سکه دوباره گران شد!/ پیش بینی قیمت طلا و  سکه تا پایان هفته

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: قیمت سکه تمام بهار آزادی نسبت به روز گذشته افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی داشت.

به گزارش صدای بورس، جهان در حالی وارد سال نو میلادی شد که اونس جهانی رکورد افزایش قیمت ۲۵ درصدی را تجربه کرد. دیروز ( ۱۳ دی ماه) سکه ۸۰ هزار تومان نسبت به روز قبل خود( ۱۲ دی ماه) ارزان تر شد و امروز  قیمت سکه  ۲۰۰ هزار تومان گران شد. این گرانی با توجه به ثبات نسبی که در بازار طلا و سکه حاکم است، تعجب برانگیز است. افزایش قیمت دلار در طول روز کاری امروز یکشنبه ۱۴ دی ماه ۹۹ عامل این افزایش قیمت در سکه و طلا بود.

محمد کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با صدای بورس از افزایش قیمت سکه در طول امروز خبر داد و گفت: افزایش قیمت دلار بر طلا و سکه نیز اثر گذاشت. به شکلی که امروز  نسبت به روز گذشته سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد که یکصد هزار تومان این گرانی حباب قیمتی بود.  با احتساب  این گرانی حباب سکه امروز به ۴۰۰ هزار تومان رسید و نیم سکه، ربع سکه نیز  ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کردند.

تاثیر انتقال قدرت در آمریکا بر بورس و طلا

وی با اشاره به تاثیر انتقال قدرت در آمریکا بر بورس بیان کرد: به زودی در ژانویه ۲۰۲۱ شاهد تحولاتی خواهیم بود که از سیاست‌های اعلامی رئیس جمهور جدید آمریکا نشات خواهد گرفت و با این سیاست‌های اقتصادی آمریکا قیمت طلا در جهان نیز سمت و سو خواهد گرفت. درمان کرونا نیز تاثیر مستقیمی بر بهبود شرایط اقتصادی جهانی خواهد داشت و کاهش قیمت طلای جهانی را در پی خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: 
پیش بینی بازار سرمایه تا پایان هفته/ آنچه به نفع سهامداران خرد است
ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از خام فروشی در جزیره هرمز
آخرین خبرها از ورود استقلال به بورس
 

کشتی آرای با بیان اینکه بازار طلا و سکه تاثیری بر بازار سرمایه ندارند، بیان کرد: آینده تحولات بازار سکه و طلا برآمده از تاثیری است که قیمت دلار بر سکه می‌گذارد. امروز هر گرم طلا به طور تقریبی ۶ هزار تومان گران شد آینده آن نیز بسته به قیمت جهانی طلا، تحولات اقتصادی آمریکا، درمان کرونا مشخص خواهد شد.

در حالی که نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر از ابهام آلود بودن طلای جهانی سخن می‌گوید، بررسی‌ها نشان از کاهشی قیمت طلای جهانی در سال ۲۰۲۱  و تاثیر آن بر کاهشی بودن قیمت طلای داخلی دارد. هرچه امید به بازگشت شرایط پیشا کرونا بیشتر می‌شود به همان نسبت تقاضا برای خرید طلا و داشتن اندوخته ایمن کمتر می‌شود.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 425485

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =