پیش بینی بازار سرمایه برای فردا / ۲ دلیلی که بورس اوج نمی‌گیرد

۲ گروهی که در شرایط کنونی  بازار سرمایه را بیشتر از سایر گروه‌ها متاثر از خود می‌کنند،  گروه خودرویی‌ها و بانکی‌ها هستند.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس مقاومت یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحدی را شکست علیرغم پیش بینی‌ها مبنی بر اینکه بازار در روز چهارشنبه ۱۳ اسفند مثبت بسته خواهد شد، نحسی ۳ آخرین سیزدهم سال ۹۹ را گرفت و بازار منفی و شاخص کل با بیش از ۸ هزار واحد ریزش در گامی به عقب در کانال یک میلیون و ۱۷۷ هزار واحد معاملات هفته پیش را به پایان برد. 

بهترین رکود هفته گذشته برای روز سه شنبه ۱۲ اسفند بود در این روز  شاخص کل بورس با لیدری معدن و صنایع معدنی در بازار سرمایه ایران بسته شد، کگل، فولاد، کچاد، سه شاخص ساز اول بورسی از گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی بودند.نماد شرکت‌های معدنی و صنعتی چادر ملو با نمادـ« کچاد» ۳.۳۶ درصد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با نماد «کگل»  با ۴.۹۸ درصد، شرکت  فولاد مبارکه اصفهان با نماد« فولاد» ۲.۲۵ درصد رشد را تجربه کردند. فولاد خوزستان با نماد « فخوز» نیز با ۳.۹۲ درصد افزایش چهامین فولای بود که در شاخص سازی بورس امروز تاثیر مثبت گذاشت.بزرگترین درصد افزایش قیمت برای اپال با ۶ درصد بود. تنها نماد فملی از گروه فلزات اساسی امروز تاثیر منفی در شاخص داشت.

برخی کارشناسان بورس معتقدند بازار سرمایه فردا نیز تحت تاثیر هفته گذشته منفی خواهد بود اما برخی نمادها در گروه سیمانی‌، فولادی ، پتروشیمی‌ مثبت خواهند بود.

۲ گروهی که بازار سرمایه را منفی می کنند

محسن احمدی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با گروه لیدر در هفته سوم اسفند ماه در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد:  بازار از حالت لیدری در آمده سهام شرکت‌های بورسی با هم بالا می روند و با هم کاهشی می‌شوند.

وی در ارتباط با چگونگی روند منفی شدن بازار سرمایه بیان کرد: دو گروهی که در شرایط کنونی  بازار سرمایه را بیشتر از سایر گروه‌ها متاثر از خود می‌کنند،  گروه خودرویی‌ها و بانکی‌ها هستند. این دو گروه زمانی که صف فروش می‌شوند سایر گروه‌ها نیز در ادامه بازار منفی می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: گروه فلزات اساسی و پتروشیمی‌ها دو گروهی هستند که به دلیل شرایط بین المللی از اوضاع بسیار خوبی برخورداند.  روز سه شنبه ۱۲ اسفند این دو گروه مثبت بودند.

بیشتر بخوانید:
خوش شانسی ۲ گروه در بورس
پیش بینی خوش از بازار سرمایه فردا/ چه نمادهایی لیدر هستند؟

۲ مشکلی که با حل آن بورس به روزهای اوج می رسد

احمدی در ارتباط با پیش بینی بازار سرمایه بیان کرد: روند باز متاثر از متغیرهای اقتصادی و ارزش سهام ها و گزارشات شش ماهه و ۹ ماهه شرکت ها نیست و برآمده از جو است. مهمترین مشکل بازار سرمایه کنونی ایران ضعف تقاضا و کسر نقدینگی است اگر این ۲ مشکل حل شود بورس به روزهای اوج خود بازخواهد گشت.

وی افزود: در حال حاضر عرضه‌ها به خاطر ترس زیاد است و  بزرگترین علت ادامه دار بودن ریزش‌های بورسی کسری نقدینگی است. تزریق هوشمندانه منابع به بازار سرمایه، عملکرد درست حقیقی‌ها و صندوق‌های بزرگ سرمایه گذاری  همراه با همدلی و هماهنگی که توسط سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود، می‌توان بحران کنونی بازار سرمایه را حل کند.‌ 

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 429614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =