بورس افزایشی خواهد ماند؟/ پیش بینی بازار سرمایه برای فردا

امروز ۱۸ اسفند ۹۹ زمان زمان پایان اوراق قرضه دولتی است و این زمزمه همچون شعله‌ای است که انبار باروت رشد سهام را روشن کرد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس امروز  ۱۸ اسفند ۹۹ با ۲۴ هزار و ۳۴۱ واحد رشد در کانال یک میلیون و ۱۹۹ هزار واحدی ایستاد، شاخص کل هم وزن بورس نیز با یک هزار و ۱۹۲ واحد رشد به  ۴۳۲ هزار و ۴۹ واحد رسید.فولاد، فملی، شستا، فارس شپنا، تاپیکو، وغدیر تاثیر گذارترین نمادهای بورسی بر شاخص کل بورس بودند. اپال، خساپا، خودرو، شستا، بوعلی، شپنا، خگستر نیز نمادهای پرتراکنش بورسی امروز ترکیبی از سرخی و سبزی بود.

مهدی افنانی، عضو هیات مدیره کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: بررسی روند رشد ارزش کامودیتی جهانی و معاملاتی که در هفته گذشته انجام شده نشان می‌دهد، قیمت سهام گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها منعکس کننده ارزش شرکت‌ها نبود و عملکرد بازار سرمایه برآمده از دلایل رفتاری و ترس بازار بود.

۳ عاملی که  سهام را مثبت نگه خواهد داشت

وی تصریح کرد: سهام برخی شرکت‌ها همچون کامودیتی محورها، قیمتی پایین تر از ارزش گذاری ذاتی داشتند، سازمان بورس و اوراق بهادار در زمان ریزش های بورسی به سهامداران خرد توصیه به سهامداری و نگه داشتن سهام شرکت ها کردند. این سازمان سیاست های حمایتی همچون الزام صندوق‌های با درآمد ثابت به سرمایه گذاری در بازار سهام، کاهش نرخ بهره بین بانکی در نظر گرفت و این تصمیمات بر روی سهام کامودیتی محورها تاثیر مثبت داشت از طرفی سهامداران خرد که خیالشان راحت شد سازمان بورس و اوراق بهادار از بازار سرمایه حمایت می‌کند، شروع به خرید و حضور در بازار سرمایه کردند.

بیشتر بخوانید:
اوراق بدهی بازار سرمایه را به زمین زد/ روز خوش بورسی بعد از ۱۸ اسفند در راه است؟
FATF خودرو را گران می‌کند؟/ دور زدن هزینه دارد
پیش بینی بازار سرمایه برای فردا / ۲ دلیلی که بورس اوج نمی‌گیرد

پیش بینی بازار سرمایه برای فردا و هفته آینده

افنانی در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه برای فردا و  هفته آِینده، بیان کرد: امروز ۱۸ اسفند ۹۹ زمان زمان پایان اوراق قرضه دولتی است و این زمزمه همچون شعله‌ای است که انبار باروت رشد سهام را روشن کرد. به نظر می‌رسد فردا بازار سرمایه مثبت باشد و ارزش سهام بسیاری از شرکت ها روندی افزایشی را پیش بگیرد. رشد شاخص شارپی نخواهد بود و  روندی منطقی و معقول خواهد داشت این رشد به شکل نوسانی تا هفته های دیگر نیز ادامه دار خواهد بود.

تا فصل مجامع بورس مثبت خواهد بود

وی با اشاره به فصل مجامع در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ بیان کرد: شاخص کل بورس به زودی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی خواهد رسید،‌ در واقع بازار سهام تا فصل مجامع  روند مثبتی خواهد داشت.لیدرهای بازار نیز گروه  پالایشی ها و خودرویی ها خواهند بود.

تغییر دامنه نوسان قابل دفاع است

وی با اشاره به تاثیر مثبت تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶ و منفی ۲ بیان کرد: عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار را در اتخاذ تدابیر برای مدیریت بازار سرمایه قابل دفاع است و این تغییر دامنه نوسان در تغییر روند بازار سرمایه از منفی به مثبت تاثیر گذار بوده است. 

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 429884

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =