عامل های اصلی افزایش قیمت طلا و سکه

کشتی آرای با بیان اینکه افزایش تقاضا در بازار طلا و سکه موجب افزایش حباب سکه شده است از حباب یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی سکه طرح جدید خبر داد.

به گزارش صدای بورس، محمد کشتی آرای؛ نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری گفت: امروز قیمت هر اونس طلای جهانی با ۹ دلار افزایش به ۱۸۹۵ دلار رسید در حالی که قیمت طلا و سکه در بازار داخلی باتوجه به افزایش قیمت ارز و افزایش چشم گیر تقاضا با حباب زیادی همراه شده است.

کشتی آرای با اشاره به حباب بالای یک میلیون تومان نیم سکه و ربع سکه بهارآزادی افزود:‌ افزایش تقاضا در بازار و عدم عرضه مناسب موجب شده تا حباب سکه امروز به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برسد این درحالی‌است که روز گذشته در همین ساعات حباب سکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود.

وی بیان کرد: امروز (پنج‌شنبه) با توجه به قیمت اونس جهانی و قیمت دلار در بازار آزاد، قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون تومان، نیم سکه بهارآزادی ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهارآزادی ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان است.

کشتی آرای اظهارکرد: قیمت هر مثقال طلای آبشده ۵ میلیون و ۸۳۵ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۴۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار  نیز یک میلیون و ۷۹۳ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت اونس جهانی طلا، افزایش قیمت ارز و افزایش تقاضا سه عامل مهمی هستند که باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی شده اند. منبع: تسنیم

کد خبر 417821

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =