیست.

بیشتر بخوانیم:
زمان واریز اولین یارانه معیشتی ۱۴۰۰ مشخص شد
۱۰ پیش بینی از بورس ۱۴۰۰/ سهامداران خرد بخوانند

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 430729

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =